Gaming laptop van 1000€

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 618403

Topicstarter
Hoi jongens, het schooljaar is weer begonnen en daarom heb ik een laptop nodig. Daarom heb ik jullie hulp nodig!

Wat ga je met je laptop doen?Ik wil er de zwaarste games op spelen = GTA V wil ik toch wel op high draaien als hij uitkomt, F1 2014 - 2015 gelijkaardig. Moet in de toekomst toch wel kunnen games blijven spelen op Medium.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?Vooral GTA en F1, word, excel, photoshop, en veel multitasken, foto's en filmpjes moeten ook bewerkt worden voor mijn richting dus het moet wel een zware laptop zijn.

Wat is je budget? ongeveer 1000 €
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet 1000 euro, een paar euro's meer is natuurlijk niet erg.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?Ja, hij moet elke dag mee naar de hogeschool.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Neen, ik wil gewoon de meeste bang for my buck! :)
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies. Ik sta voor alles open: liever een onbekend merk en zware specs dan omgekeerd.

Ik heb zelf al eens zitten rondkijken en kwam op deze laptop uit:http://www.bto.eu/bto-x-book-17cl58.html

Laat jullie maar gaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Heb je zelf al in de Pricewatch gekeken?
Je kunt filteren op al je wensen, dan komen er vanzelf een aantal uitrollen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb gekeken, kan alleen op prijs zoeken.

Ik vind er niet echt veel interessante. De 2 die nu in aanmerking komen is de BTO 15CL58 en de Lenovo Y50. De BTO 15CL58 heeft een betere processor dan de Lenovo, maar komt niet geleverd met een OS dus moet je nog 109 euro bijrekenen voor Windows 7 of 8. Dus dat is dan niet 1048 euro maar 1157 euro. Ook heb ik minder goeie dingen gelezen over de koeling en levensduur van de BTO's.

De Lenovo kost 999 euro, komt met een OS maar heeft geen DVD drive, de BTO wel. Daarbij komt dat de display zeer slecht is..

Heeft er iemand nog een goeie game laptop tegengekomen voor ongeveer 1000 euro? Ik moet tegen volgende week een laptop hebben maar vind niet echt iets die me volledig ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2023
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Deze heb je voor 800 euro en dan zou je eventueel van die 200 euro die je bespaard er een SSD of SSHD in kunnen zetten voor minder dan 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je voorstel, maar specs zijn heel wat minder. Wil eigenlijk beste specs voor 1000eu, maar dan met een dvd drive en een deftige display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik begrijp wat je bedoelt, maar volgens mij kan je alles wat jij graag wilt doen ook op deze acer en daar zit ook nog een IPS scherm op. Op notebookcheck.net staat een uitgebreide review van zijn voorganger: http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html

Wellicht dat die review je op andere gedachte brengt. Zo niet, dan kan ik je niet echt helpen met je keuze tussen de andere twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:25
Maar een GTX850m laat je niet de zwaarste games spelen op hoge settings, zeker niet @ native resolution. En de processor in die Acer gaat bij CPU heavy games ook niet thuisgeven (Armed Assault III bijv.).

1000 euro is wel een lastig bedrag voor een (flinke) game laptop, aangezien je meestal niet verder komt dan BTO/Medion, merken die qua gaming nog wel eens negatief voorbij komen ivm koeling issues (throttling, herrie).

Voor 1100 heb je wel een Alienware 14" met een goed 1080p scherm en een premium behuizing welke goed omgaat met koeling, maar daar zit een GTX765m in, welke ongeveer gelijkwaardig is aan een 850m. Ook daar heb je dus de uitdaging dat de zwaarste games niet op hoge settings gaan draaien. Daarentegen zou je een eind komen met 1080p zonder (FX)AA e.d.

