Nieuwe internet provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
Hai,

Ik ben voor de zoveelste keer in discussie met UPC. Ik zal het verhaal hier niet neerzetten, maar het komt neer op 4 jaar lang gezeur en gezanik (En daar ben ik klaar mee, oké ik ben niet de makkelijkste klant misschien maar afspraken zijn afspraken). Door de prijswijziging komen ze nu weer hun afspraken niet na, en ik vertik die €1,50 extra te gaan betalen per maand(niet omdat het niet kan, maar afspraken die ik gemaakt heb).

Nu wil ik dus op zoek gaan naar een nieuwe provider. Ik ben daarom op zoek naar een internet provider die mij internet kan aanbieden van een minimale snelheid van 50mbits (ik zit nu op 120mbits) De kosten maken niet zoveel uit, zolang het maar niet in de 100-en euro's gaat lopen. Ik weet dat het dan duurder kan worden dan UPC, maar op een gegeven moment is het een principe kwestie geworden.

Wat ik tot nog toe kan vinden is dat in mijn wijk in Alkmaar geen glasvezel aanwezig is, en ik ook geen flauw idee heb wanneer ik dat kan verwachten. Het is ook mogelijk om het zakelijk te gooien als dat een vereiste is van de provider.

Het enige is dat ik weg wil bij UPC, en dan gewoon kan internet (tv kijken kan ik altijd nog via kpn doen dus dat maakt mij niet zoveel uit)

Weten jullie een provider die mij hierbij kan helpen? (ik zet mijn postcode/huisnummer expres niet neer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

Brons

Fail!

Welke provider bij je de genoemde snelheid kan leveren hangt van je postcode/huisnummer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Als je van de kabel(UPC) afwilt en er is geen glasvezel, dan is ADSL/VDSL(telefoonlijn) het enige alternatief.
Zoals je misschien weet is de snelheid van je internet hierbij afhankelijk van lijnlengte en afstand tot centrale. Woon je ver weg van de centrale, dan heb je een lage snelheid.

Kun je HIER of HIER eens een postcodecheck doen? Dan weten we ongeveer wat er technisch bij jou mogelijk is.

Als je ongeluk hebt en je technisch maximale snelheid laag blijkt te zijn, dan zal je toch bij UPC moeten blijven voor de snelheid.

Als je nu tevreden bent over de beeldkwaliteit van UPC en er echt om geeft, dan zou ik het UPC tv-abonnement behouden. Beeldkwaliteit van tv-streams over ADSL/VDSL is merkbaar minder.

[ Voor 13% gewijzigd door timmie1 op 01-09-2014 11:12 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Balen, ik kom uit op het volgende:
7 Mbit/s

er ligt alleen maar koper. Ik denk dan toch dat het slikken gaat worden voor mij. Erg jammer, ik zit momenteel op 40 euro per maand, maar ik heb er zelfs 200 euro per maand voor over. Maar kan niet indammen op mijn snelheid, nouja, tot 50 mbits dan.

Ik zit zelfs met satelliet op max 22mbit.

Toch om te huilen dat in 2014 maar een aanbieder alle macht heeft hier in Nederland, of dat nu Ziggo of UPC is.

*denkt er over om te gaan verhuizen*

Cheers voor de snelle reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Ranora op 01-09-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:46

Shunt

Boe

Tja geen glas is eigenlijk automatisch ADSL / VDSL. Hou er dan rekening mee dat als je meerdere tvs aan wilt sluiten dan je ook meerdere kastjes nodig hebt en dat je dan ook een hogere maximum snelheid nodig hebt. Bijvoorbeeld heb je een 50mbit verbinding voor internet nodig en twee tv's moet je rekening houden dat je internet lijn minimaal 70 a 80 mbit moet hebben. Anders gaat je TV je internet bandbreedte opsnoepen. Persoonlijk valt daar voor mij ADSL / VDSL direct af.
Ranora schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:18:

*denkt er over om te gaan verhuizen*

Cheers voor de snelle reacties!
Dat is wel heel extreem ik snap dat het vervelend is als je een conflict hebt met een partij maar willen verhuizen omdat je ISP lastig is.

