Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke subwoofer icm Denon avr-x1000 en BA-a26

Pagina: 1
Acties:

• Purbo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Zoals de topictitel al aangeeft ben ik op zoek naar een subwoofer als aanvulling op mijn huidige audio set. Helaas is echter het budget beperkt en wil ik absoluut niet meer dan €300,- uitgeven.

Mijn huidige set bestaat uit:
Denon AVR X-1000 av-reciever
Boston Acoustics A26 (4x surround)
Boston Acoustics A225c (center)

Ik ben al enkele dagen aan het zoeken op internet en op dit moment zijn dit de kanshebbers (kon ze niet allemaal in de PW vinden dus vandaar ff zo, ipv in zon mooi lijstje. :+ )

Klipsch sub-10
Klipsch SW-350
Boston Acoustics ASW 250
Boston Acoustics ASW 650

Mijn eerste voorkeur zou uitgaan naar een van de BA's aangezien deze goed bij de huidige set passen, het oog wil immers ook wat en de WAF daarmee ook geen punt van aandacht meer is. De 250 en 650 kosten nagenoeg evenveel, vandaar de twijfel.

Helaas lees ik echter veel negatieve reacties over deze subs dat ze ongecontroleerd dreunen, en Lees veel verhalen waarin ze na een jaar al problemen beginnen te geven, waardoor ik hier steeds minder enthousiast over ben geworden. Ditzelfde geldt voor diverse Jamo subs in deze prijsklasse, van daar dat ik deze hier niet bij heb vermeld.

Ik woon in een rijtjeshuis (precies in het midden) met slechte isolatie en dunne tussenwandjes.
Ik vrees dan ook dat ik met de BA's de relatie met mijn buren op het spel ga zetten, en dat is een beetje luisterplezier mij niet waard.
Vandaar ook mijn interesse voor beide Klipschen, de sub-10 vanwege zijn roem en faam op diverse fora en sites en de sw-350 omdat deze momenteel goedkoop te krijgen is (maar kan maar weinig reviews over deze sub terugvinden).

Ik weet dat naar een winkel gaan en luisteren de beste optie is maar door drukte op het werk en prive kom ik hieraan de komende paar weken simpelweg niet toe.
Zodra ik 's avonds thuiskom wil ik na 't eten op de bank ploffen en een filmpje kunnen kijken of muziek aanzetten.

De subwoofer zal gebruikt worden voor het kijken naar films en series (80%) maar zal ook af en toe aanstaan om te ondersteunen bij muziek op luid volume op feestjes (20%, varierend van house/ pop tot classic rock). Uiteraard hoeft ie tijdens 't 8 uur journaal niet mee te doen met de rest. ;)

Bij deze dan ook dit topic met de vraag mij te helpen in mijn besluiteloosheid. :D

Voor andere opties sta ik uiteraard ook open, echter tweedehands heeft niet mijn voorkeur.
Al meerdere keren geprobeerd via MP iets leuks tweedehands te scoren maar na drie afspraken tot verkoop en dan later een bericht krijgen dat iemand toch een tientje meer heeft geboden dus de koop niet doorgaat ben ik daar wel een beetje zat van. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Purbo op 03-09-2014 08:44 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59

DjVe

Hatsaflats!

• Purbo
Zeker, echter iets boven budget maar dat valt nog wel te overzien. Wel raar dat ze een paar jaar geleden nieuw voor €225 werden aangeboden en nu ruim €100,- meer kosten. Zal eens informeren of er iets met de prijs valt te doen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• Purbo
Toch nog ff een update. Op het moment is het de asw250 geworden via marktplaats. Vooralsnog erg tevreden maar zoals verwacht ook behoorlijk bonkerig. Dit weekend maar even spelen met de instellingen en plaatsing. En anders gaat ie uiteindelijk weer terug op MP en zal er toch een gesloten sub in huis komen.

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 06:55
Purbo schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:16:
Toch nog ff een update. Op het moment is het de asw250 geworden via marktplaats. Vooralsnog erg tevreden maar zoals verwacht ook behoorlijk bonkerig. Dit weekend maar even spelen met de instellingen en plaatsing. En anders gaat ie uiteindelijk weer terug op MP en zal er toch een gesloten sub in huis komen.
Hoe is het nu met de bonkerigheid?
Is dit tijdens films ook nadrukkelijk aanwezig?
Het lijkt me dat je met een gesloten subwoofer meteen een stuk duurder uit bent.
Een bk gemini ii begint op €325,- en zal denk ik minder 'voelbaar' zijn denk ik ?
Pagina: 1