Passieve of actieve adapter?

Pagina: 1
Acties:

• GalacticMeadows
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09-2022
Beste mede-tweakers,

Ik ga 2 23" schermen toevoegen aan mijn huidige 23 en 20 inch setup. Ik wou de 23" naast elkaar doen en de 20" erboven. Alleen moet ik wel een Displayport naar HDMI en een DVI-I naar HDMI adapter hebben. Moeten deze persé actief zijn? Dan wordt het namelijk een dure grap.
Videokaart is GTX 770. Ik kan trouwens ook nergens een actieve DVI-I naar HDMI vinden.

Bedankt,

Julian

[ Voor 8% gewijzigd door GalacticMeadows op 02-09-2014 11:35 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Zover ik weet niet. Op mijn GTX670 heb ik namelijk ook 4 schermen (3 + tv) aangesloten die alle 4 tegelijk aangestuurd kunnen worden, zonder een active DP adapter. Ik heb 2 schermen op DVI aangesloten, 1 scherm via DP > HDMI en de tv op de HDMI en dat werkt prima.
Als je NVidia Surround wilt gebruiken weet ik het niet helemaal zeker. Ik heb het al eens gedaan, maar ik weet niet meer zeker of het 4e scherm op dat moment bruikbaar was.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• GalacticMeadows
Bedankt voor de reactie. Ik wil er wel graag op gamen, dus surround is wel een must!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DVI naar HDMI zul je inderdaad geen actieve adapter voor nodig hebben, want er verandert niets aan dat signaal, alleen de connector wordt omgezet.

Verder heb je in het geval van 3 schermen waarschijnlijk wel een actieve adapter nodig, omdat je meestal maar 2 schermen tegelijkertijd kan aansturen.

• GalacticMeadows
TERW_DAN schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:08:
DVI naar HDMI zul je inderdaad geen actieve adapter voor nodig hebben, want er verandert niets aan dat signaal, alleen de connector wordt omgezet.

Verder heb je in het geval van 3 schermen waarschijnlijk wel een actieve adapter nodig, omdat je meestal maar 2 schermen tegelijkertijd kan aansturen.
Dus voor dvi naar hdmi niet, maar voor displayport naar hdmi wel?

[ Voor 76% gewijzigd door GalacticMeadows op 02-09-2014 12:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat zijn immers 2 compleet verschillende dingen.

• GalacticMeadows
Bedankt! Zal ze kopen. (Heb de schermen net besteld:)
Pagina: 1