Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Hoi allen,

Ik ben de afgelopen 3.5 jaar in het bezit van een Apple iPhone 4. Hoewel IOS mij prima bevalt, doen de prijzen van de iPhone toestellen dat niet. Zeker nu mijn toestel langzaam aan vervanging toe is (beestje wordt oud en trager door alle updates) ben ik aan het kijken naar een alternatief en Windows Phone spreekt mij zeer aan. Helaas ben ik een beetje geschrokken door de grootte van de toestellen.

De iPhone 4 is 115,2×58,6×9,3mm en heeft een 3,5" scherm.
Voor mijn formaat handen is dit een ideale maat. Ik kan overal goed bij en het toestel ligt lekker in de hand.
De iPhone 5 is ietsje groter met een 4" scherm, maar is qua formaat nog steeds goed handelbaar.

Dus met deze afmetingen in mijn hoofd en de mogelijkheden die de iPhone 4 heeft (bijv. front camera etc.) ben ik eens gaan kijken bij de Nokia Windows Phones, maar daar schrok ik toch wel een beetje. Mijn vriendin heeft de Nokia Lumia 620. Die is qua formaat nog goed handelbaar, maar de camera is (vergeleken met mijn iPhone) niet heel goed. Dus kijkend naar een betere camera, kom je al snel bij de 1020 of de nieuwere 930 uit. Maar dat zijn gigantische toestellen! Die liggen echt niet lekker in mijn hand en zijn voor mij niet met 1 hand te bedienen. Verder hebben andere kleinere modellen weer een mindere schermresolutie dan mijn iPhone 4, dus dat is ook geen optie.

Dus mja.... ik ben een beetje radeloos. Het lijkt er wel op dat hoe beter het WP toestel, hoe groter hij wordt en als we ze naast de iPhone houden ik vrijwel een groter model zou moeten nemen, om een beetje aan dezelfde wensen te voldoen.

Dus mja.... iemand hier een idee over? Wat voor WP toestel zou een mooie upgrade van mijn iPhone 4 zijn, zonder in te moeten leveren op schermresolutie en camera? En uiteraard niet veel groter, want ik wil het toestel met 1 hand kunnen bedienen.

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:55
Het is inderdaad zo dat de grotere toestellen ook gelijk de betere zijn. Ik denk niet dat je een Lumia hebt met dezelfde resultaten als de iPhone 4. Ik moet wel zeggen dat grootte iets is waar je snel aan went, ik heb zelf een 1520 en ik moet zeggen dat een 6" toch ook wel heel snel went.

De schermgroottes van de Lumias beginnen volgens mij bij 4" wat gelijk is aan de iPhone 5+. Naar mijn weten heeft de iPhone een 8MP camera en heeft een resolutie van 640×960, dan pak ik voor het gemak de HD en Full hd schermen en dan kom je inderdaad uit op de 5" 930 of nog groter 1320 en de 1520.
Maar dan moet ik wel zeggen dat de 930 een scherm en een camera heeft die superieur is aan die van de iPhone 4.

In conclusie.
Je "levert" inderdaad in op "kleinheid(?)" maar krijgt dat dubbel en dwars terug in performance/specs
Als het toch een deal breaker is kun je beter een iphone 5s/c halen want de trend van grotere toestellen gaat nog wel even door voorspel ik.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:40

DDX

Dat is toch meer een algemeen probleem en niet beperkt toch Windows Phone's ?
Sony heeft bijvoorbeeld de Z1 compact, maar 4,3" noem ik niet echt compact...

