• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 08:22
Beste mede tweakers,

Ik word inmiddels een beetje gestoord van MS Office 2013...
Ik heb via surfspot deze draak aangeschaft en heb dus gewoon een legale versie met licentiecode. Ik heb nu denk ik al wel 5x gehad dat mijn installatie na een aantal dagen niet meer werkt.
Meestal krijg ik eerst de melding "Can not stream office" en dan werkt het helemaal niet meer. Niet na herstart helemaal niets, ik kan het dan zelfs niet meer op de normale manier via "Programs and features" uninstallen en moet ik dit gebruiken;
Office 2013 of Office 365 verwijderen

Dat werkt grotendeels. Het geeft wel een error aan het end maar de crap is er dan weer vanaf zover ik kan zien (wellicht dat er toch restanten achter blijven?). Dan kan ik het weer installeren en werkt het weer een paar dagen om weer hetzelfde probleem te gaan vertonen.

Ik heb het nu net weer, en denk ik geef HWI en Tweakers nog een kans, maar anders ga ik permanent over op LibreOffice want ik vind dit echt te bizar voor woorden. Draconische DRM...

Als jullie tips hebben dan graag! Alvast bedankt.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-05 14:46
Erg bekend dit. Wij gebruiken het zakelijk, de Professional Plus variant, en die geeft op 1 pc continu hetzelfde probleem. Ik heb hier in totaal al een goede dag aan zitten werken en, voor zover ik weet, is het een gevolg van een update.
Via het microsoft forum (en 9999 topics) kun je daar wel het een en ander over vinden.

Het schijnt dat het nu gefixed is en ik moet zeggen dat het nu al 2 weken niet meer gebeurd is...

• jozuf
Ik heb het afgelopen zondag opnieuw geinstalleerd en heb het net weer...
Dus tja, gefixt? Misschien komt het omdat er nog crap achter blijft op mijn Win install omdat ik het zelfs niet fatsoenlijk verwijdert kreeg?
Beveiliging ok maar om nou betalende gebruikers te crippelen gaat wel ver en drijft me om andere producten te gaan gebruiken!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik neem aan dat de laatste updates allemaal geïnstalleerd zijn?

• jozuf
Jup.
Wat electromonkey zegt dacht ik ook al qua problematische updates. Bij deze nieuwste office installeren updates anders volgens mij (op de achtergrond en automatisch). Niet via de Windows Update client die je gebruikt ook voor updates van Windows (draai overigens Windows 7)

[Voor 5% gewijzigd door jozuf op 02-09-2014 09:33]

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-05 14:46
jozuf schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:32:
Jup.
Wat electromonkey zegt dacht ik ook al qua problematische updates. Bij deze nieuwste office installeren updates anders volgens mij (op de achtergrond en automatisch). Niet via de Windows Update client die je gebruikt ook voor updates van Windows (draai overigens Windows 7)
Klopt, de installatie voltooid en gaat vervolgens op de achtergrond de nieuwste updates binnen trekken.
Ik denk dat er verder verdomd weinig aan te doen is. Zelf heb ik de ISO gedownload, het opnieuw installeren is dan vaak binnen 10 min gedaan.

Al heb je er vrij weinig aan...

• jozuf
Ik heb via surfspot de CD, niet de download. Dus da's feitelijk de ISO die je bedoeld denk ik. En inderdaad installatie is snel.
Maar dat veranderd niets aan het feit dat na installatie die updates worden binnen getrokken. Kennelijk ook niet direct want ik krijg het altijd een dag of wat werkend en dan niet meer (na automatische onzichtbare updates).

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 00:11
jozuf schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:23:
Beveiliging ok maar om nou betalende gebruikers te crippelen gaat wel ver en drijft me om andere producten te gaan gebruiken!
Voorzover ik weet heeft dit niets met een beveiliging of DRM te maken (daar heb je immers product activation voor), ik weet ook niet op basis waarvan jij tot deze conclusie gekomen bent maar er is natuurlijk ook nog een mogelijkheid dat het probleem in jouw Windows installatie zit.

Ik heb Office 2013 in meerdere varianten (van OEM tot aan de VL versies) op tientallen machines geïnstalleerd en ik ben nooit tegen het bovenstaande probleem aangelopen (de installer voor de niet-VL versies is btw echt kut gemaakt).

Wat is de exacte (dus letterlijke) foutmelding die jij krijgt? En wat staat er in je eventlogs?
Zonder deze informatie is het erg lastig om een oorzaak aan te wijzen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je gebruikt zo te zien niet de 'fat install' office maar de click-to-run versie.
Dat is een streaming applicatie op basis van App-V.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jozuf
Dat klopt aangezien die click-to-run suite install ook failed bij deinstalleren (ik wist dit verschil verder niet maar herken het nu je het zegt).
Dus ik moet toch een andere ISO hebben dan en de serial gebruiken? Kan ik wel even een kans geven.

Eventlogs er nog niet op nageslagen, zal ik idd is moeten doen.
En het "lijkt" in mijn ogen op falende DRM, dat is idd niet echt gebaseerd op veel waarheid. Behalve dan dat het werkt en na een tijdje niet meer (check over inet die wat delayed is om 1 of ander, of DRM update binnen hengelen? geen idee, kan natuurlijk ook gewoon normale update zijn, nix DRM achtigs)
De exacte foutmelding bij de uninstall weet ik niet, dat screenshot ik de volgende keer wel, iets over die click-to-run installer staat me bij.

Overigens dat Killah_Priest nooit tegen problemen is opgelopen zegt natuurlijk niet alles (maar wel wat hoor). Ik hoor b.v. ook vaak mensen roepen dat Linux o zo stabiel is, en dat is het ook tot op zekere hoogte, maar heb zelf vaak zat het tegenovergestelde mee gemaakt. Er zijn nou eenmaal edge cases, soms zijn ze groter dan een edge. En met stabiel linux bedoel ik alles fatsoenlijk werkend (niet zozeer crashen hele OS) zoals wireless, HD spindown (echt veel gezeik met HDparm gehad b.v.).
Maar goed, beetje offtopic, bedankt voor de tips, kan weer wat proberen.

[Voor 95% gewijzigd door jozuf op 03-09-2014 08:53]

• jozuf
Heb zoals getipt de volledige ISO gedownload en die geinstalleerd, zover geen problemen meer. Serial werkte daar verder prima op. Bedankt voor de hulp en het meedenken!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee