Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Sinds een paar dagen heb ik iets vreemds. Als iemand van T-Mobile naar mijn T-Mobile nummer een SMS stuurt, dan komt de SMS niet als bericht aan. In plaats daarvan word ik gebeld door een anoniem telefoonnummer en dan leest een mevrouw van de PTT de SMS aan mij voor. Je hoort dan een bandje:

"KPN heeft het volgende SMS bericht ontvangen van 06-[mobielnummer] op [dagvandeweek] [dag] [maand] om [uur] uur [minuten]"
En dan bijvoorbeeld "Ik stuur je een testbericht blij-smiley"

Wat het heel vreemd maakt, is dat er aan beide kanten geen KPN aan te pas komt. Beide telefoons zitten op het T-Mobile netwerk.

Is dit soms een storing bij T-Mobile? Vroeger kon je nog handmatig de SMSC instellen, maar tegenwoordig is dat toch hard encoded op de SIM kaart?

-edit-
SMSC staat op +31624000000. Volgens mij is dat gewoon correct.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 01-09-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 14:28
Is je nummer ooit geporteerd van KPN naar T-Mobile?

https://www.acm.nl/nl/ond...mmers/nummers-doorzoeken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Nee. Wel is het nummer zo'n 8 jaar geleden geporteerd van Vodafone naar T-Mobile.

Laatste portering: 21-08-2006
Huidige aanbieder: T-Mobile

Het probleem speelt echter sinds een paar dagen. Niet sinds 2006.

[ Voor 19% gewijzigd door Trommelrem op 01-09-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 14:28
Dat begreep ik inderdaad uit je eerste post. Vreemd probleem. Lijkt erop dat SMS verkeer, verkeerd gerouteerd wordt en door een of andere KPN sms router langs komt (wat me eigenlijk heel onwaarschijnlijk lijkt, mocht zoiets gebeuren dan ontvang je meestal niks)

Gebeurt dit ook als je vanuit een ander netwerk gesmst wordt? Of als je naar een ander nummer een sms stuurt?

Al met al een vreemd probleem. Lijkt me verstandig om contact op te nemen met T-mobile.

Google search naar "SMS naar spraak KPN" - http://www.kpn.com/zakeli...s-voor-vaste-telefoon.htm