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 14:48
Bij Android is het net zo. Fabrikanten maken high end telefoons en dan moeten natuurlijk alle specs high end zijn. High end specs houdt onder andere in een Full-HD (of zelfs nog hoger) scherm. En Full-HD op een scherm kleiner dan 4.8" (?) is er gewoonweg niet. Ik denk dat fabrikanten bang zijn om een telefoon met high end specs, maar met "slechts" een 720P scherm op de markt te brengen, omdat ze dan overtroffen worden door andere telefoons met wel een full-HD scherm.
Bij Android is er een enkele fabrikant die kleine, high end telefoons maakt (Sony Z1C), maar veelal zijn de mini versies van telefoons (Samsung Galaxy S5 mini, LG G2 mini, HTC One mini) helaas ook lager in de specs...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• PdeBie
Geen idee. Ik ben niet op zoek geweest naar een Android toestel. Heb me echt gefocussed op Windows Phones, omdat ik daar heel erg geïnteresseerd in ben geraakt na het zien van WP bij mijn vriendin (en inmiddels ook mijn vader die een Nokia Lumia 530 heeft)

Ik heb ooit een HTC HD2 gehad en dat was al geen kleintje. De Lumia 930 (welke mij momenteel het meest aanspreekt) is nog een slag groter zelfs!

[ Voor 22% gewijzigd door PdeBie op 01-09-2014 15:12 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
De grotere lumia's wen je inderdaad wel snel aan, maar dan moet je wel het idee van met 1 hand de telefoon bedienen laten varen. Ik heb zelf best grote handen en ook ik heb af en toe die andere hand nodig bij mijn L920. Dat gezegd hebbende is er ook wel een verschil tussen groot en groot. Sommige toestellen zijn vrijwel even groot, maar dan is de een alsnog fijner dan de andere. Dit door de vormgeving van de behuizing. Ik weet niet of je de 930 al eens in de hand hebt gehouden?
De 830 wordt nog ietsie pietsie hoger (1mm) dus daar hoef je in ieder geval niet op te wachten

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 01-09-2014 15:17 ]

• PdeBie
Ja, dat heb ik in de winkel. Dat was geen doen voor mij. Kon nog net mijn vingertoppen om de zijkant heen vouwen als ik hem in mijn hand legde. Was gewoon geen prettige grip. Zie zo'n groot toestel nog wel een keer uit m'n handen schieten door de grootte.

Zie de verschillen hier qua grootte. Dat is toch niet normaal? :P

http://www.phonearena.com...930/phones/4586,3887,8571

• Caelorum
Het is voornamelijk in de hoogte, maar kan mij voorstellen dat die extra cm in de breedte een probleem is als je middel tot kleine handen hebt :) Dan zal je inderdaad een probleem krijgen met de highend Android/WP toestellen

• StarZ
Het went echt heel snel. Ik heb op de gok mijn 1520 gekocht en het is zo'n geweldig toestel. Alles is lekker duidelijk, grootte batterij etc etc.

Ik vindt het het echt wel waard, het is echt een kwestie van wennen.

• PdeBie
Dan is het helaas pindakaas voor mij vrees ik en zal ik moeten kiezen voor 'of iets mindere specs', maar wel een klein toestel of WAUWZERS! specs (Inspector Gadget style :P) maar in moeten leveren op comfort.

Of toch doorsparen en een iPhone 5s kopen, maar dat is vloeken in de kerk in het WP subforum

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 10:53
Dan zou ik een paar weekjes wachten tot de iPhone 6 uit is, dan gaan de oudere modellen altijd in de 'uitverkoop' en worden ze zo'n 100 euro goedkoper :) Helaas hebben ze dan meestal wel maar 8GB geheugen, dus het is dan even de aanbiedingen in de gaten houden voor een 16GB model.

Ik ben ook wel gecharmeerd van WP's, maar ik wil wel een compact en snel toestel. Momenteel is er geen 1 WP model die aan mijn eis voldoet... helaas.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• PdeBie
Ja dat is dus precies waar ik ook mee zit. Compact en snel. Dat gaat bij WP helaas niet op lijkt het wel. Jammer, want ik ben heel tevreden over wat ik tot nog toe heb gedaan met WP.

Zelfs mijn vader (complete digi-noob) kon er eigenlijk direct mee aan de gang. Dat zegt toch al heel veel over hoe intuïtief WP is.

