Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Kan het verkeerd hebben maar dat dikke spul in die tube waar je het over heb is bedoeld om hard teworden zodat je koelblokjes er biet afvallen?
Nadeel is dat die koelblokjes er niet meer af kunnen met die "koellijm"
Nadeel is dat die koelblokjes er niet meer af kunnen met die "koellijm"
Dat is mijn veronderstelling ook. MX-4 geleidt ook wel de warmte, maar ik ben bang dat het niet goed uithardt (wat het onder een CPU of GPU ook niet echt doet), waardoor de blokjes mogelijk na verloop van tijd alsnog eraf vallen. Dit is natuurlijk niet wenselijk zeker als je het niet direct opmerkte, want dan oververhitten de memory chips en de VRM's heel snel.
edit: ter aanvulling: we hebben Arctic Cooling ook al een email gestuurd en daarin de situatie geschetst, met de vraag of ze eventueel nieuwe pasta kunnen sturen. Mocht MX-4 echter voldoende zijn, dan monteren we het gewoon daarmee.
edit: ter aanvulling: we hebben Arctic Cooling ook al een email gestuurd en daarin de situatie geschetst, met de vraag of ze eventueel nieuwe pasta kunnen sturen. Mocht MX-4 echter voldoende zijn, dan monteren we het gewoon daarmee.
[ Voor 24% gewijzigd door Moi_in_actie op 01-09-2014 22:44 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Die blokjes moeten of met thermal tape of met thermal glue bevestigt worden.
Arctic heeft hier zelf de pricewatch: Arctic G-1 Thermal Glue voor maar die is nergens leverbaar.
Wat ik zelf zou aanraden, ook omdat ze dan weer verwijderd kunnen worden, is de pricewatch: Akasa Thermal Adhesive Tape. Best redelijk spul alleen moet je wel je blokjes en je VRAM / VRM enorm goed ontvetten anders plakt het spul voor geen meter
Arctic heeft hier zelf de pricewatch: Arctic G-1 Thermal Glue voor maar die is nergens leverbaar.
Wat ik zelf zou aanraden, ook omdat ze dan weer verwijderd kunnen worden, is de pricewatch: Akasa Thermal Adhesive Tape. Best redelijk spul alleen moet je wel je blokjes en je VRAM / VRM enorm goed ontvetten anders plakt het spul voor geen meter
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Bij Amazon.com hebben ze er nog twintig op voorraad. Dus als ie snel is... hebben de andere tweakertjes het hem nog niet voor de neus weggekaapt.Imprezzion schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:46:
Die blokjes moeten of met thermal tape of met thermal glue bevestigt worden.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Ow sorry voor de late reactie. De koeler is inmiddels gemonteerd m.b.v. de thermal adhesive tape die Imprezzion aanhaalde. Van het niveau stofzuiger tijdens BF4 is hij nu zelfs op 100% fanspeed bijna onhoorbaar en heerlijk koel. In ieder geval bedankt voor de tips.
Pagina: 1