Media Markt garantie/bon monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 21:26
Op 08-02-2013 heb ik via de Media Markt webshop een LG IPS234V-BN aangeschaft. Dit deels (40 euro) met cadeaubonnen betaald en het resterende bedrag met iDeal voldaan. Onlangs begon deze rode lijnen door het beeld te vertonen en heb ik bij LG een ticket aangemaakt voor garantie. LG wil (begrijpelijk) echter een bon meegeleverd hebben. Deze heb ik helaas niet meer in mijn bezit. Media Markt biedt geen online factuurinzage, maar onder klantenservice is het mogelijk een bon op te vragen.

Vervolgens krijg ik de reactie dat de order zogenaamd geannuleerd zou zijn:

12:37:52 01-09-2014 door Media Markt Online
Geachte meneer, Hartelijk bedankt voor uw contactopname met Media Markt. Wij kunnen op de door u verleende gegevens helaas geen factuur terug vinden. In ons systeem ziet het ernaar uit dat u de bestelling heeft geannuleerd. Graag zouden wij middels in een reactie op dit ticket vernemen of u het bestelde artikel wel in ontvangst heeft mogen nemen. Alvast bedankt voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, Uw Media Markt team

Gek, want het bedrag is wel degelijk afgeschreven en ook de desbetreffende monitor staat hier gewoon 8)7

13:19:41 01-09-2014 door customer
Hoi Mediamarkt, Onderstaande gegevens heb ik van de bank ingekopieerd, de order is zeker niet geannuleerd maar gedeeltelijk betaald middels kadobonnen en een restant gestort bedrag.

08-02-2013 Naam:MMS Online Nederland B.V. Omschrijving: xxxxx xxxxx GT 110,99 db Tegenrekening xxxxxx Mutatiesoort Internet bankieren Mededelingen Naam:MMS Online Nederland B.V. Omschrijving: xxxxx xxxxx xxxxx OrderId: xxxxxxx
Media Markt Online Nederland Kenmerk: 08-02-2013 19:01 xxxxx xxxxx IBAN: xxxxx

En tot mijn grote verbazing krijg ik deze reactie terug:

15:21:01 01-09-2014 door Media Markt Online
Geachte meneer, Dank u wel voor uw reactie. De enige bestelling die wij kunnen vinden is helaas de door ons geannuleerde order van 8 februari 2013, die door ons op 9 februari is geannuleerd. Het aankoopbedrag is daarna teruggegeven door middel van nieuwe cadeaukaarten die per post naar u zijn verstuurd. Kan het zijn zijn dat u deze cadeaukaarten heeft meegenomen naar een vestiging voor de aankoop van dit artikel? Mocht dit zo zijn, kunt u in de vestiging de aankoopbon opvragen, als u de dag van aankoop nog weet. Wij kunnen u geen faktuur mailen, omdat deze er in de webshop niet is. We hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Uw Media Markt team

Jawel; restitutie van een geannuleerde order gaat tegenwoordig in cadeaubonnen via de post :+ Hier geloof ik natuurlijk niks van, Media Markt. Overigens was de order eerst nog door mij geannuleerd en nu opeens van hun kant 8)7 (zie dikgedrukte gegevens)

Iemand enig idee wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Vraag 1 is waarom je naar LG gaat voor garantie, terwijl je bij Mediamarkt moet zijn...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18
Waarschijnlijk omdat 'ie de bon kwijt was en omdat fabrikanten soms naar serienummer kijken en geen bon nodig hebben? -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 18:39
Foto maken en zeggen: Maar hij staat hier. (Paarse Krokodil in het zwembad analogie), en anders tsja, dan heb je die cadeaubonnen nooit ontvangen.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Inderdaad omdat LG zelf fabrieksgarantie biedt en ik dus geen bon heb. Was inderdaad van plan om naar een Track&Trace nummer oid te vragen, want 50 euro aan cadeaubonnen verzend je hopelijk niet zonder T&T. Is het verder nog de moeite waard om in een later stadium een klacht bij Thuiswinkel Waarborg neer te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Ik zou juist zonder bon eerst naar de winkel gaan.

Maar goed, Als MM volhoudt dat er geannuleerd is, dan kun je erop staan dat ze die bonnen nogmaals versturen, of gewoon geld overmaken. Jij hebt bewijs dat je geld overgemaakt hebt, zij stellen dat er geen verkoop is geweest, en dat jij dus onverschuldigd geld hebt overgemaakt. Laat ze maar zorgen dat je dat geld terugkrijgt, vervolgens kune je een nieuwe bestellen :P

Gata het nou trouwens over 50 euro? Want dat ding was ooit 150 euro als ik in de PW kijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Dido op 01-09-2014 17:40 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Het gaat over een combinatie van 50 euro aan cadeaubonnen en 100 euro aan iDeal overboeking. Totaal dus inderdaad 150 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door EvertH op 01-09-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Dido schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:08:
Vraag 1 is waarom je naar LG gaat voor garantie, terwijl je bij Mediamarkt moet zijn...
Als je geen bon hebt is dat een goede optie, plus dat steeds meer fabrikanten betere service en garanties leveren... of beter gezegd veel coulanter zijn dan de meeste winkels en webshops. Je hebt uiteraard zaken gedaan met de winkel, maar als die niet zo meewerkend is zoals in dit geval...

