Sennheiser pc 350, versterker nodig??

Pagina: 1
Acties:

• PredCaliber2
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
Hallo beste Tweakers,

Ik heb al een behoorlijke poos de Sennheiser pc 350 voor mijn PC, maar ik ben me in die tijd ook aan het afvragen waarom het niet zo 'geweldig' klinkt als het zou moeten.

De headset heeft een gewone analoge (groene) poort voor geluidskaart, en mijn geluidskaart is een Sound Blaster XFI-Xtreme gamer wat ook niet zon hele slechte kaart is.

Nu heb ik inmiddels veel dingen gelezen, (onder andere de headset openschroeven en een mod toepassen? Dit leek me niet zon goed idee ivm warranty) en ik kwam gisteren op een stukje dat blijkbaar de PC350 bepaalde frequenties heeft die met een normale geluidskaart niet goed op te vangen zijn en je een versterker nodig hebt? Wat moet ik me precies voorstellen bij een headset versterker voor de PC? een apparaatje tussen de geluidskaart en de headset? Er zijn schijnbaar dus ook geluidskaarten die dit hebben zoals de Asus Xonar, maar daar betaal je meteen 200+ euro voor wat ik wel erg aan de prijs vind.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn met een Sennheiser pc 350, en hoe hun dit hebben aangesloten?
Wat ik bijvoorbeeld ook vind is een bundel met de Asus Xonar Xense geluidskaart waar een digitale aansluiting converter op zit, dit terwijl de normale headset gewoon een analoge aansluiting heeft.

Graag hoor ik van mede sennheiser pc 350 bezitters hoe hun het hebben aangelsoten en welke geluidskaart, of anders hoe te handelen in deze situatie, want zo blijft mijn PC350 toch wel erg verstoffen :/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat denk je te missen dan? Laag, hoog of midden?

Ik heb geen idee wat voor DAC er in die XFI zit, maar dat kan een oorzaak zijn. Als je de kans hebt kun je natuurlijk even een losse DAC, al dan niet in combinatie met een headphones (pre)amp gebruiken.

Wat je ook zou kunnen testen is hoe e.e.a. klinkt als je je Sennheiser even via een losse versterker aansluit. Die zijn wat makkelijker te lenen denk ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)