Toon posts:

Is dit schadelijk voor mijn proccesor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds een nieuw moede ord en cpu aangeschaft. Maar nuzit ik met het volgende probleem ik moet eerst mijn moederbord updaten voordat hij mijn intel i7 4790k ondersteunt ik heb hem pas 2 dagen maar nu haal ik de cooler van de proccesor en zie dat er koel pasta op de bovenkant zat ik moet ook direct de proccesor eruit halen met koelpasta.
Ik had nadat ik de computer had gemonteerd geprobeerd de pc op te starten.
Waarschijnlijk is toen de koelpasta gesmolten.

Is dit erg voor mijn proccesor en koeler zal het hierdoor minder functioneren ik heb hem pas en heb niet zoveel ervaring hiermee.

Ik ga de moederbord naar de webshop sturen zodat ze die gaan updaten. Kan ik beter de cpu der in laten of toch der uit halen.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik begrijp niet echt wat je bedoeld: heb je een foto?

En ja, de BIOS flashen is riskant, maar dat zou tegenwoordig niet meer zo moeilijk moeten zijn. Zit er geen dual-bios op?

Probeer het moederbord/socket altijd zo proper mogelijk te houden. Desnoods met wattenstaafjes en ('speciaal') alcohol zuivermaken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 01:07:
... maar nu haal ik de cooler van de proccesor en zie dat er koel pasta op de bovenkant zat ik moet ook direct de proccesor eruit halen met koelpasta.
Ik had nadat ik de computer had gemonteerd geprobeerd de pc op te starten.
Waarschijnlijk is toen de koelpasta gesmolten.

Is dit erg voor mijn proccesor en koeler zal het hierdoor minder functioneren ik heb hem pas en heb niet zoveel ervaring hiermee.
Denk eens na wat 'pasta' is. Wat is chocoladepasta bijvoorbeeld. Precies, dat smeer je. Koelpasta is net zo, het smelt niet, het is al een vloeistof.
Lees ook Wikipedia: Thermal grease of als Engels niet je taal is, Wikipedia: Koelpasta (al is die pagina veel minder uitgebreid).

Niets aan de hand, maar je kan wel het beste de koelpasta opnieuw toepassen als je je moederbord terug krijgt en de koeler er weer op zet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

CPU er uit laten, zij zullen één oudere proc gebruiken om je BIOS te flashen.

Manusjes van alles kunnen multitasken