Plus:
Microsoft > Apple wat mij betreft. Maar ik wil verder geen flame-war starten :P

[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 01-09-2014 16:21 ]

Verwijderd

Ik zit ook een beetje met hetzelfde.
Nu met veel plezier een Lumia 920 en dan zou de logische volgende stap een 930 zijn.
Ondanks dat ik ook aardig grote handen heb zou een toestel met ongeveer het formaat van de 920 mijn voorkeur hebben, vooralsnog is dat een Lumia 630, maar daarvan vind ik het werkgeheugen en wat andere specs weer te weinig.

Tegen de tijd dat ik een andere telefoon ga halen maar eens binnen lopen bij een telefoonwinkel en een 930 in mijn handen houden

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30

P_Tingen

omdat het KAN

Ik overweeg vanuit Android over te stappen. Mijn Aldi Wolfgang begint wel een beetje op te raken. Mijn dochter heeft een 930 en dat is een fantastisch toestel, maar ook fantastisch groot. Kweenie, maar ik wacht eerst wel op de 730. Sowieso meer in mijn budget :)

... en gaat over tot de orde van de dag

• StarZ
Mijn ervaring is dat het echt wel went. Dat hoor ik van iedereen die de gok heeft gewaagt. Het went wel, en zeker als je bedenkt wat je ervoor terug krijgt.

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:43
Wellicht even wachten tot de 830? Die zou een 20MP camera en 4.5" scherm moeten krijgen. Natuurlijk nog steeds een stuk groter dan je iPhone 4...

• Caelorum
De 830 zou zelfs net iets groter dan de 930 worden dus die lijkt me al helemaal afvallen dan ^^

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Waarom is de 925 hier nog niet langs gekomen? Toestel is met 4,5" maar iets groter dan een iPhone 5, heeft een goede camera en is prima met één hand te bedienen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• PdeBie
Is de 925 geschikt voor 4G?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe spelers in China/India, maar of we daar hier wat van gaan zien?
http://www.gsmarena.com/xolo_win_q900s-6476.php

Camera is ongetwijfeld mager, maar scherm, soc en 100gram maakt veel goed. Ik snap inderdaad niet dat Nokia hier niks mee doet, een 635 bijvoorbeeld is leuk, maar nog steeds te log plus een te lage resolutie. Daarboven wordt het alleen maar groter.
Ik blijf nog wel even bij mijn 8S.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
De 920 was dat al. Dus ik ga het nu op de gok nemen dat de 925 dat ook is ;)

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ja, de 925 ondersteunt 4G. Ik heb geen overdreven grote handen en voor mij is hij nog net met één hand te bedienen. Al kan ik dat niet heel erg aanraden, ik typ zelf tenminste nauwkeuriger wanneer ik het toetsenbord bedien met mijn wijs- of middelvinger dan wanneer ik dat met één hand en dus met mijn duim doe.

• PdeBie
typen in whatsapp etc. doe ik ook met twee handen, maar het gaat me meer om het navigeren etc. wat ik met 1 hand wil kunnen.

Ik ga eens wat reviews lezen en bekijken van de 925 en deze eens vergelijken qua grootte met andere toestellen.

• PdeBie
Wat zijn trouwens de verwachte toestellen met WP de komende tijd? De 925 is inmiddels al weer wat ouder namelijk, dus alvorens ik een 'verouderd' toestel koop wil ik ook even zien wat de toekomst brengt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nou, van alles waar nu een Lumia 20/25 versie van bestaat, is of komt een Lumia 30/35. De 730, 830 zijn al min of meer aankondigt, de 1030, 1330 en 1530 zie ik ook nog zeker komen.

Als MS slim is, komen ze ook weer met een 935, dus een wat kleinere 930 met wat betere features, zoals wél een glance-scherm.

Ook heeft HTC de W8, zou erg interessant zijn als ik de internets moet geloven.

People as things, that’s where it starts.

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18
De 925 is een heerlijk toestel, lekker licht en dun, waardoor hij lekker in de hand licht, ik heb hem zelf met de laatste updates (dev preview 8.1 update 1) draaien. En daar kan hij prima mee meekomen en de camera gaat sowieso een verbetering zijn tov je iphone. nobrainer ;)

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• PdeBie
Zag net op de frontpage de Lumia 735. Ook een groot toestel vergeleken met de iPhone 4, maar op zich met 4.7" al een stuk aangenamer volgens mij. Eens kijken of we die een keer in het echt kunnen bewonderen binnenkort.