Een 17" Alienware heb je - met 10% VIP korting - voor zo'n 1200 euro. Zelfde premium case, groter scherm en een veel sterkere GTX860m. Maar dan moet je genoegen nemen met een 1600x900 native resolutie. Wel beter voor je game performance, maar wel minder real estate natuurlijk. Ik zou zelf altijd upgraden naar het 1080p scherm (of zelfs het 1080p 120hz display, welke 1 van de mooiste laptop schermen is waar ik mee gewerkt heb), maar ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.

Boven de 1200 krijg je opeens een stuk meer opties, met de MSI GT7x dominator series, Asus ROG etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 619296

Met veel interesse dit topic aan het volgen omdat ik hetzelfde zoek als de topic starter. Mijn budget ligt mss iets hoger (1300) en ik wil graag een (goed) 17" scherm.

Iemand riep net al MSI, en ik zag dat de MSI GT70 2PC Dominator-1631NL nu 1249 euro is. Wellicht ook interessant voor de topic starter.

Is dit ding een beetje value for money? Of is er een beter alternatief voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:51
@hierboven: je zoekt dus niet hetzelfde en ik denk dat je beter even een eigen topic kunt starten. TS' budget is 1000, ik neem dan aan 1250 echt te veel is. Laten we dus niet hier beginnen over de MSIs en de alternatieven (te duur voor TS).

@TS: zoals je nu dus wil weet zul je je eisen bij moeten stellen. Kun je geen desktop nemen? Dan heb je voor 1000e wel een mooie game jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
De MSI GT70 is veel performance voor een lage prijs, maar persoonlijk vind ik de fans veel te veel herrie maken onder load. Voordeel is wel dat de laptop koel blijft, maar Alienware en Asus ROG bewijzen dat dit ook kan zonder een bak herrie.

Voor 1300 zou ik momenteel zondermeer voor de Alienware 17" gaan, met 1080p scherm. Het scherm is erg goed (check online reviews), net als de behuizing, CPU en GPU. Ik zou alleen een maand of twee wachten, want de nieuwe Maxwell GPUs (ook voor mobility cards) komen eraan, welke - als de eerste geluiden kloppen - voor een flinke performance boost gaan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi jongens,

Bedankt voor de vele respons! Elke reactie helpt me wat meer in de goeie richting. Hoe graag ik ook mijn bedrag zou willen verhogen: ik kan dit niet. 1000 eu is voor mijn pa en ik nu eenmaal een hoog bedrag..

Ik ben nog steeds aan het twijfelen, alhoewel ik meer en meer overtuigd ben geworden van de Lenovo: goede temperaturen, goede performance maar jammer genoeg geen dvd drive. Maar ik zou dan den externe kopen. BTO 15CL58 heeft iets betere processor ( 4710MQ vs de Lenovo's 4700HQ, maakt dit veel verschil?) maar heeft geen OS dus plus 109 voor windowd wordt al snel 1156 eu...

Wordt dit een shoot out tss deze 2 of is er nog een optie rond dit bedrag? Ik kan miss nog net mijn bedrag verhogen tot rond 1100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
Dan moet je gewoon de Y50 pakken.. mensen die em hebben vinden het scherm wel OK uiteindelijk. Het is geen IPS maar voor een gaming notebook gebruiken ze meestal ook geen IPS. De prijs/kwaliteitsverhouding is zeer hoog van de Y50, Je hebt nergens een notebook met dergelijke specs voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Notebookcheck.net over het display van de Y50:
We measured an average brightness of 221 nits based on nine quadrants on the display, which is good for an indoor notebook. This is also a bit disappointing at the same time as most competing models have stronger LED backlights like the Gigabyte P34G v2, Aorus X7, Razer Blade 14, and even the older IdeaPad Y500 and Y510p models by a notable margin. Under standard lighting conditions, we found that anything below the 8/10 brightness setting to be too dim for comfortable viewing. In addition, the lower than expected contrast of about 300:1 is more budget than mainstream. We played The Dark Knight, which fittingly includes a large number of dark scenes, and found that dark areas are usually too gray and washed out to show intricate details. The same problem persists in games with dark or poorly lit areas.

