Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

50% niet zichtbaar in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, in wanhoop deze post.

Ik heb mij gisteren een grotere hdd gestoken waar mijn gedeelde mappen op staan (win7 os).
Gedeelde map is ingedeeld als volgt: ROOT/SUBFOLDERS/SUBFOLDERS&FILES.
Na het terugzetten uit backup deed ik zoals ervoren; rechtsklik op de rootmap en delen met iedereen lezen/schrijven...even wachten...klaar...dacht ik...
Bij het overlopen op een ander toestel zag ik dat pakweg de helft van de subfolders en files ontbraken.
Ik ben dan op zoek gegaan waarom en het viel mij op dat bij de eigenschappen van die files en folders bij beveiliging geen 'iedereen' staat terwijls dit wel het geval is voor degene die wel in het netwerk verschijnen.
Ik kan dit wel aanpassen door elke folder of file apart in de eigenschappen te veranderen maar aangezien het redelijk wat files en folders zijn is onbegonnen werk. Is er ergens geen mogelijkheid om die 'iedereen' toe te passen vanuit de root op alles wat onderliggend is? Alvast mijn dank hiervoor !

Ps: ik heb de laatste dagen teracopy getest en heb een beetje de indruk (kan mij ook totaal vergissen natuurlijk) dat alle folders&files die ik met teracopy heb verplaatst dit probleem hebben en degene die ik ervoor met de verkenner heb verplaatst zichtbaar zijn. Teracopy is ondertussen reeds verwijderd.

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:53
Het probleem begint bij het verplaatsen. Als je gaat verplaatsen, dan hou je vaak de rechten over die er oorspronkelijk op stonden (en iedereen op de ene machine is niet dezelfde als iedereen op een andere).

Wat je kunt doen is bij de plek waar je de rechten in stelt klikken op geavanceerd. In dat scherm heb je onderin een optie om aan te vinken dat alle rechten op onderliggende mappen doorgevoerd moeten worden. Als je die aan klikt en je klikt op toepassen, dan zouden de rechten op alle onderliggende mappen aangepast moeten worden.

P.S. Ik ben er vanuit gegaan dat je Windows gebruikt, er staat namelijk niet al te veel info in je post.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Blijkbaar zijn je NTFS rechten gewoon borked. :P

Heb je nog verschillende groepen die meer of minder rechten mogen hebben? Zo nee, dan is het een kwestie van alle permissies vanuit de root folder laten overerven.

Er zijn wel how to's te vinden met [google=how to inherit folder permissions in windows 7]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Behalve de nodige instellingen van rechten onder delen heb je ook een soortgelijke instelling onder Eigenschappen/Beveiliging met nagenoeg dezelfde instelopties.

[ Voor 3% gewijzigd door Techneut op 01-09-2014 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duumke schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:14:
Wat je kunt doen is bij de plek waar je de rechten in stelt klikken op geavanceerd.
Bedankt voor de reply's alvast en mijn excuses, ik gebruik inderdaad windows 7.
Bij 'de plek waar je de rechten in stelt' bedoel je de hoofdmap veronderstel ik?

• Duumke
Inderdaad, daar bedoel ik de hoofdmap.

• Techneut
  • Niet online
Beetje uitgebreider antwoord, je kunt bij dat machtigingsrechten instellen als je wat selectiever te werk wilt gaan desgewenst elke willekeurige map nemen. Het gevolg is dan dat je alle onderliggende mappen ook automatisch meeneemt, maar uiteraard niet de bovenliggende map(pen).
En nogmaals, het kan zijn dat de acties onder het hoofdstuk Delen nog niet volstaan, in dat geval dien je die soortgelijke actie onder Eigenschappen/Beveiliging ook uit te voeren.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt !! Mijn eeuwige dank !!

• Techneut
  • Niet online
En welke van de bovenstaande tips heeft je geholpen als ik vragen mag?

• Duumke
Ik ben er ook wel benieuwd naar welk antwoord je heeft geholpen ;-)

In ieder geval mooi dat je het aan de gang hebt gekregen.
Pagina: 1