Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611292

Topicstarter
heyy,

Ik heb een laptop aangeschaft (de asus n550jk-cm362h) van €1149.
Nu neem ik deze laptop elke doordeweekse dag mee naar mijn studie.
Is het handig deze te verzekeren? En zo ja, welke verzekering lijkt jullie dan het handigste?

Alvast bedankt!

grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
Waar wil je hem tegen verzekeren?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Aanzetten tot fraude is niet gewenst.

[ Voor 106% gewijzigd door Bolletje op 06-09-2014 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 12:13
Mijn stelregel: verzeker je alleen als je de vervangende waarde niet kunt opbrengen. In het geval van €1100 is het even zuur, maar een noodzakelijk vervangende laptop kan wellicht ook iets goedkoper.

- Je hebt sowieso minstens 3 jaar garantie
- Je hebt je eigen voorzichtigheid zelf in de hand (en daar kun je ook beschermde tassen in meenemen)
- Als derden iets kapot maken, gaat het via hun aansprakelijkheidsverzekering
- Gebeurd er in huis iets dan loopt dat (soms) via de inboedelverzekering

Kortom, ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24

P_Tingen

omdat het KAN

De inboedelverzekering zou ik niet zo zeker van zijn. Meer en meer verzekeraars gaan eigen risico's of uitsluitingen in hun verzekering inbouwen. Het is nml wel erg aantrekkelijk om een laptop van 2 jaar oud te laten vallen en dan van de verzekering een nieuwe te krijgen.

Als je hem elke dag meeneemt, is verzekeren tegen diefstal of beschadiging niet zo'n gek idee, maar het hangt uiteraard van de prijs af van de verzekering of het uitkan of niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

P_Tingen schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:12:
De inboedelverzekering zou ik niet zo zeker van zijn. Meer en meer verzekeraars gaan eigen risico's of uitsluitingen in hun verzekering inbouwen. Het is nml wel erg aantrekkelijk om een laptop van 2 jaar oud te laten vallen en dan van de verzekering een nieuwe te krijgen.

Als je hem elke dag meeneemt, is verzekeren tegen diefstal of beschadiging niet zo'n gek idee, maar het hangt uiteraard van de prijs af van de verzekering of het uitkan of niet.
Diefstal doen ze vaak heel moeilijk over en is vrij lastig te bewijzen, athans dat zijn de verhalen die ik altijd hoor. Daarnaast is het vaak een stuk duurder en in mijn ogen niet waard om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

P_Tingen schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:12:
De inboedelverzekering zou ik niet zo zeker van zijn.
Dit. Vaak heb je alleen dekking als je een all-risk inboedelverzekering hebt.
Brede dekking, maar daar betaal je natuurlijk ook meer voor.

Ik denk dat wij lastig kunnen bepalen of jij je laptop zou moeten verzekeren.
Je zult zelf de afweging moeten maken of je het risico zelf wilt dragen, en zo nee, hoeveel geld je er dan voor over hebt om dat risico af te dekken.

Even snel googlen en ik kom uit op een bedrag van ruim €100 per jaar voor een verzekering.

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 05-09-2014 15:29 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hetgeen dat waarde heeft is je data die erop staat. Zorg dat die makkelijk te vervangen is (maak backups). De waarde van de notebook zelf verzekeren is vaak nog een best duur geintje, ik zou het niet doen. Heb 't ook nooit gedaan en sleep eigenlijk al 10 jaar lang iedere dag een notebook heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24

P_Tingen

omdat het KAN

Duur, duur, wat is duur?

Op deze site kost het je ruim 100 euro per jaar, hier €36 en hier zelfs maar €30 en dat zijn nog maar de eerste drie resultaten van een simpele google search.

Dat zijn geen bedragen waar ik stijl van achterover sla en van een nieuwe laptop van 1150 kan ik me best voorstellen dat het flink zeer doet als je die in één keer af moet schrijven vanwege val of colaschade. Ikzelf zou mijn laptop overigens niet verzekeren, maar dat is vooral omdat ik van mezelf weet denk dat ik redelijk zuinig met mijn spullen omga O-)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
TERW_DAN schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:26:
Hetgeen dat waarde heeft is je data die erop staat. Zorg dat die makkelijk te vervangen is (maak backups). De waarde van de notebook zelf verzekeren is vaak nog een best duur geintje, ik zou het niet doen. Heb 't ook nooit gedaan en sleep eigenlijk al 10 jaar lang iedere dag een notebook heen en weer.
Als je ergens geld aan wilt uitgeven, zorg dan dat je je back-up op orde hebt!
Je data is veel waardevoller dan de hardware.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het verzekeren van een object, ook al is het een laptop, is niet iets voor CSL, maar meer voor het Shopping Forum. Hierbij heb ik je topic verplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 06-09-2014 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 611292 schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:30:
Is het handig deze te verzekeren? En zo ja, welke verzekering lijkt jullie dan het handigste?
Wat heb je zelf al uitgezocht? Er is hier de verwachting van eigen inzet, dus kun je svp aangegeven wat je zelf al hebt gevonden? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Let op dat heel veel van dit soort verzekeringen diefstal uit openbare gebouwen (zoals een school) & voertuigen niet dekt. Ook moet er vaak 'bewijs' aan de leveren zijn van (in)braak of iets dergelijks.

Zeggen dat hij eerst in je tas zat, en daarna ineens niet meer is dus niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
garriej schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:20:
[...]