We measure color space reproduction with an X-Rite i1Display 2 calibrator and find color space to be average at best. At only 34 percent and 49 percent of AdobeRGB and sRGB standards, respectively, the Y50 is certainly not made for professional graphics work or even color accuracy. After just reviewing the workstation-class (and much more expensive) Eurocom X3, we can see that colors are not as deep by a slight margin on the Y50 in comparison. Fortunately, this means little to the target audience as the fast response times provided by a TN panel take precedence over color gamut when playing fast-moving games. With that said, most competing models do cover wider color spaces than the Lenovo in review.

Further analyses with an X-Rite i1Basic Pro 2 spectrophotometer reveal inaccurate colors and poor RGB balance before calibration. Red, blue, and magenta are the worst offenders while green, teal, and yellow fare a bit better especially at higher saturation levels. The high correlated color temperature of 10438K also show a very cool color temperature out-of-the-box.

Calibration reduces these inaccuracies to a degree, but blue in particular sees very little improvement. Grayscale also continues to be inaccurate at most levels with an average DeltaE deviation of 8.59 units. We stress that these intensive display measurements detract little from general web browsing, but it does suggest that some corners were cut on display quality to keep prices down.

[ Voor 9% gewijzigd door kellhus op 06-09-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damn, zie net dat de 1000 euro versie van de Y50 maar een i5 4200 processor heeft. Tel daarbij het gebrek aan een deftige display en DVD drive bij op en ik weet genoeg: dat is gewoon een deal breaker.

Edit: net gezien op campusshop.be dat de i7 versie aan 999 is dus zal ik waarschijnlijk de Y50 bestellen!

Tijdens mijn zoektocht naar naar een game laptop ben ik geschrokken hoe weinig deftige gaming laptops er zijn voor 1000 euro. De meeste hebben mindere specs, en de 2 die ik vond (BTO en Lenovo) die wel goede specs hebben, besparen meestal op display en bouwkwaliteit / touchpad en andere details. Persoonlijk vind ik 1000 euro nog steeds een smak geld, raar dat er dan zo weinig laptops zijn die nieuwere games hoog kunnen draaien.

Waarom geen gewone laptop en gaming desktop? Wel, dit omdat ik sowieso een zware laptop nodig heb voor mijn studies, voor Photoshop en Vegas en nog andere veeleisende programma's en bewerkingen. Ik heb ook gewoon liever een laptop omdat ik altijd m'n gegevens bij me wil hebben. Aangezien ik een zware laptop nodig heb, kan ik beter gewoon kiezen voor een gaming laptop aangezien ik liever gewoon 1 PC heb dan 2 PC's, is veel te irritant voor me om de hele tijd te switchen en ben ook vaak onderweg naar school. Daarnaast verkoop ik hierdoor ook mijn PS3 om een deel van de gaming laptop te kunnen financieren.

Het doel blijft voor mij de laptop vinden die de beste specs heeft voor 1000 euro. Een slechtere display of gebrek aan DVD drive kan ik er wel bij nemen als de specs echt goed zijn, maar in het geval van de Lenovo schieten de specs net iets tekort om de rest van de gebreken te compenseren.

Nu komt alleen de BTO 15CL58 (1049 euro)(of misschien de 15CL56 (1279 euro) in aanmerking:

- goede processor (i7 4710MQ)
- goede videokaart (resp. een GTX 860M 2 GB DDR5)
- 1 TB geheugen (500 GB is ook goed voor mij)
- DVD drive

Toch blijf ik wat twijfels hebben rond die BTO's, als ik dingen over ze lees zijn ze meestal niet positief, vooral over bouwkwaliteit en levensduur en koeling. Il blijf wat wantrouwig, want ik wil geen laptop die na 2 jaar al een kapotte videokaart heeft die overhit is geraakt...

Moest er echt een parel van een gamelaptop zijn voor 1200 euro die goede specs heeft, dan kan ik mogelijk mijn budget iets verhogen.

De laptop moet ook sowieso GTA V kunnen draaien op medium settings...