Verder is er genoeg keuze alleen ben jij te verwend om daar naar toe te stappen :D.
Er is ook totaal geen monopolie er is alleen een aanbieder die gewoon een beter en breder dekkend product aan bied dan de rest.

[ Voor 36% gewijzigd door Shunt op 01-09-2014 11:22 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Voor 200 Euro per maand kun je ook heel wat 4g verstoken...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Jes, had ik ook al naar gekeken, dan leg ik wel een apparaat in mijn huis. Maar ook daarvan is het maximale haalbare 25mbits, dus dat is ook te langzaam.

Ik denk dat ik eens met mijn buurman ga praten of ik niet samen met hem het internet kan delen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Shunt schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:20:

[...]

Dat is wel heel extreem ik snap dat het vervelend is als je een conflict hebt met een partij maar willen verhuizen omdat je ISP lastig is.

Verder is er genoeg keuze alleen ben jij te verwend om daar naar toe te stappen :D.
Er is ook totaal geen monopolie er is alleen een aanbieder die gewoon een beter en breder dekkend product aan bied dan de rest.
Ja en nee, met monopolie ben ik het niet helemaal met je eens. Maar dat komt wel door mijn "verwend"-zijn.

UPC/Ziggo heeft wel degelijk een monopolie op de kabel. Door het verschil in snelheid vind ik de 2 producten DSL / Kabel ook niet met elkaar te vergelijken. Als ik opzoek ga naar een DSL aanbieder heb ik er zo 20 te pakken, al dan niet via het zelfde kabeltje van KPN die dus zijn verbindingen open heeft gesteld voor zijn concurrentie.

En ja, als ik het product internet ga vergelijken met elkaar is er geen monopolie, maar als ik vergelijk Kabel internet dan zijn ze de enige, en dat is mijn inziens toch wel een erg groot nadeel voor de consument.

Maar goed, ik kan ook niet zonder internet, en met mijn eisen heb ik toch wel sneller internet nodig dan de 7mbit, dus wat ik al zei wordt het waarschijnlijk slikken voor mij tot er een alternatief is wat mij wel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, dan begin je een 'Alkmaar op Glasvezel' initiatief groep...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Kun jij niet wat regelen met je nickname ;)

hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:32

ManiacsHouse

Scheisse!

Fiber schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:47:
Tja, dan begin je een 'Alkmaar op Glasvezel' initiatief groep...
Dat kun je mooi op je buik schrijven. KPN/Reggefiber hebben de uitrol van glas stopgezet voorlopig. KPN heeft de centrales een upgrade gegeven naar vdsl (hier in Nijmegen en ik vermoed in andere plaatsen ook). Na 1,5 jaar met een werkgroep bezig te zijn geweest (gemeente steekt geen pot uit) trekt KPN/Reggefiber de stekker er uit en geeft een middelvinger 'u neemt maar vdsl'. Lekker dan.
En UPC maar verhogen want je kunt geen kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Dat bedoel ik, ik heb het telefonisch afgesloten. Daarbij is overeen gekomen dat we een jaar aangingen voor 40 euro per maand. Er is mij niet gewezen op de algemene voorwaarden, en natuurlijk die zijn er niets voor niets. Maar ik mag wel opzeggen.

Met andere woorden; ze zijn liever die 40 euro per maand kwijt dan dat ze mij gewoon daarin gelijk geven. Nou ja, een callcenter medewerker verdient ongeveer 8-10 euro per uur. Dus ik ga maar een paar uur met ze aan de telefoon hangen, zodat ze sowieso de kosten hebben van mij. (zullen ze volgend jaar wel weer gaan verhogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

Op de kabel heeft Ziggo of UPC (afhankelijk van de regio) een monopolie inderdaad, maar gelukkig is daar met glasvezel verandering in gekomen.

Maar als je dan geen glasvezel hebt, heb je inderdaad pech. Ben bang dat je geen andere keuze hebt dan UPC.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Als je het echt wilt, kun je misschien bij zo'n consumentenprogramma als Kassa in de uitzending komen? :P
Die uitzending van die speedtests was wel b*llsh*it maar KPN heeft de mensen die er kwam klagen wel geupgrade met VDSL, terwijl KPN het eerst niet wilde(m.a.w. ze moesten imago redden voor de camera's ) ;)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Ik heb het niet zo op die programma's t.b.h.
Ik ben gewoon intens verdrietig [/sarcasme] en zie wel dat wanneer er een alternatief komt ik daar weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Compizfox schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:32:
Op de kabel heeft Ziggo of UPC (afhankelijk van de regio) een monopolie inderdaad, maar gelukkig is daar met glasvezel verandering in gekomen.

