Toon posts:

Wie het weet mag het zeggen!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Server: pentium 166, 32 mb (dell optiplex)sygate 4.0.
Client: duron 700MHz, 128 mb
Realtek RTL 8029 kaarten: 1 kaart is hub, UTP
TCP/IP en IPX geinstalleerd
Kabels in orde
Internet op server werkt
Internet op client is heel traag
Computers zien elkaar wel, maar bestandsoverdracht lukt niet.
Foutmelding: "opgegeven bron of opgegeven netwerkapparaat niet meer beschikbaar"
Ik heb andere protocollen geprobeerd en heb ook het bios geupdate van de computer (nu a06)
Systeem werkte ook niet zonder firewall
Kan wel bestandsmappen bekijken van client, maar geen bestanden verplaatsen naar server
Ik ben al een hele tijd bezig en weet het zo langzamerhand niet meer. Er is vast wel een tweaker die dit kan oplossen.

MVG

De Waard

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Kan je even de OS'sen van de server en client geven ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
win98 op allebei de computers

Verwijderd

je hebt toch zeker geen dhcp aan staan he en waarom heb je die ipx geinstaleerd staan ?

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerst alleen tcp/ip, maar ben toen op een gegeven moment alles maar gaan proberen.
IPX werd mij toen aangeraden, maar het werkt inderdaad niet.
Deze configuratie werkte wel met een pentium II 350 MHz als server.

Wat bedoel je met de vraag of ik dhcp aan heb staan?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens, dhcp, staat niet aan

Verwijderd

Verwijder de netwerkkaartjes ff bij systeem en installeer ze opnieuw, dat helpt vaak met windows :)

Verwijderd

probeer het volgende maar eens ga naar je server vul daar by je tcp/ip het volgenden in

ip 169.255.124.1
subnet 255.255.0.0
gateway niks dns ook niks

vul by tcp/ip by de client dit in
ip 169.255.124.2
subnet 255.255.0.0
gateway 169.255.124.1
dns 169.255.124.1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kaarten al een keer eerder verwijderd, maar dat mocht niet baten

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Op dinsdag 12 juni 2001 00:13 schreef sub-zero het volgende:
probeer het volgende maar eens ga naar je server vul daar by je tcp/ip het volgenden in

ip 169.255.124.1
subnet 255.255.0.0
gateway niks dns ook niks

vul by tcp/ip by de client dit in
ip 169.255.124.2
subnet 255.255.0.0
gateway 169.255.124.1
dns 169.255.124.1
Waarom heb je in godsnaam zo'n uitgebreid subnet nodig... en wat een gare ip's... moet je iedere keer nadenken :)

\o/

Verwijderd

Topicstarter
deze ip's werkten eerst prima, maar ik ga jouw optie onmiddellijk even proberen.

Verwijderd

client voor microsoft netwerken en bestands en printerdeling voor microsoft netwerken installeren?

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 00:21 schreef adw2001 het volgende:
deze ip's werkten eerst prima, maar ik ga jouw optie onmiddellijk even proberen.
je hoeft trouwens op de client niet percee sygate te draaien zolang ie maar op de server draaid

• BitProcessor
  • Laatst online: 22-08 00:03
Op dinsdag 12 juni 2001 00:22 schreef ChUcKy2731 het volgende:
client voor microsoft netwerken en bestands en printerdeling voor microsoft netwerken installeren?
Als hij ze ziet staan in "netwerkomgeving" dan is dit al gebeurd.

Verwijder alle protocollen met uitzondering van tcp/ip, zorg ervoor dat bestands -en printerdeling alleen aanstaat op de nic voor je LAN
gebruik volgende adressen : 192.168.0.1 en .2
.1 op de server : geen dns, geen gateway invullen, gebruik eventueel winroute :)

.2 op de client : dns : ip server, gateway idem, gebruik bij het invullen van de hostname van dns een willekeurige naam, die nog niet voorkomt in je netwerk. Zorg dat bestands-en printerdeling aanstaat.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Check eens of op een van die machines het IRQ vd netwerk kaart wordt gedeeld met een andere device :?
En zo je prik em ff in een ander slot :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
hij deelt een irq met de irq voor pci-steering.