[ Voor 132% gewijzigd door Anoniem: 618403 op 06-09-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330656

Binnen je budget ga je niets beters vinden dan de Y50 van campus shop. Scherm valt best mee. Optische media word toch compleet vervangen door flash opslag. Wat je hebt, digitaliseren, en de rest, weg ermee.

Als je moet photoshoppen, sowieso iets met een IPS scherm nemen. Iets als een Asus N750, met i7 quad, 8gb ram en 1080p IPS scherm. de 850M doet het best goed in games. Plus het losse subje zorgt voor, een laptop, voor heel deftig geluid. Kun je een HDD en SSD in kwijt en het toetsenbord is ook heerlijk.

En anders lekker door sparen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net contact opgenomen met school en ze lieten weten dat ik sowieso over een dvd drive moet beschikken. Daarom denk ik dat ik toch voor de BTO 15CL58 ga gaan, met 15,6 inch. Ik vemoed dat 17 inch te zwaar is voor elke dag mee te sjouwen. Is 15,6 inch (2,7 kg) doenbaar om dagelijks mee te nemen?

BTO laptop heeft zelfde specs als de Lenovo, is er iemand die nog ervaring heeft met deze laptop?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 618403 op 08-09-2014 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Met een GTX860M kun je alle games voorlopig wel op high draaien.
Dus je zult denk ik een keuze moeten maken; je budget verhogen of genoegen nemen met een iets mindere GPU.
Dit model van Asus heeft een GT840, maar voldoet verder wel aan al je eisen en een full hd scherm etc.
http://tweakers.net/price...6jn-cn038h/specificaties/

Met deze gpu kun je GTA V ook wel op medium draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesha
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 17:00
Je kan coolblue tweedekans raadplegen Als je geluk hebt koop je een laptop van 12-1300 euro voor 1000 wat een goede deal is.
http://www.marktplaats.nl...62912.html?categoryId=339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nefertem
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als het puur voor gamen is dan is deze een van de "betere" voor dat bedrag.

MSI-GE70-2PC-079XNL 949 euro
Geen OS

ik moest ook rond kijken voor een gamelaptop en ik kwam toen bij MSI terecht en ik kocht deze
MSI-NB-GE70-2PC-272NL-i7-4710HQ-17-3-8-1TB-W8-1-GTX850M-2GB 1199 euro.

Ze zijn nagenoeg identiek alleen geen OS en i5 ipv i7. Voordeel is dat de MSI serie met GTX 850m de DDR5 versie heeft i.p.v de DDR3. Ik had hem destijds getest, de i7 versie en watchdogs op High kon die goed draaien 1920x1080. ultra ook geprobeerd (zonder tweaks) kon die niet super draaien.

Probleem was de hitte en dat de ventilatoren onder je linkerpalm zit (wasd) dus het werd wel vervelend aan de ene kant. ik heb die uiteindelijk teruggebracht omdat er problemen waren met de sensoren (ze gaven een waarde van 90+ aan, maar werkelijke temperaturen lagen lager). Ik had toen nog gedacht aan de i5 versie maar durfde zelf de risico niet te nemen dat die ook problemen had met de sensoren. wellicht jij wel?

voor 1000 euro is er niet veel keus voor wat jij wilt want je wilt toch echt minimaal een GTX 850 DDR5 hebben denk ik aangezien je toch goed wilt gamen (high, ultra) De enige die ik had gezien was de MSI.

Uiteindelijk heb ik zelf de XMG P704 aangeschaft voor 1300+ euro.

Dit is ook een mogelijkheid http://www.mysn.eu/shop/xmg-a704.html maar die heeft geen backlit keyboard. De 15 inch versie wel. Dat is de a504. Uiteindelijke wilde ik backlit en een 17 inch dus moest ik een stapje hoger naar de P704.De A serie is uitgerust met een GTX 860m die weer een stapje hoger is dan de 850m. Durf niet te zeggen of die watchdogs op Ultra kan spelen. Mijn gevoel zegt van wel omdat die 850m DDR5 het net niet redde.