@TS: Je hebt echt nergens meer online communicatie van de bestelling? Een verzendbevestiging zal al genoeg zijn, dat toont al aan dat er iets verzonden is en met die gegevens moet er wel wat terug te vinden zijn. Gezien het in de webshop hebt gedaan zal je toch nog wel iets van communicatie in de mailbox oid hebben?

Wat betreft die smoes mbt die waardebonnen... laat ze maar bewijzen dat ze die hebben opgestuurd dmv een ontvangstbevestiging oid. Als ze dat niet hebben dan kunnen ze ook slecht hard maken dat ze verstuurd zijn, jij kan iig wel aantonen dat je een bedrag aan ze hebt overgemaakt wat je niet op diezelfde manier hebt teruggekregen... via de bank zoals ieder weldenkend bedrijf zoiets regelt. Je zal iig opzoek moeten gaan naar enige vorm van bewijsmateriaal, email communicatie oid... heb je de doos nog, misschien zitten daar wel stickers op? Het probleem is vooral dat ze je bij een MM vestiging aan de balie vrijwel zeker niet zullen helpen, de webshop heeft een 'andere eigenaar', ik zou in dit soort gevallen dan graag even iemand voor mij hebben maar dat zal een stuk lastiger gaan nu.

Vage shit hoor... moet ik even zeggen. Het best wel wat fratsen aan de hand gehad met bestellingen e.d. en ben wat dat betreft redelijk doorgewinterd in steekhoudende reacties op afpoeier berichten van webshops en krijg uiteindelijk in de meeste gevallen mijn zin... maar deze reactie is wel erg 'origineel' van MM, wat moet je daar nou op zeggen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Inderdaad wel erg origineel... jammer dat er toch wat gaten in hun verhaal vallen. Helaas is er niets meer van mailcommunicatie beschikbaar vanwege een overstap van provider... Wet van Murphy slaat toe ;( Enige wat ik heb is een bankafschrift en een ordernummer. Bewijs van het verzenden van die cadeaukaarten is inderdaad wel even iets om te vragen maar het lijkt me niet dat dat daadwerkelijk nog geclaimd kan worden naar 1,5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
EvertH schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:45:
Inderdaad wel erg origineel... jammer dat er toch wat gaten in hun verhaal vallen. Helaas is er niets meer van mailcommunicatie beschikbaar vanwege een overstap van provider... Wet van Murphy slaat toe ;( Enige wat ik heb is een bankafschrift en een ordernummer. Bewijs van het verzenden van die cadeaukaarten is inderdaad wel even iets om te vragen maar het lijkt me niet dat dat daadwerkelijk nog geclaimd kan worden naar 1,5 jaar?
Als ze daar de administratie een beetje op orde hebben... ehh wacht ff :F Als ze daar niets kunnen overleggen dan is dat hun probleem ;) Hoe ver wil je gaan moet je jezelf ook nog afvragen, het zijn geen bedragen waar ook maar enige vorm van vertegenwoordiging de kosten waard zijn... als men er al aan wil beginnen. Klacht indienen zou ik zeker op de plekken waar het enige waarde zou kunnen hebben.

Hoe pijnlijk het ook is, maar na deze tijd en het gebrek aan bewijsmateriaal, probeer het bij LG... anders moet je Murphy een handje geven en je verlies nemen, ik zie er niet veel in.

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 01-09-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:19
Ik heb bij mijn leveringen altijd een factuur ontvangen. Zowel online leveringen als afhalen in de winkel.
Naar mijn weten krijg je verder via de mail ook altijd een bevestiging van order en een afhaalbericht indien van toepassing.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:56
Ik krijg ook de hele tijd een mail van mediamarkt (07-2012) of saturn (met cadeaubon betaald 06-2013) met de bijbehorende factuur als ik de bestelling wordt verstuurd. Dus misschien toch de mail proberen terug te vinden? Blijkbaar een wisseling van provider.

[quote]Uw bestelling wordt verzonden met PostNL pakketservice.
De levering zal in de regel plaatsvinden op de eerst volgende dag, uitgezonderd zondag en nationale feestdagen.
U kunt de status van uw pakket direct online volgen via de onderstaande link.
...

In de bijlage van deze e-mail vindt u uw factuur. Als uw bestelling uit meerdere producten bestaat, kan het gebeuren dat wij de zending in meerdere pakketten opsplitsen. Tevens bestaat dan de mogelijkheid dat u per levering een factuur ontvangt.
[/quote]

Kan je nog inloggen op jouw mediamarkt account, moet je dan wel de wachtwoord weten. Daar kan je nog een orderbevestiging downloaden. Anders even bellen naar de mediamarkt webshop en de order id/ordernummer doorgeven, misschien dat bellen beter werkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Exor op 01-09-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Na het indienen van een klacht via Thuiswinkel Waarborg werd de bon op magische wijze plotseling gevonden. Bedankt mensen!
Pagina: 1