Maar als je dan geen glasvezel hebt, heb je inderdaad pech. Ben bang dat je geen andere keuze hebt dan UPC.
Hoe veranderd glasvezel de monopolie positie van kabel ?
Ik denk dat jij bedoelt dat er dan meer keuze is in abonnementen met hogere snelheden dan bij ADSL mogelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet wat er met een monopolie bedoelt word. In dat gebied is het simpel internet = internet tv = tv en telefoon = telefoon. Snelheden of zender aanbod en kosten per minuut zijn dan totaal irrelevant. Een monopolie is het als er maar een aanbieder is die de dienst aan kan bieden en dat is in het geval met kabel gewoon niet het geval.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Je spreekt je zelf tegen. Ik snap wat je bedoeld.
Shunt schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:48:
[...]
Een monopolie is het als er maar een aanbieder is die de dienst aan kan bieden en dat is in het geval met kabel gewoon niet het geval.
Op het gebied internet is er geen monopolie positie.
Op het gebied kabel is er zeker wel een monopolie positie.

Heb net een offerte opgevraagd voor het aanleggen van glasvezel naar mijn huis. Blijkbaar zit Ziggo(?) nog geen 2km bij mij vandaan. haha. Denk dat dit wel iets te duur wordt, maar ben nu toch wel erg benieuwd geworden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 17:28
ManiacsHouse schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:59:
[...]

Dat kun je mooi op je buik schrijven. KPN/Reggefiber hebben de uitrol van glas stopgezet voorlopig.
Dat valt nog wel mee met het stopzetten. Op dit moment wordt er vezel aangelegd hier in het dorp door Reggefiber. Zijn ze afgelopen week mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ranora schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:58:
Je spreekt je zelf tegen. Ik snap wat je bedoeld.

[...]

Op het gebied internet is er geen monopolie positie.
Op het gebied kabel is er zeker wel een monopolie positie.

Heb net een offerte opgevraagd voor het aanleggen van glasvezel naar mijn huis. Blijkbaar zit Ziggo(?) nog geen 2km bij mij vandaan. haha. Denk dat dit wel iets te duur wordt, maar ben nu toch wel erg benieuwd geworden. 8)7
Kabel is geen dienst dat is de drager, TV, internet en telefonie zijn diensten de drager waar over dit gaat is volledig irrelevant.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Ik vraag het mij af hoe irrelevant het kan zijn, als een KPN wel zijn koper beschikbaar moet stellen voor zijn concullega's dat een UPC/Ziggo dat niet moet doen. Omdat KPN dan toch ook had kunnen schermen met het feit dat er genoeg concurrentie mogelijk is d.m.v. Satelliet, Kabel of 3G/4G? Die discussie heeft KPN toen ook verloren en het netwerk moeten openstellen.

Als de drager niet uitmaakt, dan zou ik toch ook via KPN gebruik moeten kunnen maken van het UPC netwerk (kabel), maar dat stellen ze niet beschikbaar.

UPC is de enige aanbieder van kabel-internet die hierdoor de dienst uitmaakt qua aanbod, tarieven en alle andere zooi die er bij komt kijken.

Van Reggefiber.nl wel een reactie gehad:
Geachte heer XX,

Hartelijk dank voor uw e-mail en uw interesse in het glasvezelnetwerk van Reggefiber.

Ik kan u berichten, dat uw woning zich in een gebied bevind welke zich in een vraagbundelingsfase bevind. Op dit moment is de planning nog niet bekend.