BTO de 17 inch heeft geen verlicht toetsenbord (die ene link in je OP) de 15 inch versie wel net als bij de XMG (heel vreemd). Ik had die ook op het oog namelijk en ik moet zeggen het email verkeer met BTO was uitstekend. zeer snel en professioneel. De koper (is niet mijn laptop) wilde toch liever xmg dan BTO daarom was ik naar XMG gegaan. De configuratie die je nu hebt heeft maar een 120 GB SSD, met de games van tegenwoordig is dat echt te weinig, ik zou dat toch omzetten naar een 1TB en later zelf een ssd toevoegen.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Ik heb de afgelopen maand veel gezocht en vergeleken het enige verschil was dat mijn budget variable was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-07 10:54
@hierboven, de gtx 850m in de msi betreft een GDDR5, geen DDR5, is in preciepe dezelfde gpu als de 860m, maar dan met lagere clocksnelheden, nu heb ik de MSI ge60 2pc apache 261XNL in bezit, en wonderbaarlijk genoeg is het me zelfs gelukt om de gpu te oc'en. Nu is het zo dat de 850m in deze laptop een slechte yield is van de 860m, en dus wrs niet hetzelfde presteerd met dezelfde clocksnelheden als de 860m. Ook kon ik de memory clock niet op dezelfde snelheid als de 860m krijgen. Maar dat terzijde, deze laptop heeft een prachtig heldere tn panel, met een goede kleurweergave(vind ik). Ik kan hem buiten op een zonnige dag nog prima gebruiken. Helaas zit hier ook geen windows bij, dus zou je in totaal ongeveer 1200 euro kwijt zijn incl windows.
Wel heeft deze een iets betere cpu dan de lenovo, de i7 4710HQ, mr er zal haast geen verschil in praktisch gebuik in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nefertem schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 02:30:

Geen OS

ik moest ook rond kijken voor een gamelaptop en ik kwam toen bij MSI terecht en ik kocht deze

Ze zijn nagenoeg identiek alleen geen OS en i5 ipv i7. Voordeel is dat de MSI serie met GTX 850m de DDR5 versie heeft i.p.v de DDR3. Ik had hem destijds getest, de i7 versie en watchdogs op High kon die goed draaien 1920x1080. ultra ook geprobeerd (zonder tweaks) kon die niet super draaien.

Probleem was de hitte en dat de ventilatoren onder je linkerpalm zit (wasd) dus het werd wel vervelend aan de ene kant. ik heb die uiteindelijk teruggebracht omdat er problemen waren met de sensoren (ze gaven een waarde van 90+ aan, maar werkelijke temperaturen lagen lager). Ik had toen nog gedacht aan de i5 versie maar durfde zelf de risico niet te nemen dat die ook problemen had met de sensoren. wellicht jij wel?

voor 1000 euro is er niet veel keus voor wat jij wilt want je wilt toch echt minimaal een GTX 850 DDR5 hebben denk ik aangezien je toch goed wilt gamen (high, ultra) De enige die ik had gezien was de MSI.

Dit is ook een mogelijkheid http://www.mysn.eu/shop/xmg-a704.html maar die heeft geen backlit keyboard. De 15 inch versie wel. Dat is de a504. Uiteindelijke wilde ik backlit en een 17 inch dus moest ik een stapje hoger naar de P704.De A serie is uitgerust met een GTX 860m die weer een stapje hoger is dan de 850m. Durf niet te zeggen of die watchdogs op Ultra kan spelen. Mijn gevoel zegt van wel omdat die 850m DDR5 het net niet redde.

