• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-02 16:42
sinds kort heb ik een probleem met mijn desktop. wanneer ik hem opstart gebruikt mijn computer direct 70% van de ingebouwde RAM. Ik heb 12 GB totaal en heb vaak rond de 3-5 GB RAM beschikbaar wanneer ik mijn computer opstart. ik heb naar de actieve processen gekeken in de taskmanager maar daar komt niet veel bijzonders uit (alleen dat het servicehost lokaalsysteem 10% gebruikt)

heb al meerdere keren een virus scan gedaan, daar komen een paar lichte en middelmatige bedreigingen uit die ik daarna verwijder.
mijn specs:
I7-3770
12GB RAM
2tb harde schijf (1,5tb vrij)
AMD radeon 7800 HD

wie kan mij helpen?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-02 19:50
Als ik het goed herinner dan gebruikt windows vanaf vista al een veel groter deel als 'reserve'. Zodra er programmas zijn die het geheugen gebruikt, dan wordt het geheugen weer vrij gegeven. Of merk je ook bij geheugenzware programmas dat er niet meer dan 3 tot 5 gig gebruikt wordt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat dat komt door Superfetch inderdaad. Niets om je druk over te maken lijkt mij, zeker als je nog zoveel beschikbaar hebt.

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-02 16:42
ik merk wel dat servicehost meer gaat gebruiken zodra ik bv google chrome afsluit maar een paar dagen geleden startte mijn computer gewoon op met 10 GB ram vrij, dit is ook altijd de situatie geweest.