Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Hp probook 4515e gaat vertraagd aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo experts,
Heb hier een hp probook 4515e en daarvan gaat het scherm soms
pas na een 15 min aan , de laptop zelf start wel helemaal op zo te horen.
Heb al virusscanner en malwarebytes gebruikt, maar die vond niks.
Heb ook al bios instelling op default gezet, als ie eenmaal beeld heeft, blijft
Het ook gewoon goed werken.
Wie heeft een idee waar. Ik dit moet zoeken, het lijkt me iets hardware matigs
Omdat ie direct al geen beeld geeft.
Wie oh wie heeft een tip ?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Heb ik ook eens gehad bij een Acer Aspire 6290G, maar bij mij was het toen een gescheurd MoBo :( Als hij eenmaal aan de gang was deed hij het perfect, maar dat was bijna nooit het geval :(

Mij lijkt het dat er iets los zit, of een los contact. Is de laptop recent gevallen of hard neergezet?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Ik ken het model 4515e als een printer, is dat wel het juiste modelnummer die je hebt aangegeven?

Heb je al geprobeerd om, als hij geen beeld geeft, hem aan te sluiten aan een extern scherm. Misschien geeft de laptop dan een foutmeldung terug.

Verwijderd

Topicstarter
https://www.dropbox.com/s.../20140830_235253.jpg?dl=0
Sorry typenummer is hp probook 4515 S
Vallen is mijzelf niets van bekend, maar dat zegt niks hier.
Dat met extern scherm eraan ga ik proberen, niet zo gauw aan gedacht, goede tip.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 10:05 ]

• scenix_
Heb wat gevonden hier: http://h30499.www3.hp.com...on-t-turn-on/td-p/5935019

Ligt aan je bios wordt daar aangegeven. Dus ff bios updaten en probleem is waarschijnlijk opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn weten is het bios nooit geüpgraded , maar ga kijken welke versie er nu in zit.
Laat het nog wel weten hier,
toetsenbord eraf gehaald,zat wel wat stof in,connector van scherm zat nog goed vast.
heb hem nu ook op externe monitor aangesloten,maar ook geen beeld,we laten hem even aan staan in de hoop dat ie zo nog beeld gaat geven.
wordt vervolgd....
als ik hem aan zet knipperd het caps lock ledje 5 x
weet niet of dat nog ergens op duid ?
lampje van de hd blijft knipperen
we hebben de uitstroom opening geblokkeerd met een dik boek,zodat de temp zou oplopen, hij ging inderdaad aan naar een poosje.
ook op externe monitor toen beeld, uitstroomopening weer vrij gemaakt temp zakt en is nu volgens speedfan 52 graden.
ik denk als ik hem uit doe gaat ie niet weer aan.
inderdaad hij gaat nu niet meer aan, dus in de bios kijken gaat ook niet meer nu >
wie het weet mag het zeggen,anders gaat ie in de kliko.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 15:05 ]

• scenix_
als ik hem aan zet knipperd het caps lock ledje 5 x
Ja dat duidt op een System board / General system board failure... Bron Niet zo fijn dus! Je garantie is al in 2011 afgelopen dus dat wordt m ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
De enige manier om hem nu aan te krijgen is uitstroom opening blokkeren en 30 min wachten dan start ie wel en is de CPU 88 graden , dan blijft ie ook wel aan als ie weer afkoelt , ergens een thermische fout, maar vind dat maar eens, komt bij is al oud ding, dat wordt slopen en nieuwe halen , bedankt allemaal
voor de tips.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Is hetgeen wat jij niet geprobeerd hebt hetzelfde als de oplossing om toen van de RROD van de eerste Xbox 360'jes af te komen. Hoe heette dat ook al weer, dat je je Xbox in een handdoek duwende? Zo werkte hij wel weer, maar was niet goed voor andere componenten! Ik denk dat je beter een nieuwe kan halen, HDD eruit voor je meuk waardevolle bestanden en in een 2,5" behuizing stoppen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
De towel trick, dit klinkt bij mij als een foutje in de grafische kaart (vermoed een nVidia of een ATI/AMD) Het kan ook nog de chipset zijn.

Let wel op, die towel trick is niet zo leuk voor andere componenten, geheugen en je harde schijf.
Pagina: 1