BTO de 17 inch heeft geen verlicht toetsenbord (die ene link in je OP) de 15 inch versie wel net als bij de XMG (heel vreemd). Ik had die ook op het oog namelijk en ik moet zeggen het email verkeer met BTO was uitstekend. zeer snel en professioneel. De koper (is niet mijn laptop) wilde toch liever xmg dan BTO daarom was ik naar XMG gegaan. De configuratie die je nu hebt heeft maar een 120 GB SSD, met de games van tegenwoordig is dat echt te weinig, ik zou dat toch omzetten naar een 1TB en later zelf een ssd toevoegen.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Ik heb de afgelopen maand veel gezocht en vergeleken het enige verschil was dat mijn budget variable was.
Bedankt voor je reactie, mijn interesse is opgewekt voor de SMG 15 inch, maar er staat niet bij welke processor het precies is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nefertem schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 02:30:

Geen OS

Hoi, ik ben enorm aan het twijfelen tussen de BTO en de Schenker. Ze hebben allebei exact dezelfde specs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nefertem
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ja BTO had ik wel uitstekend email verkeer beter dan bij xmg. XMG duurde ongeveer 7 tot 10 dagen voordat ik het binnen had. tot nu toe vind ik het een prima laptop ben er wel tevreden over. wellicht is BTO makkelijker m.b.t repairs. het is een nederlands bedrijf en XMG duits. vond zelf de XMG toch mooier uitzien.

het blijft een lastig keuze maar ik denk dat je met beide wel tevreden zou zijn. Als ik nu een laptop voor mezelf zou kopen zou ik serieus BTO overwegen omdat ik het email verkeer uitstekend vond maar moet er wel bij zeggen heb nog nooit een BTO gezien/gekocht.

edit: dit is de a704 van schenker (ik heb deze uiteindelijk niet gekocht omdat er geen backlit op zit met de 17 inch versie wel backlit op de 15inch. ik weet ook niet wat voor temps je gaat krijgen met deze. de p704 met dubbele ventilatoren haal ik max rond 75 graden, met gamen)

http://i.imgur.com/BzpdA3H.png
vrij makkelijk om de fans schoon te maken

de msata ssd is wel wat lastiger te plaatsen.
http://i.imgur.com/ZVHIVsd.png

[ Voor 27% gewijzigd door nefertem op 15-09-2014 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2023
Wat dacht je van ASUS N750JK? http://tweakers.net/product/376709/asus-n750jk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12

icecreamfarmer

en het is

Overigen kun je toch een externe dvd drive kopen?
Zo vaak ga je dat ding echt niet nodig hebben.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
icecreamfarmer schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:39:
Overigen kun je toch een externe dvd drive kopen?
Zo vaak ga je dat ding echt niet nodig hebben.
Ik heb toch liefst een DVD drive aangezien lang nog niet alles digitaal is. Hoe bedoel je precies? Dan toch de Lenovo Y50 kopen?

@Nefertem: thanks voor de info. De Schenker ziet er idd beter uit maar is iets duurder denk ik dan de BTO. Daarbij komt ook dat ik geprobeerd heb contact op te nemen met Schenker maar het e-mailadres lijkt niet langer geldig. Ik heb ondertussen ook al info gevraagd over de 15CL58 bij BTO en heb de voorbije week altijd onmiddellijk antwoord, dit is toch wel een zeer groot voordeel. Dit kan mogelijk bijdragen tot de aankoop van een laptop bij BTO, koelingen zijn trouwens veel beter dan vorig jaar zeggen sommigen (toen werd de laptop veel te warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 01:03
Ben precies naar het zelfde opzoek.
Heb inmiddels een Y50 gekocht, maar er was waarschijnlijk iets mis met het scherm waardoor ik waarschijnlijk morgen een nieuwe heb.
Ben alleen nog niet helemaal overtuigd..

Momenteel de keuzes die ik heb gevonden:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL

pricewatch: BTO P-BOOK 15CL54 FULL HD IPS, Basis

Qua specs springt BTO er boven uit maar ik hoor zo veel verschillende meningen over BTO.

- Slechte koeling
- Bouwkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 608810

Ik ga voor de Acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
psvunited schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:22:
Ben precies naar het zelfde opzoek.
Heb inmiddels een Y50 gekocht, maar er was waarschijnlijk iets mis met het scherm waardoor ik waarschijnlijk morgen een nieuwe heb.
Ben alleen nog niet helemaal overtuigd..