Overigens, ik heb de ip-adressen veranderd naar 192.168.0.1 en 2 en dns, zoals in een vorige reply werd voorgesteld. Dit heeft wonderen gedaan voor de internet-snelheid op de client computer. Echter bestanden overzetten, lukt nog steeds niet en geeft dezelfde foutmelding aan.
:)

Verwijderd

hih ja komt zeker omdat je je subnets nog op 255.255.0.0 hebt staan

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor, die staan gewoon 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
nu begint hij met het overzetten van bestanden, maar dan staat er dat het 9 minuten gaat duren, om 3 mb over te zetten en vervolgens wordt deze tijd niet minder
Ik word er niet goed van!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Op zijn netwerk maken subnets totaal helemaal niets uit !
Zolang alle nodes maar hetzelfde subnet gebruiken :)
Als ik dit zo hoor begin ik aan een dns probleem te denken :)
Ping eens www.demon.nl
(mag niet langer dan 3 seconden duren)
En daarna ping 195.11.243.23 (het ip van www.demon.nl)
Als nu dit IP meteen bij je binnenkomt en de "ping op naam niet" dan is je DNS verrot :(
En ik weet niet hoe dat bij M$ zit :(
Laat maar, die laatste reactie spreekt da weer tegen ...

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de client ping, gaat dat prima. Het lukt gewoon niet om een bestendige stroom van data van de server naar de client te laten gaan, maar hoe komt dat?

• Errormelding
  • Laatst online: 16-02 22:33
misschien simpel gedacht, maar zou je netwerkkaart een IRQ ruziehebben oid met een ander apparaat? :?

Verwijderd

Topicstarter
alleen een gedeeld irq met de pci-steering, maar hoe zou ik dat kunnen veranderen?

• Errormelding
pci-steering is normaal...

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
uhm staan jou netwerk kaarten wel op goede instelling..

10mb half duplex voor 10mb kaartjes
100mb full duplex voor 100mb kaartjes

Als je ze op 10Mb Full duplex zet kan het ook wel langzaam gaan

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
misschien staat een of beide NIC's op fullduplex en is je hub half-duplex

kan volgend mij ook erg voor vertraging zorgen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 juni 2001 12:09 schreef Larry4 het volgende:
misschien staat een of beide NIC's op fullduplex en is je hub half-duplex

kan volgend mij ook erg voor vertraging zorgen
Een Hub is _altijd_ Half-Duplex.

Full Duplex dus alleen gebruiken bij gebruik van Switch of Cross-cable.

Aannames zijn fataal.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 12:11 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Een Hub is _altijd_ Half-Duplex.

Full Duplex dus alleen gebruiken bij gebruik van Switch of Cross-cable.
aha weet ik dat ook weer;)

• Errormelding
Op dinsdag 12 juni 2001 12:09 schreef Smurff het volgende:
uhm staan jou netwerk kaarten wel op goede instelling..

10mb half duplex voor 10mb kaartjes
100mb full duplex voor 100mb kaartjes

Als je ze op 10Mb Full duplex zet kan het ook wel langzaam gaan
Inderdaad, je moet ze óf allebei op 100Mbit óf op 10Mbit zetten (check of je hub 100Mbit ondersteunt)

Je netwerkkaart automatisch laten kiezen kan ook problemen opleveren

Verwijderd

Hmm, meeste nic's zijn autosensing. Edit je hosts file even en zet beide machines met bijbehorende ip-adres er eens in. Zou in principe de oplossing niet zijn, want je gebruikt ook IPX maar geef eens een gooi zouk zeggen.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Staat je ethernet frametype op 802.3?

Mijn iRacing profiel

• gatlarf
  • Laatst online: 11:50

gatlarf

So say we all...

Simpele oplossing. Kegel die realtek interne hub er uit. Kegel gewoon alles euit van Realtek!! Je netwerkje zit waarschijnlijk vol met CRC-errors; Realtek-kaarten hebben daar nogal makkelijk last van. CRC-errors leggen je netwerk volledig lam. Als je daarbij nog eens IPX/SPX gaat gebruiken dan kan je beginnen janken met de pet op. Vervang die kaarten door 3com-kaarten (geeeeeeeeennnnnn (k)Accton!!!!!) en kegel die ipx/spx eruit. Desnoods kan je nog Netbeui installeren voor naamresolute, maar dit vertraagt heel de boel weer natuurlijk. (Is trouwens ook geen protocol dat aan errorcorrectie doet.)

