Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WDS] Vraag over WDS network install tot aan OOBE

Pagina: 1
Acties:

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 21:38
Dag allen,

Ik moet voor school een WDS server maken en daarmee verschillende Win8 machines installeren over het netwerk. In mijn (1e deel iig) opdracht moet alles automatisch gaan tot de OOBE. Bij Win8 is dit tot aan het scherm waarin je je eigen 'kleur' kan kiezen.

Nou had ik een guide gevonden hiervoor en in die guide is te zien dat hij hem 100% automatisch instelt. Dit moet ik dus (nog) niet, maar tot aan OOBE automatisch.

Link voor guide http://www.petenetlive.com/KB/Article/0000738.htm

Ik denk zelf dat dat is tot het hoofdstukje genaamd 'Create the Unattended file for Your Image (OOBEUnattend.xml)'
Het lijkt mij dat hij hier de instellingen van OOBE gaat instellen. Klopt dit? Is me nog niet helemaal duidelijk namelijk.

Weet iemand dit toevallig?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal je moeten verdiepen in unattended installaties, je maakt dan een xml file waarin je een paar secties leeg moet laten om het door jou gewenste resultaat te bereiken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Aschtra
Als ik het zo lees maak je 2 files aan. 1 voor de instellingen waarin je zegt hoe je je schijven, toetsenbord en taal etc instelt. en 1 voor de OOBE setup.

In de genoemde link maakt hij de OOBE file bij het hoofdstukje 'Create the Unattended file for Your Image (OOBEUnattend.xml)' Als ik die voor nu even niet doe moettie gewon bij OOBE komen lijkt me. Die ik dan handmatig moet instellen

Dan klopt mijn gedachte toch?
Kan vanavond pas testen helaas

[ Voor 13% gewijzigd door Aschtra op 02-09-2014 13:55 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gewoon testen dus. :)

Het is een schoolopdracht, je zult het dus zelf moeten uitvogelen. Mocht het je nu totaal niet lukken (ook na een hoop probeer- en uitzoekwerk niet), dan kun je eens een keer een topic openen waarin je precies aangeeft wat je probleem is, waar je tegenaan loopt en wat je allemaal al gedaan hebt om het op te lossen.

Nu al om oplossingen vragen is eigenlijk nog wat te vroeg.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Een tip van iemand die zich erg veel bezighoudt met deployments via WDS : maak het jezelf niet onnodig moeilijk en gebruik MDT.
WDS gebruik ik alleen als boot platform voor PXE boot (waarbij je een door MDT gegenereerde image boot image gebruikt).

Binnen bedrijven wordt ook erg vaak MDT (wat overigens weer perfect met SCCM integreert) gebruikt voor OS deployments.

• Aschtra
Tja school wilt helaas dat we WDS gebruiken en daar is het project ook op gebasseerd. Ik ben inmiddels een stukje verder maar loop nog 1 keer vast.

PE installatie is gelukt. Nu weer ander probleem met de Audit mode waarschijnlijk.

Ik heb een kale win8.1 image die ik moet deployen naar 1 computer. Dit doe ik via pXe. Dit doe ik en ik hoef geen enkele vraag te beantwoorden tot de OOBE (dus dat werkt) Hierna druk ik ctrl-shift-f3 om in de audit mode te komen. Dit werkt ook want hij skipt OOBE dan en logt in als administrator en als je naar bureaublad gaat staat er een sysprep scherm.

Deze kale win8.1 image stel ik dan zoals ik wil (andere achtergrond, office installeren en wat custom links) en vervolgens start ik de sysprep. Daar tik ik 'generalize' aan en doe ik shutdown. Cleanup action naar OOBE.

Vervolgens boot ik die pc weer naar pXe en capture ik de image en upload deze naar mijn server.

Dan maak ik een nieuwe VM en installeer vervolgens de image die ik zojuist gecaptured heb. Alleen vervolgens ben ik alsnog mijn bureaublad achtergrond kwijt en ook mijn custom links.
Hoe kan dit? Ik heb gegoogled op guides e.d en daar komt dit probleem niet voor. Ik doe voor zover ik weet niets fout want de audit mode verschijnt gewoon en hij captured ook alles. Geen problemen daarbij. Enkel bij de installatie van nieuwe image lijkt het alsof hij gewoon van voor af aan begint?

Alle guides doen ook precies hetzelfde als ik en hun eindresultaat is hetgeen wat ze in de audit mode hebben ingesteld. Erg vaag

Mis ik een stap?

EDIT:

Ik heb inmiddels zelf gevonden. Probleem zat in answer file van PE hierin stond nog geen copyprofile = true dingetje. Omdat ik de lessen niet volg maar gewoon de opdracht met een guide van internet (petenet) kwam ik hier dus vast te zitten.

Gelijk maar even OOBE answer file gemaakt en alles werkt nu automatisch en hij onthoudt achtergrond en de shortcuts van icoontjes. 1 week gedaan over deze opdracht. Stond 6 weken voor :_:

Thanks voor meedenken in ieder geval. Topic kan dicht

[ Voor 17% gewijzigd door Aschtra op 05-09-2014 11:21 ]

Pagina: 1