Momenteel de keuzes die ik heb gevonden:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL

pricewatch: BTO P-BOOK 15CL54 FULL HD IPS, Basis

Qua specs springt BTO er boven uit maar ik hoor zo veel verschillende meningen over BTO.

- Slechte koeling
- Bouwkwaliteit
Bij het zoeken van gaming laptops waarvoor je het meest bang for buck krijgt ben ik je naam al dikwijls tegengekomen op fora zoals Notebookcheck waarbij je net als mij zoekt naar de beste gaming laptop voor 1000 euro. (Clevo W355SS (is gwn de BTO 15CL58, gerebrand dus) of de Lenovo Y50). Ik heb denk ik echter mijn beslissing min of meer gemaakt: de BTO 15CL58.

Deze laptop biedt de nieuwste specs voor het minste geld, de klantenservice is gewoon uitstekend (altijd onmiddellijk antwoord), zelfs beter dan bij grote merken denk ik aangezien je rechtstreeks in contact staat met de mensen van BTO ipv al die procedures bij bv. HP.

Ik heb ook zeer lang getwijfeld om voor een onbekend merk te gaan zoals BTO, maar het is de enige die overblijft van de lange lijst laptop voor 1000 euro. Bij bekende merken lever je voor deze prijs al snel in op specs, de Lenovo wou ik kopen (exact zelfde specs zoals de BTO), het gebrek aan DVD drive
kan ik nog tolereren maar het slechte scherm is een dealbreaker, zeker bij een gaming laptop en als je Photoshop gebruikt.

Bij de ervaringtopics van BTO zie je inderdaad veel problemen voorbijkomen maar de koeling van de nieuwe serie zijn veel beter, daarbij komt dat het scherm gewoon goed is in vergelijking met de Lenovo (geen IPS maar goed genoeg voor Photoshop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-01 19:37

J0B

Anoniem: 618403 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:08:
[...]
Bij de ervaringtopics van BTO zie je inderdaad veel problemen voorbijkomen maar de koeling van de nieuwe serie zijn veel beter, daarbij komt dat het scherm gewoon goed is in vergelijking met de Lenovo (geen IPS maar goed genoeg voor Photoshop).
De P-BOOK van BTO heeft wel degelijk een IPS scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 01:03
Anoniem: 618403 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:08:
[...]

Bij het zoeken van gaming laptops waarvoor je het meest bang for buck krijgt ben ik je naam al dikwijls tegengekomen op fora zoals Notebookcheck waarbij je net als mij zoekt naar de beste gaming laptop voor 1000 euro. (Clevo W355SS (is gwn de BTO 15CL58, gerebrand dus) of de Lenovo Y50). Ik heb denk ik echter mijn beslissing min of meer gemaakt: de BTO 15CL58.

Deze laptop biedt de nieuwste specs voor het minste geld, de klantenservice is gewoon uitstekend (altijd onmiddellijk antwoord), zelfs beter dan bij grote merken denk ik aangezien je rechtstreeks in contact staat met de mensen van BTO ipv al die procedures bij bv. HP.

Ik heb ook zeer lang getwijfeld om voor een onbekend merk te gaan zoals BTO, maar het is de enige die overblijft van de lange lijst laptop voor 1000 euro. Bij bekende merken lever je voor deze prijs al snel in op specs, de Lenovo wou ik kopen (exact zelfde specs zoals de BTO), het gebrek aan DVD drive
kan ik nog tolereren maar het slechte scherm is een dealbreaker, zeker bij een gaming laptop en als je Photoshop gebruikt.

Haha klopt.
Maar mijn toekomstige laptop zal ik wel bijna elke dag mee moeten nemen. Weet niet of een bto dan handig is. Heb natuurlijk ook goede verhalen gehoord. Ben in iedergeval benieuwd naar je mening mocht ke definitief doorgaan tot bestellen.
Pagina: 1