Ik ben relatief vaak internationaal op reis, maar ook in besprekingen, waar ik graag een tablet wil gebruiken. Ik heb nu een oude Asus TF101 10" tablet met toetsenbord, maar die is traag, batterij wordt slechter, oud etc. Nu ga ik over ruim een maand naar Nieuw Zeeland, en wil voor die tijd een nieuwe tablet hebben, eentje die geschikt is voor reizen (dus wat kleiner en lichter), liefst 3G/4G optie heeft.
Welk OS? Op zich ben ik geen Apple fan (vooral iTunes zie ik als de grootste wanprestatie van programmeurs voor Windows ooit, en dat zegt wat...), en mijn ervaring en software is toch Android. Ik hou ook wel van tweakability. Maar dit ding moet gewoon werken, een van de hoogtepunten van de Apple-verkooppraatjes
Nu ben ik gaan kijken naar 7" of 8" tablets die WiFi + 3G/4G hebben, en het aanbod is niet echt fantastisch.
- aan de ene kant: de Apple Mini met Retina display, Wifi + Cellular. Mooi dingetje, maar kan het zonder iTunes? En wel erg prijzig. Gelukkig maakt Apple de keuze simpel als je een nieuw apparaatje wilt hebben.
- aan de andere kant: verschillende Android tablets, maar een wirwar van opties.
- Windows tablets heb ik totaal niet gevolgd.
Dus:
- 7" of 8"
- WiFi + 3G/4G (liefst microSIM, maar dat gaat weer niet bij Apple)
- goede kwaliteit scherm, up to date met software versie
Ik heb er geen probleem mee om een duurdere tablet te kopen, als het maar is wat ik zoek. Dus tot aan zeg £500 (~€625) maar dat is echt de bovengrens
Ik kan educational discount krijgen bij Apple, maar dat is maar £20
Welk OS? Op zich ben ik geen Apple fan (vooral iTunes zie ik als de grootste wanprestatie van programmeurs voor Windows ooit, en dat zegt wat...), en mijn ervaring en software is toch Android. Ik hou ook wel van tweakability. Maar dit ding moet gewoon werken, een van de hoogtepunten van de Apple-verkooppraatjes
Nu ben ik gaan kijken naar 7" of 8" tablets die WiFi + 3G/4G hebben, en het aanbod is niet echt fantastisch.
- aan de ene kant: de Apple Mini met Retina display, Wifi + Cellular. Mooi dingetje, maar kan het zonder iTunes? En wel erg prijzig. Gelukkig maakt Apple de keuze simpel als je een nieuw apparaatje wilt hebben.
- aan de andere kant: verschillende Android tablets, maar een wirwar van opties.
- Windows tablets heb ik totaal niet gevolgd.
Dus:
- 7" of 8"
- WiFi + 3G/4G (liefst microSIM, maar dat gaat weer niet bij Apple)
- goede kwaliteit scherm, up to date met software versie
Ik heb er geen probleem mee om een duurdere tablet te kopen, als het maar is wat ik zoek. Dus tot aan zeg £500 (~€625) maar dat is echt de bovengrens
Ik kan educational discount krijgen bij Apple, maar dat is maar £20
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.