Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooykee
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-03-2022
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone aangezien mijn Samsung Galaxy S4 op begint te raken.

Eigenlijk zit ik heel erg te twijfelen tussen de volgende 2 smartphones:
Samsung Galaxy S5
Oneplus One

Vanwege de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding wilde ik voor de OPO gaan, i.c.m. een 4g-abbonnement van T-mobile. Maar toen ik op hun site keek stond daar een geweldige aanbieding van de S5: 5gb 4g-internet + onb. bellen en smsen voor slechts €41.40 p/m + gratis Samsung Tab 3 7".

Wat zouden jullie doen? Gaan voor de vertrouwde Samsung of je eigen OPO customizen met het mooie CyanogenMod11S? (Ik kan een invite voor de OPO krigen van een vriend.)

Door de aanbieding van T-mobile is het verschil in kosten i.c.m. een abonnement te verwaarlozen.

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:34
Nou ik zou ook even stil staan bij het feit dat de oneplus one niet op alle 4G frequenties werkt hier. En ik geloof dat dat best veelgebruikte banden zijn, uit mn hoofd de 800 en 1900mhz banden. Dat is dus alvast een dikke plus voor de S5.

Hoewel de oneplus one wel erg tof is voor zn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooykee
Vandaar dat ik bij T-mobile zou gaan, zij ondersteunen wel 1800mhz (in mijn regio), huidige abbonement verloopt bijna ;)

Heb vandaag de Oneplus van een vriend mogen bewonderen en het is echt een mooi ding, maar als de kosten met abbo (+ aanschaf) op hetzelfde uitkomen als de S5.... wat dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:53
Bij Tele2 hebben ze nu de S5 met een tablet voor 30 euro per maand bij Media Markt als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooykee
Bedankt voor het meedenken, ik kan dit niet terugvinden op de website van mediamarkt, op de site van Tele2 staat inderdaad iets van €32,-. Maar hier krijg je slechts 500mb voor en zij hebben geen94g. Verbruik momenteel ca. 1500mb, maar ga over op 4g en verwacht dan ook meer data te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga voor Samsung, bewezen kwaliteit. Die Chinese telefoons zijn leuk maar er zitten altijd wel wat minpunten aan zoals bagger 4G ondersteuning of andere mankementen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:54:
Ga voor Samsung, bewezen kwaliteit. Die Chinese telefoons zijn leuk maar er zitten altijd wel wat minpunten aan zoals bagger 4G ondersteuning of andere mankementen.
Dan kan je nog beter voor HTC gaan, die kwaliteit is nog een stuk beter dan bij Samsung!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:17
Tsurany schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:54:
En Cyanogen kun je er altijd nog zelf opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 10:09
Rooykee schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:51:
Bedankt voor het meedenken, ik kan dit niet terugvinden op de website van mediamarkt, op de site van Tele2 staat inderdaad iets van €32,-. Maar hier krijg je slechts 500mb voor en zij hebben geen94g. Verbruik momenteel ca. 1500mb, maar ga over op 4g en verwacht dan ook meer data te verbruiken.
Staat in de folder.

http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/megadeals.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 19:19
Ik heb nu zelf een maandje de OnePlus One en ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze (kwam van een Nexus 5). Alleen de ondersteuning voor de 800mhz band ontbreekt maar met T-Mobile heb je hier inderdaad geen last van.

De OPO is erg snel, clean en je kan veel dingen aanpassen zonder root etc. Batterijduur is bij mij ook erg goed, haal er net geen 2 volle dagen uit (gebruik hem vrij intensief).

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooykee
SlaadjeBla schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:56:
[...]

En Cyanogen kun je er altijd nog zelf opzetten.
Zijn er handleidingen voor om dit veilig te doen? Heb hier zelf geen ervaring mee. Ik hoorde dat hierdoor garantie e.d. komen te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:34
Rooykee schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:47:
[...]

Zijn er handleidingen voor om dit veilig te doen? Heb hier zelf geen ervaring mee. Ik hoorde dat hierdoor garantie e.d. komen te vervallen?
Ik weet niet hoe het bij de andere merken zit, maar bij Sony vervalt je garantie niet. Bootloader is ook unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooykee
Trishul schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:31:
[...]

Ik weet niet hoe het bij de andere merken zit, maar bij Sony vervalt je garantie niet. Bootloader is ook unlocked.
Is het waar dat bepaalde specifieke (S5)-functies dan niet meer werken zoals vingerafdrukscanner/hartslagmeter etc? (waarschijnlijk worden deze toch niet gebruikt maar toch haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooykee
Nog even een update, ik heb besloten om de Galaxy S5 te nemen. Tot nu toe erg tevreden, accu gaat ten opzichte van zijn voorganger (S4) stukken langer mee.

