aanschaf mac mini

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:05
ik ben van plan om de overstap van windows naar mac te maken en dan met name de mac mini.
Waarom de mac mini (wordt een desktop en scherm heb ik al 32 inch hd tv) , deze zal voornamelijk gebruikt worden voor de dagelijkse dingen : internet, email, filmpje kijken , downloaden enz.
Budget zit zo 750- 800 euro mar wat is nu de beste keus ?
Gaan voor de i5 500GB en dan geheugen upgraden naar 8GB of voor de I7 gaan met 4GB met 1TB.
Kan zo via google niet vinden waar de mac het meeste profeit van heeft , meer geheugen of snellere processor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 11:12
Geheugen zal jij meer aan hebben dan de overstap van i5 naar i7. Voor het algemene gebruik zal meer geheugen altijd beter zijn (althans 8gb vs 4gb).

Waar je mac mini het meeste profijt en snelheid zal hebben is echter een SSD. DIt kan je jammer genoeg via apple upgraden en ik zou niet eens weten of het uberhaupt zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De i5 is echt prima geschikt voor wat jij wilt bereiken. Een SSD is zelf te plaatsen. Het is iets lastiger dan bij een PC, maar zeker goed te doen. Op youtube staan best veel filmpjes hoe je dit het best kan aanpakken.

Ik zou echter zelf wel nog een maandje wachten. De kans is toch wel redelijk groot dat er binnenkort een nieuwe Mac mini wordt aangekondigd. Het model dateert alweer uit 2012. Normaal ben ik niet zo van het wachten op het nieuwe model, maar als er een nieuwe komt kun je de oude mini misschien voor een betere prijs scoren. Ze waren ooit al eens voor 449 euro te koop bij onder anderde de media markt geloof ik.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Gezien de leeftijd van de huidige Mac Mini generatie (late 2012 is de Mac Mini voor het laatst geupdate meen ik), zou ik je aanraden om in ieder geval op Marktplaats te kijken.

Ik denk dat je tweede hands zeer veel waar voor je geld kan krijgen, zodat je wellicht zowel meer geheugen als een betere processor kan krijgen voor je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:45
Of je wacht nog even tot 9 september tot na de keynote van Apple. Ik verwacht eigenlijk wel een update van de Mac Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

martijnmartijn schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:18:
Of je wacht nog even tot 9 september tot na de keynote van Apple. Ik verwacht eigenlijk wel een update van de Mac Mini.
Dan wel in oktober.
Pagina: 1