Toon posts:

Grafische kaart upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 0,0 verstand van hardware in computers, vandaar dat ik hier even om advies kom vragen.

Ik ben op zoek naar een grafische kaart voor mijn desktop. Het spelen van games die tegenwoordig op de markt komen is er niet meer bij. Veel games draaien erg traag op de laagste settings. Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe.

Het systeem dat ik op dit moment heb is:
- Windows 7 premium 64-bit
- Intel core i7 processor 2600
- AMD Radeon HD 6450 up to 4095
- 8GB DDR3 memory
- 1.5 TB hard drive
- Acer Aspire M3970 220-240Vac. 3.15A, 50Hz

Daarnaast gebruik ik mijn tv als beeldscherm:
- Samsung UE32C5100
- 32"
http://tweakers.net/pricewatch/255582/samsung-ue32c5100.html

Mijn budget ligt ongeveer tussen de 0 - 500 euro. Echt een merk voorkeur heb ik niet, in mijn desktop zit een amd en mijn laptop een nvidia geforce. Ik ben op zoek naar een grafische kaart die de games van tegenwoordig makkelijk aan kan, met een beetje extra voor toekomstige games. Ik betaal liever iets meer voor iets goeds, dan dat ik volgend jaar weer een nieuwe moet kopen.

Als jullie nog aanvullende informatie willen hebben, vraag gerust. Ik hoop dat jullie mij de goede kant op kunnen sturen :).

Mvg,
Bert Grijsen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Je bent nog een belangrijk onderdeel vergeten te vermelden, je voeding. Zou je die ook willen opzoeken merk/model/vermogen kunnen noteren. Als je het niet weet, maak hem open en kijk in de kast. Het is vrij essentieel.

Misschien trekt je huidige voeding een volwaardige kaart niet en zit je straks met een gefrituurd systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het eerste bericht heb ik aangepast. De voeding is Acer Aspire M3970 220-240Vac. 3.15A, 50Hz.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De standaard voeding van die Acer levert 300W. De kwaliteit doet er in dit geval niet eens toe, want dat is te weinig, ook al was het een goede. Die kan je dus ook maar beter vervangen.

Wat is verder je doel met de nieuwe videokaart? Welke games speel je? Op welke instellingen wil je die gaan spelen (low/medium/high/ultra)?

Verwijderd

Die processor is nog heel netjes en kan erg goed mee. Ik zou zeggen dat een R9 280x plus een Crucial MX100 ( SSD) een leuke upgrade is, en ruim binnen je budget. En natuurlijk je voeding vervangen door een Seasonic van ~550 watt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 20:56 ]

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Die voeding lijkt me niet al te best. Een videokaart die erg weinig energie vraagt is de GTX 750(ti) zoals deze.

Als je de voeding wilt upgraden, dus dan ook weer alle kabels opnieuw inpluggen dan is de AMD 7950 een goed alternatief omdat hij erg krachtig is voor een prachtige prijs.
Neem dan deze voeding

Offtopic: welkom Br00ky als moderator :)

[ Voor 23% gewijzigd door Pataar op 01-09-2014 20:58 ]

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. De games die ik wil spelen verschillen. Ik speel nog oude games uit 2005 enz, maar ook nieuwe als assasins creed, battlefield 3/4 (hardline), arma 3, enz. Zulke games wil ik toch wel graag op high/ultra willen spelen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

pricewatch: Club3D Radeon R9 290 royalAce €335
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular €79
pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB €70

Mooie upgrade die je hele pc up to date maakt.

[ Voor 73% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-09-2014 21:18 ]

youtube.com/@hisrep

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou dan pricewatch: Crucial MX100 256GB nemen, dan heb je nog eens de ruimte :). Als het budget dan een probleem wordt, kan je altijd een iets goedkopere voeding nemen.

We gaan er trouwens nu wel vanuit dat die allemaal moeiteloos in die Acer gaat passen... Die royalAce past niet eens zonder wat softmods (HDD cage verwijderen) in een bak van een Fractal.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-02 00:23

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Dan is de MSI misschien een betere optie omdat die een stuk kleiner is.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

br00ky schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:23:
Ik zou dan pricewatch: Crucial MX100 256GB nemen, dan heb je nog eens de ruimte :). Als het budget dan een probleem wordt, kan je altijd een iets goedkopere voeding nemen.

We gaan er trouwens nu wel vanuit dat die allemaal moeiteloos in die Acer gaat passen... Die royalAce past niet eens zonder wat softmods (HDD cage verwijderen) in een bak van een Fractal.
Hey, mod geworden Brooky? Gefeliciteerd :) De grootte van de kast is inderdaad ook wel handig om even op te meten, die 290's zijn nogal grote schatjes ;)

Verwijderd

Topicstarter
De grootte van de kast is geen probleem. Eventueel wat kabels verleggen want zoals ik het nu zie hadden ze dat ook wel wat netter kunnen doen. Er is op dit moment genoeg ruimte, - de huidige grafische kaart, en de kabels verplaatsen (het is nu spaghetti), moet gaan lukken.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je beseft wel dat die 290 18 cm langer is dan je 6450 hè?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:07:
Je beseft wel dat die 290 18 cm langer is dan je 6450 hè?
Stel dat het die wordt, hou ik nog 2 cm over.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Just checking :)

Verwijderd

Topicstarter
Alleen maar goed ;). In ieder geval bedankt voor duidelijke reacties. Ik ga het deze week eens vergelijken en kijken wat ik dan het beste kan nemen. Dat de voeding zo slecht is wist ik niet, dus bedankt dat jullie mij daarop wezen anders kon het nog wel eens fout gegaan zijn :+.
Pagina: 1