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 08:43
Goeie keus hoor. Ik heb als opvolger voor mijn S4 een Oneplus gehad, maar heb em ook na een week weer verkocht. Vervolgens weer verder gekeken naar een Z2, G3 en een S5. Uiteindelijk voor een S5 gegaan en ik moet zeggen dat het toch wel weer een vertrouwd en erg prettig toestel is. Ik zou voor geen goud meer terug naar de Oneplus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:07
patje01 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:40:
Goeie keus hoor. Ik heb als opvolger voor mijn S4 een Oneplus gehad, maar heb em ook na een week weer verkocht. Vervolgens weer verder gekeken naar een Z2, G3 en een S5. Uiteindelijk voor een S5 gegaan en ik moet zeggen dat het toch wel weer een vertrouwd en erg prettig toestel is. Ik zou voor geen goud meer terug naar de Oneplus gaan.
Enige onderbouwing, bijna iedereen is namelijk blij met zijn OPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Je zegt het goed..... bijna iedereen.

Ik vond allereerst de maatvoering erg tegenvallen. Het ding paste gewoon niet lekker in mijn broekzak. Het zilverkleurige randje was ook wel errrg deukgevoelig. Ik deed mijn telefoon alleen maar in een orginele backcover en daar kreeg het randje al een klein deukje van. Ik vond de standaard skin van Cynogen toch wel erg tegenvallen, maar had dat in een paar minuten opgelost door gebruik te maken van Nova Launcher (prime). En het meest storende vond ik de gele kleur wit en de gele rand onder op het scherm.

Wat ik wel goed vond aan toestel, was dat het super vlot reageerde. En de camera is denk ik ook een van de beste camera's die je kunt vinden in een toestel in zijn prijsklasse.

Nu ik de S5 heb, voelt die gewoon wat fijner aan en ik vind de kleurweergave van de S5 ook een stukje mooier, maar ook nu heb ik Nova Launcher weer snel geinstalleerd ;) .

Maarrrr. Wanneer OnePlus in de toekomst met een iets compacter toestel komt en iets meer aandacht het scherm besteedt, ben ik zeker de eerste die het weer gaat proberen. En bevalt ie niet, dan gaat ie zo weer op Marktplaats 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Gele kleus is idd een bekend probleem, al is het lang niet op alle toestellen, hoe lang heb je de OPO uiteindelijk gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Uiteindelijk heb ik de OPO 1 week gehad (en heb hem behoorlijk intensief gebruikt) en heb hem toen via marktplaats (gelukkig zonder verlies) verkocht. De gele kleur viel mij direct op, evenals de gele balk met lichtjes onder op het scherm en als je het weet, dan let je daar dan toch steeds weer op. Ik ben dan ook op het uitpakken na, geen moment echt heel blij met het toestel geweest. Dat is toch wel iets anders dan dat ik mijn S4 kreeg en nu mijn S5 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
patje01 schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:42:
Uiteindelijk heb ik de OPO 1 week gehad (en heb hem behoorlijk intensief gebruikt) en heb hem toen via marktplaats (gelukkig zonder verlies) verkocht. De gele kleur viel mij direct op, evenals de gele balk met lichtjes onder op het scherm en als je het weet, dan let je daar dan toch steeds weer op. Ik ben dan ook op het uitpakken na, geen moment echt heel blij met het toestel geweest. Dat is toch wel iets anders dan dat ik mijn S4 kreeg en nu mijn S5 heb.
Kan mij ook niet voorstellen dat je er in een week aan kan wennen maja, amoled is wel mooier natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Tja je hebt daar een punt dat amoled inderdaad wel mooier is. In mijn ogen is er een wereld van verschil. Ik zal je zeggen dat het wennen aan mijn S5 binnen een paar minuten gebeurd was. Daar had ik zeker geen week voor nodig. En elke dag weer als ik het toestel gebruik, wordt ik toch wel erg blij van het scherm 8)

Maar wat mij betreft mag het huidige designteam naar huis gestuurd en een ander design team aangesteld worden bij Samsung, want kwa design slaan ze in tegenstelling tot een aantal andere fabrikanten de plank natuurlijk volledig mis.

[ Voor 27% gewijzigd door patje01 op 29-09-2014 13:59 ]

Pagina: 1