Om geinformeerd te blijven over de stand van zaken, adviseer ik u om u in te schrijven voor de nieuwsbrief via www.eindelijkglasvezel.nl

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

XX
Medewerker Klantenservice
Wat vraagbundelingsfase precies inhoud weet ik niet, heb ik dus gevraagd. Denk dat ze hiervoor alle aanvragen bundelen, maar welke fase het in het totale proces is weet ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Ranora op 01-09-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ranora schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:42:
Ik vraag het mij af hoe irrelevant het kan zijn, als een KPN wel zijn koper beschikbaar moet stellen voor zijn concullega's dat een UPC/Ziggo dat niet moet doen. Omdat KPN dan toch ook had kunnen schermen met het feit dat er genoeg concurrentie mogelijk is d.m.v. Satelliet, Kabel of 3G/4G? Die discussie heeft KPN toen ook verloren en het netwerk moeten openstellen.

Als de drager niet uitmaakt, dan zou ik toch ook via KPN gebruik moeten kunnen maken van het UPC netwerk (kabel), maar dat stellen ze niet beschikbaar.

UPC is de enige aanbieder van kabel-internet die hierdoor de dienst uitmaakt qua aanbod, tarieven en alle andere zooi die er bij komt kijken.
Natuurlijk maakt het niet uit wat de drager is concurrentie gaat over de diensten die het aanbied en die zijn gelijk (internet, TV en Telefoon) of je nu ADSL, sataliet, kabel of 4G gebruikt. Zolang er niet maar een aanbieder is die een markt heeft waar hij alleen die diensten aan bied is er niets aan de hand. Natuurlijk zou het mooi zijn als je van administratief bedrijf kan wisselen (want daar komt het op neer als je alles zou open stellen) maar bij iedere bedrijf is het same shit different collor.

Verder op de vraag waarom KPN haar netwerk heeft moeten open stellen. Dat heeft met meer dan alleen internet te maken zij waren op dat moment alleen heerser op zowel Telefoon als Internet want je had geen keuze inbellen deed je via KPN (ongeacht je inbel provider daarna) Kpn was met tAdsl / T1 ISDN een periode alleen heerser en dat mag natuurlijk niet. Toen het KPN koper open gesteld was (heeft best even geduurd) waren er ondertussen al veel kabel providers aan het komen met internet alleen dat was toen nog lang niet dekkend voor iedere stad of dorp.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Sorry, ik blijf van mening dat het van geen kant klopt dat een UPC/Ziggo dit zo mag blijven uitvoeren.

Ondertussen antwoord van Reggefiber, die zijn best snel...
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Tijdens de vraagbundelingsfase wordt in kaart gebracht hoeveel inwoners van een plaats er belangstelling hebben voor een glasvezelverbinding en daadwerkelijk van plan zijn om een abonnement af te nemen voor diensten die verlopen via het glasvezelnetwerk. De aanleg is in de meeste gevallen pas rendabel als ten minste 30% van de huishoudens in het aansluitgebied een glasvezelabonnement kiest.

Het betreft hier de kennismakingsfase.
Ik ben blij dat ze alles in fases doen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
En zelfs na die fases moet je maar hopen dat er dan in Alkmaar de 30% wordt gehaald. Bij ons dorp heeft Reggefiber het geprobeerd, maar de 30% was zelfs na een verlenging van de inschrijfdatum niet gehaald. Ik had begrepen dat we ongeveer 20% hadden gehaald en dat is natuurlijk te weinig.

Nu krijgen andere dorpen in onze gemeente het wel, maar wij als 2-na grootste dorp van onze gemeente (Haarlemmermeer) mogen nog even gaan wachten, vooral nu blijkt dat KPN meer in VDSL/pair bonding e.d. wilt gaan investeren. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Zombymario op 01-09-2014 15:25 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Shunt schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:48:
[...]

Hoe veranderd glasvezel de monopolie positie van kabel ?
Sorry, onhandige woordkeuze. Ik bedoel uiteraard dat je met glasvezel keuze hebt tussen providers, waar dat bij de kabel niet zo is.
Ik denk dat jij bedoelt dat er dan meer keuze is in abonnementen met hogere snelheden dan bij ADSL mogelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet wat er met een monopolie bedoelt word. In dat gebied is het simpel internet = internet tv = tv en telefoon = telefoon. Snelheden of zender aanbod en kosten per minuut zijn dan totaal irrelevant. Een monopolie is het als er maar een aanbieder is die de dienst aan kan bieden en dat is in het geval met kabel gewoon niet het geval.
Oh nee? Op de kabel is het wel degelijk zo dat maar één provider diensten kan leveren. Afhankelijk van waar je woont is dat UPC of Ziggo. Er valt niks te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Voor deze discussie zit ik echter een goed vergelijk te zoeken, kan ik alleen niet zo snel bedenken. Want dit is volgens mij een vrij unieke situatie. Die daardoor in het voordeel van UPC/Ziggo uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@Shunt,

