Toon posts:

Moederbord aankoop/vervangen advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuw/vervangend mobo. Mijn huidige "Asus M4A785TD-V Evo" is op sterven na dood ( als ie al niet is gestorven ).
- Desktop PC hield er mee op. En vervolgens geen BIOS beep meer en alleen "No signal" op het scherm. Scherm en kabel zijn niet kapot, deze zijn getest aan laptop.
- Alles losgehaald en de voeding gecontroleerd. ( Voeding werkt )
- BIOS reset uitgevoerd. ( geen resultaat )
- Geheugen losgehaald. Moederbord piept om te laten weten dat geheugen ontbreekt.
- Conclusie na wat research op de interwebs en advies van een vriend: mobo vervangen

Wat is je budget?
Budget dat ik hiervoor apart heb gezet: max €400,00

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nu alleen deze zelf gekocht. Asus dus. Verder nog geen ervaring met andere merken mobo's

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gezien het mobo het eerste component was dat aangeschaft werd tijdens het upgraden van de systeemkast ( 1 voor 1 de componenten vervangen ) zou ik graag willen dat het nieuwe mobo compatible is met de volgende componenten.
- AMD Sapphire HD 7770
- Crucial MX100 SSD
- CPU Socket AM3 ( precieze type durf ik niet te zeggen )
- HD ( durf ik niet te zeggen )
- 4 * DDR3 ( max 16GB )
- Na BIOS update een jaar geleden heb ik het werkgeheugen geupgrade naar 2* 8GB van Kingston

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 19:36 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je niet weet welke cpu je hebt en dus de socket onbekend is, wordt het lastig adviseren welk moederbord je nodig hebt...

|:( kijk over je huidige bordje heen.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 01-09-2014 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:30:
Als je niet weet welke cpu je hebt en dus de socket onbekend is, wordt het lastig adviseren welk moederbord je nodig hebt...
Is aangepast, ik weet niet het precieze type van de CPU, maar de socket is natuurlijk wel bekend

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Een AM3 processor werkt ook in een AM3+ moederbord, wat de keus enorm vergroot.

Met de pricewatch erbij kom je dan bijv. op een pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P uit, wat een erg goed bordje is voor een zachte prijs en is huidige favoriet voor wat betreft AMD systemen. Qua koeling (8+2 gekoelde VRM's) en kwaliteit te vergelijken met wat je nu had. De rest van je geld (~340 euro) kan je in dit geval in je zak houden :).

Weet je zeker dat je verder alle mogelijke zaken die deze problemen kunnen veroorzaken hebt geëlimineerd?

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 01-09-2014 19:49 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sluit ik me helemaal bij aan ;-) Meer geld uitgeven is absoluut niet nodig. Mocht je er meteen een snelheidsupdate in willen gooien: zoek eens op wat voor processor erin zit (zie bios). Daar een nieuwe AM3+ in zetten zou nog een leuke boost kunnen zijn als je het geld toch hebt.

youtube.com/@hisrep

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:44
Ik zit met een vergelijkbaar probleem maar dan precies omgekeerd. Mijn proc is traag aan het worden maar mijn mobo is nog prima. Maar omdat het een AM3 mobo is is de keuze voor processoren beperkt. Dus ik zit er nu aan het denken om een nieuwe proc + mobo te kopen.
Misschien is dat ook een idee voor de TS, want het is zonde om een nieuwe mobo te kopen voor een verouderde socket. Misschien nu een goed moment om naar bijv een i3 of i5.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het beschikbare budget te besteden en een nieuw kastje neer te zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 158,80€ 158,80
1MSI H97M-E35€ 64,95€ 64,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,01€ 52,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 352,26

Draait als een beest!
Pagina: 1