Budget racestuur gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-12-2021
Hallo Tweakers!

Ik zag laatst de Logitech MOMO. Een heel mooi stuurtje, en niet al te duur. Helaas is dit racestuur al erg oud en bijna nergens meer te verkrijgen.
Na wat research te hebben gedaan naar een alternatief, heb ik verder niks meer gevonden wat dezelfde prijs heeft. Althans, niet iets goeds.

Nou is mijn vraag: Zijn er nog goede stuurtjes voor rond de 50 - 100 euro die nog WEL verkrijgbaar zijn?
Ik hoor het graag! ;)

Mvg,
Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:31
Neem eens een kijkje in de pricewatch.

http://tweakers.net/categorie/541/gamecontrollers/producten/

Logitech Driving Force GT is nog altijd een goede keuze. Als je wat meer uitgeeft zou je een tweedehands G27 op de kop kunnen tikken.

[ Voor 23% gewijzigd door Tom. C op 01-09-2014 22:08 ]

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De DFGT is idd prijs/performance onverslaanbaar, nieuw en tweedehands. De G27 is ook leuk speelgoed, maar wel heel wat duurder, en eigenlijk buiten je budget.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertNL
De Driving Force GT is inderdaad niet verkeerd. Ligt ook in de buurt van m'n budget, dus wat dat betreft...

EDIT: Is de Thrustmaster Ferrari 458 Italia ook een goed stuurtje? Het hoeft niet per se een goed stuurtje te zijn, maar hij moet zeker ook NIET slecht zijn :)

[ Voor 65% gewijzigd door RobbertNL op 01-09-2014 23:14 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:34
De Thrustmaster is een redelijk stuurtje. Echter mis je wel de feedback (weerstand) in het stuur. Dat heeft die Logitech wel. Die feedback zorgt voor een realistischer gevoel. Want zonder die feedback betaal je voor de Thrustmaster in feite 75 euro voor een thumbstick in de vorm van een stuur. Daar koop je eigenlijk geen stuur voor.
De Logitech Driving Force GT lijkt de beste keuze voor je budget. Het is degelijk en werkt goed. Ook al zit het met 120 euro iets boven je budget.

Voor welk platform wil je het stuur eigenlijk gebruiken? De next-gen consoles (PS4 en XBONE) ondersteunen op dit moment officieel alleen sturen van 300 euro :/. Ik heb echter gelezen dat de ondersteuning afhankelijk van de games is. Dus het hangt af van of de game developer zin heeft om de ondersteuning in de game in te bouwen. En voor bijvoorbeeld Driveclub en Project Cars is er (nog?) geen bevestiging of die ondersteuning voor de Logitech komt (voor de PC versie van Project Cars wel).
Project Cars supported devices

Ik zie nu trouwens dat er Trustmaster enkele sturen ondersteund worden door de next-gen consoles die niet duur zijn. De Thrustmaster T100 (PS4) bijvoorbeeld. Die kost 100 euro. Ik weet niet hoe goed die is, maar het lijkt op de Thrustmaster versie van de Logitech Driving Force GT. En het is een nieuwer stuur (uitgebracht in 2014). Ik lees overigens, na een snelle google search, op iRacing fora dat mensen de Logitech Driving Force GT preferen over de T100.

Op de PC zal de Logitech wel werken. Want als een game het stuurtje niet ondersteunt zullen er altijd wel mensen (modders) zijn die config files o.i.d. maken, zodat het stuurtje wel werkt. Echter heb je dan waarschijnlijk niet de feedback.