De kabelboeren hebben dan wel geen monopolie op internet, ze hebben wel een monopolie op internet met een fatsoenlijke snelheid in alle gebieden waar geen VDSL en glasvezel is (en dat zijn er veel). En dat betekend automatisch dat ze dus een monopolie hebben voor het aanbieden van internet waarbij je diensten kan gebruiken die veel bandbreedte nodig hebben.

Waar zou jij dan de grens gaan leggen? Stel je voor dat de opties waren of kabel, of inbel internet. Dan kan je toch niet volhouden dat kabel geen monopolie positie bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Klopt, maar dat kun je nog veel simpeler zeggen:

Kabelboeren hebben monopolie op internet via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Compizfox schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:41:
[...]
Sorry, onhandige woordkeuze. Ik bedoel uiteraard dat je met glasvezel keuze hebt tussen providers, waar dat bij de kabel niet zo is.

[...]

Oh nee? Op de kabel is het wel degelijk zo dat maar één provider diensten kan leveren. Afhankelijk van waar je woont is dat UPC of Ziggo. Er valt niks te kiezen.
Dat is niet wat een monopolie betekent, een monopolie is als er een bedrijf is wat alleen heerser is op een volledig segment en met ziggo / upc is dat gewoon weg niet. Er is meer dan keuze zat in internet / tv / telefoon providers. Nogmaals dat wij graag 120 mbit willen en dat ADSL/VDSL, Sataliet, 4G, Glas (dekking) dat niet kan leveren dat is niet waar bescherming tegen monopolie tegen gaat helpen.
Dat het eens tijd wordt dat KPN zijn volledige netwerk gaat verglazen dat is wel duidelijk en zou voor de consument een flinke verbetering op moeten leveren op gebied van keuze.
Echter blijft het simpelweg zo dat het geen monopolie is zolang er meerdere aanbieders zijn op de zelfde markt de drager waar over de dienst geleverd wordt is voor bepaling dat het een monopolie is totaal irellevant.
Sissors schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:34:
@Shunt,

De kabelboeren hebben dan wel geen monopolie op internet, ze hebben wel een monopolie op internet met een fatsoenlijke snelheid in alle gebieden waar geen VDSL en glasvezel is (en dat zijn er veel). En dat betekend automatisch dat ze dus een monopolie hebben voor het aanbieden van internet waarbij je diensten kan gebruiken die veel bandbreedte nodig hebben.

Waar zou jij dan de grens gaan leggen? Stel je voor dat de opties waren of kabel, of inbel internet. Dan kan je toch niet volhouden dat kabel geen monopolie positie bezit?
Maar nogmaals dat is niet wat en monopolie is,
mo - no` po - lie
(«Grieks)
het -woord
monopolies, monopoliën
recht om met uitsluiting van anderen iets te mogen verhandelen, vervolgens ook om iets te vervaardigen of te verrichten; ook figuurlijk ;
menen ergens een monopolie op of van te hebben
ervan uitgaan alleen zelf iets te kunnen of te mogen
Bron : http://www.woorden-boek.nl/woord/monopolie
En gezien kabel geen dienst is maar juist een drager zie ik het probleem niet. Er is alleen recht op een medium waar over zij een dienst aan bieden. Naast de kabel kan je kiezen uit diensten over een Telefoon lijn( maar vind JIJ te traag). Een satelliet ontvanger (maar vind jij te traag). 4G (maar vind jij te traag). Dus het is een monopolie om dat jij alle andere producten te traag vind?

