Subwoofer voor receiver (Pioneer VSX-527-K)

Pagina: 1
Acties:

• mausk038
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-06-2023
Beste allen,

Allereerst wil ik graag meedelen dat ik een redelijke "noob" ben als het gaat om elektronica. Vandaar dat deze vraag ook komt.

Ik heb een aantal maanden geleden een receiver gekocht, de Pioneer VSX-527-K. Dit dingetje bevalt mij prima, maar ik heb nog geen subwoofer die hierbij past. Ik heb altijd gebruik gemaakt van de standaard 5.1 setjes waarbij een passieve subwoofer zit/zat.

Nu heb ik de boxjes maanden geleden gewoon aangesloten, maar door financiële problemen heb ik nog altijd geen subwoofer. Vandaar dat ik nu maar bedacht heb een (simpele) 2e hands subwoofer te kopen. Nu is mijn vraag waar ik op moet letten (niet qua kwaliteit, maar qua aansluiting/werking). Ik heb hier dus echt geen verstand van, vandaar dat ik de vraag hier stel.

Hieronder heb ik de achterkant van de subwoofer afgebeeld.

Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/01/21/56/87/3ab0/4545/acad/a677818d37f9/l.jpg

Nu lijkt het er voor mij op dat ik een subwoofer moet hebben met een enkele uitgang die dan in de "Pre Out" moet. (klik voor duidelijkere afbeelding)

Nu heb ik bijvoorbeeld de volgende subwoofer (Pioneer subwoofer S-W8OS) op het oog (plaatje wederom van achterkant).

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/cg8AAOSwGvhT-dRK/$_84.JPG

Nu de simpele vraag: Kan dit?
En eigenlijk ben ik dan ook benieuwd waarom dit wel kan of waarom niet.

Ik hoop snel wat wijzer te worden als het gaat om het aansluiten van een subwoofer.

Ik wil een ieder van jullie alvast bedanken voor de moeite.

Mvg,

Maurice

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Rechts naast die plaatjes van die bliksem en uitroepteken, zie je "pre out subwoofer"

Vanaf daar ga je met een mono tulpkabel naar de "line in" op de subwoofer. Ik kan op het (onscherpe) plaatje niet zien welke ingangen die sub heeft, en welk merk het is, maar dat zal vast wel kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 01-09-2014 21:23 ]

Wise enough to play the fool

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 19-01 10:48
Pre-out betekent in feite dat er een onversterkt signaal zal worden verzonden en dat op een later moment nog versterkt zal moeten worden. Oftewel, je moet gewoon een actieve subwoofer kopen, met een eigen 220V-aansluiting en een line-ingang (dus voor onversterkt signaal). De connector is bijna altijd een RCA-connector.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• mausk038
Beiden bedankt. Teacher: De afbeelding is van een "Pioneer subwoofer S-W8OS". Als ik HarmoniousVibe moet geloven (doe dit graag) dan is dit een juiste (mogelijke) subwoofer voor mijn receiver.

Verwijderd

Met die subwoofer lukt dat perfect ja. Maar welk 5.1 setje heb je nu? En wat is het budget? Die Pioneer subwoofer lijkt mij een heel goedkoop dingetje..

• teacher
  • Laatst online: 01:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een plaatje opgezocht, het is de s-w80s

Afbeeldingslocatie: http://i250.photobucket.com/albums/gg245/dagussz/3-8.jpg

Ja, dat gaat werken. De tulpkabel moet naar de onderste ingang aan de linkerkant. De overige aansluitingen gebruik je niet.

Als ik mij er mee mag bemoeien: ik zou doorsparen voor een iets betere sub. Dit model is erg "magertjes". Of je moet hem gratis krijgen natuurlijk :+

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 02-09-2014 09:20 ]

Wise enough to play the fool

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:17

Jag

Elke actieve sub kan je op je receiver aansluiten. En ik zou idd geen super cheape nemen, die geven over het algemeen meer bonk dan sub.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

DjVe

Hatsaflats!

Kan je gewoon aansluiten en voor een subwoofer die bij een setje werd geleverd, klinkt hij best behoorlijk.

• mausk038
Allen dank voor de reacties. Ik weet inderdaad dat dit een erg goedkope is, maar het is even niet anders (iets voor later zeg maar). Heb verder ook een simpel sony setje staan (SONY 5.1 SS-TS11 Surround SS-CT11 Center SS-WS11 Subwoofer).

Zit in een situatie dat ik gewoon het geld er niet voor over heb om een subwoofer van enkele honderden euro's te kopen. Vandaar dat ik nu de keuze maak een simpele 2e hands aan te schaffen. Mocht de situatie straks veranderd zijn ga ik tegen die tijd voor een goede set (ook met goede boxjes).

Zit ook nog te denken aan een JBL subwoofer 138. Schelen (en kosten) qua verkoopprijs (marktplaats in dit geval) weinig tot niets.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik ken de JBL SUB138 ook en vind dat weinig speciaals. Die Pioneer of een magnat motion sub klinken dan beter.

[ Voor 9% gewijzigd door DjVe op 02-09-2014 12:20 ]

• mausk038
DjVe, als ik jou begrijp kan ik als ik tussen deze twee wil kiezen beter voor de Pioneer gaan?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Als je de Pioneer voor +/- €20 kan krijgen, dan is dat een goede koop. Meer moet je er niet voor willen geven.

• mausk038
Oke bedankt, ik kan hem (helaas in dit geval) voor meer dan die 20 euro (35 euro) ophalen. Ik zal nog even rustig verder kijken, zodat ik dan toch een subwoofer heb voor een betere prijs/kwaliteit verhouding (zoek zo rond de 50-75 euro).

In ieder geval bedankt!
Pagina: 1