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11 11:13
geef mij maar een dikke telefoon met een lompe batterij ipv een 6" telefoon van 5 milimeter dik

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Kraanmachinist schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:50:
geef mij maar een dikke telefoon met een lompe batterij ipv een 6" telefoon van 5 milimeter dik
Ik ben erg blij met mijn 1320 zonder lompe batterij. Gaat drie dagen mee bij normaal gebruik. Maar je kan er lompe hiesjes voor kopen zodat het toestel dikker aanvoelt :)

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Ik vind mijn 925 een fantastisch toestel qua grootte en gewicht, maar hij zal inderdaad snel verouderen. De 920 waarop hij gebaseerd is, is al bijna 2 jaar geleden aangekondigd... Maar als je een relatief klein toestel met goeie camera wilt, kan ik hem wel nog aanraden.
Aan de andere kant kwam ik van een 3.7" scherm en binnen de paar dagen was ik de nieuwe grootte gewend, dus tis maar hoe je het bekijkt :)

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 20:57
De eerste unpacks van de xolo q900s beginnen te verschijnen. http://youtu.be/1QSojBIT3Ig

Ik ben erg nieuwsgierig naar dit toestel. Veel voor weinig zullen we maar zeggen

• wagenveld
  • Niet online
Ziet er goed uit. Hopelijk 1 onderweg uit India, zal wel even posten als ik hem binnenkrijg.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 20:57
wagenveld schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:33:
Ziet er goed uit. Hopelijk 1 onderweg uit India, zal wel even posten als ik hem binnenkrijg.
Waar heb je die besteld?

• PdeBie
Nah, ik wil wel een Nokia. Die 'vreemde' merken weet ik nooit zo. Kan een geweldig ding zijn, maar kan het ook net niet zijn. En ik heb meerdere Nokia's gehad en die zijn altijd goed bevallen :)

• wagenveld
  • Niet online
Via via, kan op dit moment alleen in India geleverd worden.

@pdebie, de 735 zou inderdaad best dicht in de buurt van jouw eisen kunnen komen.

[ Voor 16% gewijzigd door wagenveld op 08-09-2014 14:12 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Privé heb ik ook altijd nokia's gehad. Zakelijk diverse merken, maar tot nu toe kon voor mij niets tippen aan mijn eigen nokia's.

Voor mij gaat de 735 waarschijnlijk ook de opvolger worden. Nog steeds een stuk groter dan mijn huidige telefoon (Lumia 710 die maar een 3,7" scherm heeft), maar ik vind vooral de overige specs belangrijk. Daarnaast, de 710 heeft nog aparte knoppen onderin; bij de nieuwere telefoons zijn dit schermknoppen geworden waardoor er ook iets meer ruimte is voor een groter scherm.

Automatische helderheid van het scherm (de 530 en 630 missen dit; mijn 710 heeft dit wel 8)7 ), camera met flitser, goede offline navigatie --> ik denk dat dat 'm wordt. Nu nog even wachten of de prijs ook nog een beetje meezit. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PdeBie
ik heb niet altijd Nokia's gehad, zoals op te maken uit mijn topic. Ben nu in het bezit van een iPhone 4 en heb hiervoor een HTC HD2 gehad. De Nokia 3210 en 8210 zijn stiekem toch nog wel mijn favoriete telefoons. Helaas heb ik de 3210 maar 2 maand in bezit gehad, doordat deze in een emmer sop is gevallen*.

De 735 spreekt me heel erg aan. Ben echt heel benieuwd wat de prijs wordt. De 830 spreekt me - na het lezen van wat reviews - toch ook aan, maar hij is zo groot (that's what she said! :D). Daar zit ik echt mee. Wellicht dat ik hem toch maar eens gewoon in de hand moet nemen (de telefoon that is....).

* ik was mijn fiets aan het wassen en kleine neefje wilde Snake spelen. Paar minuten later hoorde ik 'PLONS gevolg door een oh-oh'.
Pagina: 1