Bestanden downloaden van elkaar, met een groep vrienden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22
Dat lijkt me nog ernstig handig, gedeelde bestanden bij elkaar kunnen downloaden. Met een groepje vrienden, gewoon privé dus.

Allereerst kwam ik met het idee om (bijv.) een hub op te zetten voor downloads: AirDC++ 2.80 en daar gezamelijk verbinding mee te maken. Dan kun je elkaars gedeelde bestanden inzien en downloaden wat je wil hebben. Reuze handig zo lijkt het me!

Ook http://sourceforge.net/projects/retroshare/ lijkt ongeveer wat ik hebben moet. p2p en versleuteld vind ik belangrijk, maar het lijkt wat oud en je moet elkaar toevoegen als vriend. Een hub is dan misschien makkelijker.

Maar zijn er alternatieven? Wat ik tot zover heb kunnen vinden, is toch vooral clients zoals hierboven beschreven. Dat ik een server oid. op moet zetten vind ik niet zo erg, als de rest maar gewoon eenvoudig verbinding kan maken met... dan ben ik al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Losse FTP servers kan bijv.
SMB kan volgens mij ook, via Hamachi of andere VPN oplossingen, maar vind ik niet echt een geschikt protocol voor kopieren met lagere snelheden.

DC++ kan altijd ja. Waarom zoek je alternatieven? Waarom niet eerst even proberen? Het is tweakers hier he? Dan probeer je het toch even? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Haha, ja proberen kan altijd inderdaad! :p Maar dan moet ik een hub installeren en daar zou mijn VPS een mooie kandidaat voor zijn. Alleen weet ik niet of dat toegestaan is :o

Deze zou het dan moeten worden: http://adchpp.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:56
Misschien Bittorent Sync?

* Feralio zwaait naar Nephilim, hoi! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Gewoon een private bittorent tracker..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Feralio schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:48:
Misschien Bittorent Sync?

* Feralio zwaait naar Nephilim, hoi! :D
/me Yooo Fer! ^^

Nee, ik ben een fervent gebruiker van BT Sync, maar dat gaat niet op. Ik wil namelijk selectief kunnen downloaden, een beetje bladeren in wat iemand heeft. Dat kan met BT Sync dan weer niet niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51

Standeman

Prutser 1e klasse

Of ergens een server met Owncloud. Ik weet alleen niet hoe het zit qua encryptie.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Standeman schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:03:
Of ergens een server met Owncloud. Ik weet alleen niet hoe het zit qua encryptie.
Maar dan ga ik weer synchroniseren toch? Of kan ik in OwnCloud door iemands bestanden bladeren en selectief downloaden? Ik zie er zo niks van op de website van OwnCloud overigens.

Ook heb ik dan volgens mij weer één centrale server nodig, maar dan mét opslag. Anyway, zo werkt OwnCloud volgens mij. Heb me daar eens in verdiept voor het synchroniseren van bestanden over meerdere locaties, uiteindelijk is er voor Bittorrent Sync gekozen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29

WCA

DC++ werkt perfect altijd, met ptocax een simpele hub opzetten, poorten forwarden en klaar! (of een vpn gebruiken natuurlijk)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Uiteindelijk tot 3.00 uur vannacht lopen klooien, maar een ADCH++ hub is een feit.

Ik maar denken dat mijn configuratie niet goed was, maar ik moest verbinden door adcs://<ip>:<poort> in te vullen. Toen kreeg ik netjes een response van mijn server 8). Nu even kijken of het de VPS van $ 5,- per maand waard is...
Pagina: 1