Keuze moederbord (chipset)

Pagina: 1
Acties:

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 20:34

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
Soms is het lastig om een keus te maken , en gezien ik er een poosje uit ben geweest qua pc bouw en OC vraag ik jullie advies en hulp.
heeft een z97 chipset meer voordelen dan een z87 chipset? bv is een overclock net zo goed of beter?

Ik zoek een?
nieuw moederbord ter vervanging van mijn huidige Z87 chipset.

Wat is je budget?
rond de 175 euro .

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
voorkeur gaat uit. naar Asus omdat ik daar altijd goede ervaring mee heb gehad.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
pc word gebruikt voor allerdaagse dingen , gamen , mailen , interneten , foto bewerking vooral.
ik heb nu een asus grypon z87 met een I5 4670K deze draait op 4.6 GHZ nu is mijn vraag is die Z97 ook zo goed te océn? of is een z87 chipset hier beter geschikt voor? ik had de Asus Z97 PRO op het oog, maar is misschien de Z97 gryphon een betere keus? ik wacht jullie reacties af.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-02 06:52
Vanwaar eigenlijk dat je je moederbord wilt vervangen? Op basis van die redenen kan je natuurlijk pas een geschikte chipset en mobo aanschaffen.. Al betwijfel ik of het überhaupt nodig is..?

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 20:34

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
als ik bv de z97 pro bekijk heeft deze weer nieuwe opties en leuke dingen , zoals bv nieuwe geluids chip, M.2 support, standaard DTS aan boord. en ik krijg voor mijn huidige mobo een super prijs terug. maar heeft bv weer geen TUF componenten. weet niet voor hoeveel dat waard is..

[ Voor 16% gewijzigd door mr.loepie op 01-09-2014 09:28 ]

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:31

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het zijn inderdaad dat soort dingen die de chipset doen. En support voor nieuwe GPU's en aanverwante trucjes. Maar zomaar je mobo gaan vervangen om te overklokken biedt niks extra's. Kies dan voor iets meer een i7 uit die nog in jouw moederbord past, daar merk je veel meer prestatiewinst mee.

youtube.com/@hisrep