Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor school, werk en gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk school, maar ook werk en gamen. Voor school en werk gebruik ik programma's, zoals:
- Photoshop
- Illustrator
- After Effects (Ook met de 3D plugin van Video Copilot)
- Sony Vegas Pro

Games die ik speel:
- League of Legends (Veel)
- Call of Duty Ghost (Soms)
- Battlefield 4 (Soms)
- Left 4 Dead 2 (Soms)

Wat is je budget?
€1200,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb nog 1 jaar te gaan op school en natuurlijk neem ik het altijd mee naar werk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben bereid elk merk te kopen behalve Acer.

Gevonden laptops
Ik heb er twee gevonden, maar ben er niet zeker van omdat ik voornamelijk Asus gewend ben.

http://www.kieskeurig.nl/...e-p50-b-10l/specificaties

http://www.kieskeurig.nl/...y-15-k048nd/specificaties

Mijn eigen eisen
Wat ik belangrijk vind dat mijn laptop moet hebben zijn:
- Full HD
- 15,6 inch
- SSD min 256 GB
- 8 of 16 GB RAM
- Een videokaart waar ik met "normal" settings games kan spelen, ik hoef niet perse op high of ultra

Ik heb zelf een extern HDD van 1 TB

Alvast enorm bedankt!

PS: Ik weet niet of 8 GB RAM genoeg zal zijn of of ik voor 16 GB moet gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 17:45 ]

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:14
Beste WarCity

Ik zou voor de Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL ( pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL ) gaan. De laptop zit onder jouw budget en beschikt over een i7 processor ( Haswell ) en heeft een GTX 860M die instaat is om jouw spellen minimaal op high te spelen. De laptop beschikt ook over 8 GB ram. je zou van de overige bedrag van je budget een nieuwe SSD kunnen plaatsen van 256 GB. }:O

Verwijderd

Topicstarter
Beste derpadin,

Dankjewel voor je advies. Het lijkt erop dat de Lenovo inderdaad een betere aankoop zou zijn.
Wat mij nu alleen dwarszit is dat ik de laatste tijd te zien krijg dat de accu bij sommige laptops niet te verwijderen zijn. Is dat met deze laptop ook het geval?

Maakt het daarnaast uit welk SSD ik hierbij haal, want ik wil anders voor de Crucial MX100 256GB of de Samsung 840 series Pro 256GB gaan. Zit natuurlijk een prijsverschil van 50 euro in, maar ik snap niet waarom. Zou je mij hierbij kunnen helpen?

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:14
Ik weet niet zeker of je de accu kunt verwijderen, maar mocht er een probleem onstaan met je accu, dan valt dit waarschijnlijk onder de garantie :)

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een Samsung 840, dit is meer persoonlijk. In jouw geval zou ik voor de Crucial MX100 256 GB gaan.

Ik denk dat de prijs verschil komt omdat Samsung wat bekender is dan Crucial ( Crucial wordt steeds bekender ) Waar door ze hun prijs omhoog gooien.

R/W snelheid van de samsung is 540/520 mb/s
R/W snelheid van de Crucial is 550/512 mb/s
Dus hier zit inderdaad niet veel verschil in :)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Crucial nemen, net zo betrouwbaar en het snelheidsverschil merk je niet in de praktijk, o en je bespaard 50 euro :+

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Batterij is wel zelf te vervangen (indien nodig), maar niet makkelijk verwijderbaar: http://download.lenovo.co...ovo_y40_50_series_hmm.pdf

Verwijderd

Topicstarter
@derpadin @garriej
Dank jullie wel over de SSD informatie

Ik heb op dit moment een laptop waar ik gebruikelijk de accu eruit haal, omdat ik gewend ben dat de batterij kapot gaat als je het telkens oplaad ook al is het op 100%. Zal dit nu een probleem zijn?

Verwijderd

Met dat budget kan je een lenovo y50 1000eur +250gb ssd ~100eur +een 15,6 inch ips scherm kopen ~100eur, om het standaard scherm te vervangen

het standaard scherm heeft slechte kleurweergave, contrast en kijkhoeken, wat denk ik niet ideaal is gezien het photoshop gebruik.

B156HAN01.2/B156HAN01.1
lijken populair te zijn (1080p ~72%ntsc 95% srgb)
http://forum.notebookrevi...-displays-compendium.html

Verwijderd

Wat betreft de accu, er zit een optie bij de lenovo energy manager om de laptop niet verder op te laden dan 60%
volgens mij is het bij lithium-ion batterijen gunstig om ze van de 0% en 100% af te houden

scherm vervangen en batterij vervangen zijn denk ik zo vergelijkbaar met bijvoorbeeld het vervangen van de harde schijf
Pagina: 1