Dat kabel technisch nu en vooral in de toekomst veel en dan ook veel meer mogelijkheid heeft dan ADSL / VDSL is het KPN (en andere partijen natuurlijk ook) hun eigen schuld dat ze niet mee zijn gegaan met de tijd. Dat kost ze nu klanten (zelfs klanten die een schurft hekel aan hun huidige provider hebben)
In een tijd waar er eigenlijk op ieder adres uit op zijn minst 3 vormen van internet gekozen kan worden zijn zij gewoonweg te langzaam aan het verbeteren aan hun infrastructuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 01-09-2014 22:36 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wij zeggen toch ook niet dat UPC en Ziggo een monopolie hebben op internet in het algemeen? Dat maak jij er steeds van, maar dat is niet wat wij beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41

Speedmaster

Make my day...

Al eens gekeken op http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/ wat er technisch mogelijk is op jouw adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Blaffeh schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:32:
[...]

Dat valt nog wel mee met het stopzetten. Op dit moment wordt er vezel aangelegd hier in het dorp door Reggefiber. Zijn ze afgelopen week mee begonnen.
Dat dus.

En er zijn echt nog wel andere partijen in Nederland behalve Reggefiber die een glasvezelkabeltje in de grond kunnen stoppen hoor. Punt is dat je daar wel steun van allerlei partijen zoals de gemeente etc. voor nodig hebt en een paar grote sponsors die in het project willen investeren. In kleine gemeentes is zoiets vaak nog makkelijker te organiseren dan in een relatief grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ranora schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:48:
Voor deze discussie zit ik echter een goed vergelijk te zoeken, kan ik alleen niet zo snel bedenken. Want dit is volgens mij een vrij unieke situatie. Die daardoor in het voordeel van UPC/Ziggo uitpakt.
Helemaal niet zo uniek. Het staat iedereen vrij om kabels in de grond te leggen (of dat nu koper, coax of glas is) en daar dan (snel) internet over te leveren.

Als maar een partij dat op voor jou acceptabele snelheid levert zou ik vooral je woede neerleggen bij de andere partij(en) nouja "partijen" - met glas heb je sinds overname Reggefiber vooral keuze uit KPN, KPN of KPN, met als enig verschil dat de ene Telfort en de andere XS4All heet. Enige reden dat jij geen alternatief kunt kiezen is omdat die partijen geen brood erin zien om het aan te leggen.

En als je er echt werk van wilt maken, zet zelf iets op poten. Het kan zeker, kijk eens naar het Glazenkamp initiatief in Nijmegen. Al zit je ook daar vast aan KPN of dochter als provider over hun netwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Ik ken toevallig in Nijmegen iemand, via via, die jaren geleden daar voor glas gezorgd heeft in een bepaalde wijk op een bedrijventerrein, (kwam ik gisteren achter).

Ondertussen ben ik er inderdaad al achter dat ik niet weg kan bij UPC, omdat ik te hoge eisen stel. Tenminste niet op korte termijn. Ik ben wel bezig geweest met het uitzoeken en eventueel zelf opzetten van iets. Dat gaat nog zeker een gevolg krijgen, al ben ik nog niet helemaal uit over de hoedanigheid en in welke vorm.

En dat als ik glas wil dat ik bij KPN uitkom, tja. Dat levert uiteindelijk het zelfde gezeik op als een UPC/ZIGGO en alle andere grote bedrijven. Dat is gewoon eenmaal zo. Als ik het helemaal perfect zou willen, moet ik het zelf doen. Maar of dat een mogelijkheid is, denk het niet.

We gaan het zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 11:36
Bij xs4all kan je in Alkmaar een VDSL verbinding krijgen tot 100 mb (via de postcodecheck)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

kwajoep schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:33:
Bij xs4all kan je in Alkmaar een VDSL verbinding krijgen tot 100 mb (via de postcodecheck)
Jammer genoeg zit je dan gewoon aan de zelfde kabeltjes vast als bij KPN en dan zullen ze bij xs4all echt niet in eens 90 mbit meer over dat lijntje kunnen stampen als KPN. (xs4all is btw gewoon een kpn dochter onderneming en gebruikt dus de zelfde hardware, DSLAM en koper).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
kwajoep schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:33:
Ze kunnen mij een Abonnement verkopen (volgens hun website) tot 50 mbit, waarvan er maar daadwerkelijk 7mbit geleverd kan worden. Dat is nog minder dan 1MB.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Mooi, UPC is ingebonden. Ik blijf het zelfde betalen, tot het einde van mijn contractperiode. :D
Pagina: 1