Blu-ray brander mac

Pagina: 1
Acties:

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:10
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar een externe bluray brander.

Ik heb een mac mini 2012 (middelste model) en heb zelf wel al 2 bluray branders gevonden

pricewatch: LG BE14NU40 Zilver

pricewatch unsorted: Pioneer Blu-ray BDXL/DVD-Recorder, 6x/8x, USB 3.0, extern

Maar ik sta ook open voor andere merken en welke jullie eventueel aanraden.
Mijn budget gaat tot €150,-

Ik zoek wel een brander die ook 125gb kan branden.

Ik hoor graag advies

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die 125GB is voor 4K content. Dat is er nog niet zoveel en dat is ook spul dat je eigenlijk gewoon wilt streamen. Dat wil je niet op een relatief slijtage-, brandfoutgevoelig en duur BD schijfje branden.
Voor 5 van dat soort schijfjes heb je ook een mediaplayer met HDD die 4K uit kan sturen. En AFAIK is er ook nog niet eens een vaste standaard voor dat soort schijfjes (maar correct me if I'm wrong) :)

Door jezelf die limiet op te leggen verklein je je mogelijkheden drastisch en moet je je budget behoorlijk ophogen. Koop gewoon een simpele BR brander van een paar tientjes. Kost allemaal de wereld niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dbz1985
  • Laatst online: 02:10
En welke raad jij dan aan? Daarnaast degene die ik noemde vallen binnen het budget en kunnen 125gb aan wat ik dan wel voorlopig nog niet zal gebruiken maar is fijn als het btje futureproof is...daarnaast is wel mac compatible hoogste prioriteit voor mij

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
blueray, dvd, cdrom, vhs band...allemaal niet futureproof.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-02 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

In principe werkt elke bluray brander wel met Mac. 4K is nu nog behoorlijk overpriced en inderdaad kan je denk ik beter streamen als je dat futureproof wil hebben. Ik heb zelf om die reden al niet eens meer een bluray speler gekocht...

youtube.com/@hisrep

• Mac-Amsterdam
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-05-2020
Ik heb ook een LG BE14NU40 Blu Ray brander gekocht, maar die in niet te vinden in mn Finder.
De sofware is alleen voor Windows.
Is er sofware voor mn Mac?
Wie kan mij helpen dit apparaat te laten werken, anders maar gewoon terug sturen naar de winkel.
BVD,
Mac-Amsterdam

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-02 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het hangt er vanaf wat je ermee wil doen. In veel OS'en, waaronder OS X, is tegenwoordig beperkte brandfunctionaliteit ingebouwd. Maar de vraag is: direct blu rays kopiëren? Gedownloade bestanden op de bluray zetten? Familiefilms tot bluray omzetten? Alles is mogelijk maar zaken die illegaal zijn kunnen we hier sowieso niet bespreken. Gewoon even googelen kom je trouwens ook een eind mee ;-).

youtube.com/@hisrep

• Nogne
  • Laatst online: 19:13

Nogne

>.<

Mac-Amsterdam schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:04:
Ik heb ook een LG BE14NU40 Blu Ray brander gekocht, maar die in niet te vinden in mn Finder.
De sofware is alleen voor Windows.
Is er sofware voor mn Mac?
Wie kan mij helpen dit apparaat te laten werken, anders maar gewoon terug sturen naar de winkel.
BVD,
Mac-Amsterdam
Misschien moet je even een eigen topic openen ipv een topic te kapen? En als ik het type brander google met mac os x er achter, dan vind ik heel wat reacties met mensen die hem wel aan de praat krijgen.

Dus een tip, open je eigen topic. Beschrijf er duidelijk in wat voor stappen je al hebt ondernomen en je eigen specs :)

PS/XBL: Nogne

Pagina: 1