[ Voor 31% gewijzigd door Fleximex op 01-09-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de MOMO logitech met een mazzeltje voor 25euries op marktplaats gevonden, zo goed als nieuw en marktplaats staat nog vol met MOMO's. Had het stuur al eerder gehad maar wat slordig mee omgesprongen, fijne forcefeedback en voelt solide aan.
De goedkopere Thrusmasters zijn toch wel minder van kwaliteit, voelt cheapie/plastic achtig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:43
Je hebt bij de wat goedkopere stuurtjes alleen vaak geen koppelingspedaal. Je zult goed moeten kijken of dat een must is of niet. Ik zou zelf niet zonder willen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertNL
Fleximex schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:31:
De Thrustmaster is een redelijk stuurtje. Echter mis je wel de feedback (weerstand) in het stuur. Dat heeft die Logitech wel. Die feedback zorgt voor een realistischer gevoel. Want zonder die feedback betaal je voor de Thrustmaster in feite 75 euro voor een thumbstick in de vorm van een stuur. Daar koop je eigenlijk geen stuur voor.
De Logitech Driving Force GT lijkt de beste keuze voor je budget. Het is degelijk en werkt goed. Ook al zit het met 120 euro iets boven je budget.

Voor welk platform wil je het stuur eigenlijk gebruiken? De next-gen consoles (PS4 en XBONE) ondersteunen op dit moment officieel alleen sturen van 300 euro :/. Ik heb echter gelezen dat de ondersteuning afhankelijk van de games is. Dus het hangt af van of de game developer zin heeft om de ondersteuning in de game in te bouwen. En voor bijvoorbeeld Driveclub en Project Cars is er (nog?) geen bevestiging of die ondersteuning voor de Logitech komt (voor de PC versie van Project Cars wel).
Project Cars supported devices

Ik zie nu trouwens dat er Trustmaster enkele sturen ondersteund worden door de next-gen consoles die niet duur zijn. De Thrustmaster T100 (PS4) bijvoorbeeld. Die kost 100 euro. Ik weet niet hoe goed die is, maar het lijkt op de Thrustmaster versie van de Logitech Driving Force GT. En het is een nieuwer stuur (uitgebracht in 2014). Ik lees overigens, na een snelle google search, op iRacing fora dat mensen de Logitech Driving Force GT preferen over de T100.

Op de PC zal de Logitech wel werken. Want als een game het stuurtje niet ondersteunt zullen er altijd wel mensen (modders) zijn die config files o.i.d. maken, zodat het stuurtje wel werkt. Echter heb je dan waarschijnlijk niet de feedback.
Ik ga hem gewoon voor de PC gebruiken. ;)
Ik denk inderdaad dat de Logitech Driving Force GT de beste keuze is.

Even een vraagje tussendoor: Ik neem aan dat de Driving Force GT beter is dan de MOMO?
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:05:
Heb zelf de MOMO logitech met een mazzeltje voor 25euries op marktplaats gevonden, zo goed als nieuw en marktplaats staat nog vol met MOMO's. Had het stuur al eerder gehad maar wat slordig mee omgesprongen, fijne forcefeedback en voelt solide aan.
De goedkopere Thrusmasters zijn toch wel minder van kwaliteit, voelt cheapie/plastic achtig aan.
Klopt inderdaad. Logitech MOMO is een erg goed stuurtje en als je dan de nieuwere stuurtjes vergelijkt met de MOMO, dan is de MOMO veel beter.
Siempie schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:47:
Je hebt bij de wat goedkopere stuurtjes alleen vaak geen koppelingspedaal. Je zult goed moeten kijken of dat een must is of niet. Ik zou zelf niet zonder willen.
Het is niet echt een must. Het is wel veel realistischer, maar dan ben je wel veel duurder uit, en zo hoog is mijn budget niet. En ik rijd nu met een toetsenbord, dus wat dat betreft ga ik er erg op vooruit als ik een stuurtje neem. :P

[ Voor 77% gewijzigd door RobbertNL op 02-09-2014 17:44 ]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:43
Ja, dat is zo. En je zou hem eventueel vast wel aan een knopje op het stuur kunnen binden, dus het hoeft niet erg te zijn. Die DFGT levert ontzettend veel waar voor z'n geld, dus daar ga je blij mee zijn ;)
Ruime ervaring met dat stuur en als je weet wat die kan hebben, wil je ook gewoon niet meer in een lagere klasse gaan zitten.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1