Diefstal doen ze vaak heel moeilijk over en is vrij lastig te bewijzen, athans dat zijn de verhalen die ik altijd hoor. Daarnaast is het vaak een stuk duurder en in mijn ogen niet waard om die reden.
Bij diefstal moet je sowieso minimaal bij de politie aangifte doen en een kopie daarvan als 'bewijs' hebben. Afhankelijk van of het een relatief goede verzekeringspartij is, geeft dat je je claim al meer gewicht. (Slechte verzekeringspartijen doen altijd overal moeilijk over, dat is deel van hun business-model)

Dat gezegd hebbend: Je kan ook kijken hoeveel het scheelt als je per maand verzekering betaalt of in plaats daarvan zelf geld opzij legt. In dat laatste geval kan je na een x periode sowieso je laptop vervangen. (Afschrijving)

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Barns schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:39:

- Je hebt sowieso minstens 3 jaar garantie
Waar haal je dat nou weer vandaan? Dat is namelijk niet zo, tenzij hij bv. bij MyCom heeft gekocht aangezien die drie jaar garantie bieden op alle laptops.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528479

Verzekeren, zeker als je er veel mee reist. Vraag is hoelang je nog moet voor je studie, als dit je laatste jaar is dan zou je de gok kunnen wagen, als je nog 2+ jaren moet zou ik em gewoon verzekeren. Let wel dat je een goede neemt die niet van die regeltjes heeft zoals "alles behalve waterschade" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 08:49
verzekeren? als je jezelf kent als een echte kluns (lees: die elke telefoon binnen 1 jaar kapot laat vallen etc) is een verzekering verstandig.

Maar als je enigszins normaal met je spullen omgaat, kan er weinig misgaan (in een degelijke tas en niet diefstalgevoelig gebruiken oid).

Ik studeer ook, al enkele jaren maar dat een laptop kapot ging vanwege het gebruiken 'reizen, op school etc heb ik nog nooit gemerkt in mijn omgeving. M.I heb je dit volledig zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 07:45

Bas90

Addicted2bass

Tijdje bij de universiteit twente stage gelopen op de notebook service centre... Werden laptops standaard verzekerd en zag de meest gekke dingen. Met open tas van de fiets vallen en je warme choco er in laten vallenw as er 1 van.... :x Werd wel vergoed!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 16:31
Bas90 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:29:
Tijdje bij de universiteit twente stage gelopen op de notebook service centre... Werden laptops standaard verzekerd en zag de meest gekke dingen. Met open tas van de fiets vallen en je warme choco er in laten vallenw as er 1 van.... :x Werd wel vergoed!
Ja dus? Dit helpt TS niet 8)7
Als je nou die verzekering noemde, dan was het misschien handig.

Zelf verzeker ik nooit iets als een laptop of mobiel. Ga voorzichtig om met je spullen. Een laptop van 1100 euro laat je niet zomaar ergens liggen en je denkt wel 2 keer na voordat je die kop koffie er naast zet.
Diefstal: zet software op je laptop om deze te traceren en versleutel je data met iets van Bitlocker.
Schade: eigen fout, zitten op de blaren. Andermans schuld? Aansprakelijkheidsverzekering

[ Voor 30% gewijzigd door Remz op 11-09-2014 13:47 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 13:29

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik zou kiezen voor het niet verzekeren. Als er een nieuwe laptop moet komen omdat deze defect is kun je in nood voor een habbekrats een tweedehandsje op de kop tikken - even afhankelijk wat je ermee moet doen, natuurlijk. De meeste oorzaken van defecten buiten je garantie kun je zelf al voorkomen door een beetje voorzichtig met het apparaat om te gaan. Koop een goede tas, let op waar je 'm neerzet of achterlaat, bijvoorbeeld.

Dan kun je vervolgens beter investeren in het behoud van je data. Dat is een véél groter probleem als je laptop niet meer beschikbaar is. Koop een externe schijf voor backups, ga werken in een cloudoplossing, dat soort dingen.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 16:13
Goede inboedelverzekering (met buiten de deur dekking) afsluiten / meeliften van je ouders.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:54
Bij een bestelling online kreeg ik een waardebon van mobiprotect. Hier kan je laptop/telefoon/camera/etc van je hele gezin verzekeren voor € 14.95 per maand. Zijn wel wat (logische) addertjes maar wellicht is dat iets voor je?

Als je aanmeldt via http://www.mobiprotect.nl/ipodhoes krijg je een cadeaubon van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:45
Ik heb er zelf wel een afgesloten omdat ik de nieuwprijs van mijn laptop niet zomaar nog een keer kon/ wilde opbrengen (Macbook pro retina nieuwprijs ong 2500 euro)

Maar ik betaal er niet extreem veel voor per maand, uit mijn hoofd iets van 6,5 euro (blijkt nog ex assurantie belasting te zijn). Dus voor een laptop van 1100 euro moet dat best een stukje goedkoper zijn.

Dit is via mijn studentenpakket bij de ABN Amro

Lullige is, dingen die ik niet verzeker laat ik kapot vallen (= vorige telefoon) dingen die ik verzeker blijven heel...

Nu ik hem voor mijn afstuderen niet gebruik en hij dus altijd gewoon thuis ligt denk ik er over na om de verzekering op te zeggen overigens. (Voordat ik dat doe even de voorwaarden van de inboedel verzekering even checken qua dekking binnenshuis).

Edit: Hier even berekend https://www.abnamro.nl/nl...erzekering/berekenen.html dan zou je op 3,50 incl assurantiebelasting komen

En hier de voorwaarden:
https://www.abnamro.nl/nl...pc-verzekering/index.html

[ Voor 35% gewijzigd door frankyboy707 op 12-09-2014 11:25 ]

Pagina: 1