Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn laptop die ik voor school gebruik is er vandaag mee gestopt
Wat is nu precies het probleem :

Als ik hem opstart dan krijg ik nog dat toshiba scherm met "boot menu" (f2, f12 ) dat soort dingen.. en daarna krijg ik gewoon zwart beeld..?

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? graag dat ik mijn bestanden hou aangezien alles van school er op staat..

en soms krijg ik dit :
BOOT "code" is failed ( eerst iets met P1- "code" daarna 1 met P4- "code " )
BOOT "FDD" is failed

Daarna kom ik terug bij dit scherm :
BOOT MENU
HDD/SSD TOSHIBA MK5075GSX
CD/DVD TSSTcorp CDDvDW SN-208AB
FDD
LAN

< ENTER BIOS SETUP >

Het is een : Toshiba
Model : Satellite c660-220

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
ik hoop op een oplossing dat ik mijn bestanden kan houden aangezien dit mijn laptop voor school is

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 18:35 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Het probleem zegt me niet meteen wat, misschien dat de bootloader ofzo corrupt is, maar bij je bestanden komen (mits de schijf niet helemaal kapot is) kan wel.

Bestanden kun je er gewoon afhalen als je de hardeschijf in een gewone PC hangt (als secondaire schijf dat wel). Ik zou dat in dit geval ook als eerste doen voordat je andere dingen gaat proberen met het risico dat je alle data kwijt raakt.

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-01 09:53

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Heb dit helaas ook al bij een Pc en een laptop gezien mijn gok is / was dat het te maken heeft met de Windows 8.1 patch welke is terug getrokken, de symptomen lijken er verdacht veel op namelijk..

Wat je nog kunt proberen is om in de WinRe omgeving te komen. Hier kun je kiezen om je Laptop te verversen met behoud van je persoonlijke bestanden etc.. Anders inderdaad je bestanden backuppen en met je recovery DVD je laptop naar factory settings zetten... :(

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ga naar je bios dus blijf op delete duwen en kijk eens of daar per ongeluk niet staat boot van usb/cd, En andes moet je mss een nieuwe windows op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan ook boot usb/cd maar dan gebeurt er ook niks ..

Verwijderd

Ik geloof dat Thiautb bedoelt dat hij juist niet op boot van usb/cd moet staan.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-02 12:35
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:34:

Daarna kom ik terug bij dit scherm :
BOOT MENU
HDD/SSD TOSHIBA MK5075GSX
CD/DVD TSSTcorp CDDvDW SN-208AB
FDD
LAN
Even kort door de bocht:
Normaal gesproken, als je je laptop aanzet, start je laptop op vanaf je harddisk.
(Je kan in je BIOS aangeven vanaf welk apparaat je wilt opstarten, welke tweede wordt, enzovoort)
Nu aan bovenstaand scherm te zien, lijkt het er op dat:
a: je bios niet meer weet vanaf welke apparaat je besturingssysteem moet starten.
OF
b: hij probeert vanaf je harddisk te starten, maar dat lukt niet, en vraagt je nu dus vanaf welk ander apparaat je nu wilt opstarten.

Als je nou "HDD/SSD TOSHIBA MK5075GSX" kiest, wat gebeurt er dan?
Pagina: 1