Succes

GaTlArf (_!_) _/!\_

May the lords of Kobol guide you...

• Errormelding
bovenstaande vind ik een beetje te makkelijk

• gatlarf
  • Laatst online: 11:50

gatlarf

So say we all...

Op dinsdag 12 juni 2001 13:02 schreef Errormelding het volgende:
bovenstaande vind ik een beetje te makkelijk
Believe me, I know!

May the lords of Kobol guide you...

• Errormelding
Wat zegt Realtek ervan?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Netbeui :r :r :r :r

• Errormelding
NETBEUI is voor mensen die geen verstand van netwerken hebben...

wie wordt er nu gek?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel alsof de verbinding tussen de twee computers wordt gemaakt en dan onmiddellijk dichtvalt, waardoor het lijkt of de netwerkverbinding is verbroken (terwijl dit niet zo is)

• Errormelding
ik denk toch dat het niet aan je netwerk instelling ligt, maar toch een conflict in geheugentoewijzing o.i.d. (het lijkt: zodra de HD op de server gaat werken, stopt de communicatie)

Kijk ook 'ns op www.dell.com of daar iets staat voor jouw type PC, gerelateerd aan dit probleem.

ken je trouwens: winipcfg (start ->run -> winipcfg) toont alle instellingen op je netwerkkaart

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken wat dell heeft te zeggen. Ik ben al eens op hun site geweest, maar dat leverde toen niets op.
:)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb al lange tijd een probleem met 2 Realtek NIC's dat min of meer hiermee overeenkomt.
't is allemaal goed ingesteld, en het netwerk werkt (de computers zien elkaar, internet verbinding is gedeeld, spellen spelen over netwerk lukt, pingen is geen probleem etc). Maar zodra er grote dataoverdracht plaatsvindt (bestanden kopiëren, langer dan 5 min. spellen spelen) valt het netwerk weg.
Bijvoorbeeld als je een bestand van 200 MB wilt overpompen: bij de eerste poging stopt ie bij bijv. 50 MB, dan blijft hij hangen en krijg je de melding dat de doelhost niet langer beschikbaar is. Na 10 minuten ofzo werkt 't weer, maar bij een nieuwe poging stopt ie al bij 5 MB en zo steeds minder. Net zolang totdat zelfs een erg kleine dataoverdracht niet meer mogelijk is. Opnieuw opstarten verbetert de situatie niet, maar hoe langer de NIC's 'niets te doen' hebben gehad hoe langer het duurt voordat 't probleem weer opnieuw optreedt.. :?
Hier is het echt hardwarematig, want ik had er zowel in Windows als Linux last van. Behoorlijk frustrerend..

Sorry voor het lange verhaal. :)

#

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog eens bij dell gekeken, maar dit leverde niets op. Ook heb ik nog geprobeerd met de originele netwerkkaart die hoort bij de optiples GXi (insteekkaartje op moederbord, van 3Com), maar dit leverde hetzelfde probleem op. Het lijkt er gewoon op, dat dit moederbord niet samenwerkt met een Realtek RTL 8029 (AS) netwerkkaart.
Ik heb het nu maar weer aangesloten via de pentium 350, en dan werkt het allemaal wel.
:?

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een update. Uiteindelijk is het me gelukt (eind juni) het probleem op te lossen. Ik heb de realtek netwerkkaart met ingebouwde hub vervangen door een 3Com kaart (die standaard bij de dell computer hoorde) en een losse hub aangeschaft.
Nu werkt het allemaal perfect.
Waarom het niet wil werken met een ingebouwde hub, begrijp ik niet, maar in ieder geval werkt het.
Misschien heeft iemand nog iets aan deze oplossing.

In ieder geval bedankt voor alle suggesties (ook al werkten ze niet ;))
Pagina: 1