GTX760 upgraden: ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:29
Ik heb op het moment een GTX760 2GB.

Ik ben van plan om 2 1080P schermen te gaan gebruiken, maar ik ga er maar op 1 tegelijk gamen, beide zijn 75Hz schermen.

Ik heb echter mijn twijfels of deze kaart dat nog lang trekt! :?

Dus zat ik te denken aan een Asus R9 280 DC2T 3GB kaart, trekt die het wel, of lukt het ook nog met deze 760? Ik neem specifiek een Asus want EK heeft daar hele mooie waterblokken voor, wat ik ook nog van plan ben te doen, en een Club3D bijvoorbeeld, heeft nog de blokken met de cirkeltjes, welke ik ontzettend lelijk vind!

Of hebben jullie hele andere tips/opties?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-02 08:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit is aankoopadvies, dus ik verplaats het naar CAA.

Verder kan je jezelf eerst ook verdiepen in de videokaarten. Er zijn genoeg benchmarks te vinden van de GTX760 en de AMD 280. Voor een enkel 1080p scherm moet één GTX760 voldoende zijn.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zolang je maar op 1 scherm gamed is het vrijwel niet zwaarder voor de videokaart om een 2e scherm aan te sturen waar een aantal dingen op draaien. Je zal er dus niets van gaan merken.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-02 19:35
Een R9 280X is een erg leuke GPU, maar zoveel scheelt het nou ook weer niet met een GTX 760. Als je dan toch update kan je beter nog €70 bijleggen en gaan voor een R9 290 die dus wel een heel stuk sneller is.

Misschien wil je ook nog wel even wachten, want op 19 september introduceert Nvidia hoogstwaarschijnlijk de GTX 970 en 980, gebaseerd op de Maxwell architectuur. Bovendien zouden er dan prijsverlagingen voor de huidige GPU's kunnen komen.

• 3L3ktr1k
Balance schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:18:
Een R9 280X is een erg leuke GPU, maar zoveel scheelt het nou ook weer niet met een GTX 760. Als je dan toch update kan je beter nog €70 bijleggen en gaan voor een R9 290 die dus wel een heel stuk sneller is.

Misschien wil je ook nog wel even wachten, want op 19 september introduceert Nvidia hoogstwaarschijnlijk de GTX 970 en 980, gebaseerd op de Maxwell architectuur. Bovendien zouden er dan prijsverlagingen voor de huidige GPU's kunnen komen.
Ik zat te denken aan een normale 280, geen -X.

Zou die 3GB ook niet iets meer futureproof zijn, sommige games hebben daar echt baat bij, dus vandaar ook een 280!

En misschien besluit ik later wel om op die 2 schermen tegelijk te gamen, mezelf kennende, en heeft het dan wel nut?

Een 290 is echt zwaar overkill voor mij, niet dat het geen goede kaart is, integendeel, maar echt overkill voor mij!

Ik had een video van JayzTwoCents gezien (YouTube: GPU Showdown! GTX 760 vs R9 280), en hij raade de 280 aan, aangezien dei wel een stuk beter is! Daarom mijn vraag.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Op twee schermen tegelijk gamen gaat niet werken. Je moet op 1 scherm gamen of 3.

Mijn advies: probeer het eerst met je GTX760. Als dat goed werkt: niet upgraden, als het niet goed werkt: upgraden naar een R9 290.

• 3L3ktr1k
Ow, oke dat wist ik niet!

Is een 290 niet compleet overkill voor een casual ultra gamer?
Plus ik vind hem echt te duur waarvoor ik hem gebruik!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-02 19:35
Een gewone R9 280 zou ik niet halen. Probeer niet te veel naar future proof te kijken, maar wat je nu nodig hebt. Volstaat je GTX 760 nu nog? Prima, hou deze en koop wat snellers zodra je het nodig hebt (en niet eerder). Heb je nu wat snellers nodig? Koop dan nu wat snellers.

Daarbij heeft een R9 280 wel 1GB meer VRAM, en als je nu zou moeten kiezen tussen de GTX 760 en de R9 280 zou ik ook wel de R9 280 aanraden, maar zoveel beter is hij nu ook weer niet.

Mijn advies: Blijf nu even doen met je GTX 760, en zodra je echt merkt dat hij het niet meer trekt koop je wat nieuws, uit de dan beschikbare GTX 900 serie of de R9 300 serie.

• 3L3ktr1k
Oke, bedankt voor het geweldige advies!
Pagina: 1