Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik ben relatief vaak internationaal op reis, maar ook in besprekingen, waar ik graag een tablet wil gebruiken. Ik heb nu een oude Asus TF101 10" tablet met toetsenbord, maar die is traag, batterij wordt slechter, oud etc. Nu ga ik over ruim een maand naar Nieuw Zeeland, en wil voor die tijd een nieuwe tablet hebben, eentje die geschikt is voor reizen (dus wat kleiner en lichter), liefst 3G/4G optie heeft.

Welk OS? Op zich ben ik geen Apple fan (vooral iTunes zie ik als de grootste wanprestatie van programmeurs voor Windows ooit, en dat zegt wat...), en mijn ervaring en software is toch Android. Ik hou ook wel van tweakability. Maar dit ding moet gewoon werken, een van de hoogtepunten van de Apple-verkooppraatjes ;)

Nu ben ik gaan kijken naar 7" of 8" tablets die WiFi + 3G/4G hebben, en het aanbod is niet echt fantastisch.

- aan de ene kant: de Apple Mini met Retina display, Wifi + Cellular. Mooi dingetje, maar kan het zonder iTunes? En wel erg prijzig. Gelukkig maakt Apple de keuze simpel als je een nieuw apparaatje wilt hebben.
- aan de andere kant: verschillende Android tablets, maar een wirwar van opties.
- Windows tablets heb ik totaal niet gevolgd.

Dus:
- 7" of 8"
- WiFi + 3G/4G (liefst microSIM, maar dat gaat weer niet bij Apple)
- goede kwaliteit scherm, up to date met software versie

Ik heb er geen probleem mee om een duurdere tablet te kopen, als het maar is wat ik zoek. Dus tot aan zeg £500 (~€625) maar dat is echt de bovengrens :)

Ik kan educational discount krijgen bij Apple, maar dat is maar £20

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11 13:28

JJ93

Error 418

De Dell Venue 8 Pro is best een leuke 8" Windows tablet.
pricewatch: Dell Venue 8 Pro 3G 64GB met Windows 8.1 Zwart
Voor 361€ heb je de 64 GB editie met 3g.
Hij beschikt ook over een digitizer en speciale stylus (los aanschaffen).
Maar of je nou echt Windows 8 op een 8" tablet wil dat is de grote vraag.
Een ander nadeel is de resolutie van 1280x800. Het grote voordeel is natuurlijk dat je alles wat je maar wilt hier op kan draaien ivm Windows 8.
reviews: Vier 8"-Windows-tablets getest

De Samsung Galaxy Tab S 8.4" LTE lijkt me ook een goede kandidaat.
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S 8.4" LTE Wit
2560x1600 op 8.4" :D
Octa core processor + 3gb RAM
294gram licht, 6.6mm dun
Enige nadeel is misschien TouchWiz. Maar dat kan je zelf verhelpen indien gewenst.

En natuurlijk de iPad Mini Retina Wifi + Cellular.

Ik zou nog even afwachten op het Apple event, wie weet komt een iPad refresh. Misschien is de iPad Mini Retina 2 o.i.d. daardoor de beste keuze. Anders zou ik voor de Galaxy gaan. Mooi formaatje, licht, dun, spectaculair scherm en Android 4.4 KitKat.

EDIT: Als je toch besluit om weer een 10" tablet te overwegen
pricewatch: Sony Xperia Z2-tablet LTE/4G 16GB Zwart
of nog een andere Windows tablet echt gericht op business
pricewatch: Lenovo Thinkpad 8 4G/LTE Zwart

[ Voor 16% gewijzigd door JJ93 op 01-09-2014 05:23 ]

Verwijderd

Waarom ga je niet gewoon voor een Nexus 7 2013? Die voldoet wel aan je wensen lijkt me.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
iPad zonder iTunes? Tegenwoordig kan je heel goed zonder.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik zou de 3G optie laten vallen. Ik reis ook veel over de wereld. Het probleem zijn de verschillende frequenties die gebruikt worden. In telefoons is dit tegenwoordig niet meer zo een probleem.
Bij tablets echter nog wel. Hier worden meestal de modems in gestopt die nog niet alle frequenties aan kunnen. Kijk dus uit met de 3G optie.

Ik heb op het moment de Acer Iconia W4. Lekker normaal Windows erop. Ik heb deze gekozen omdat de Acer een video uitgang heeft. Dit is nog wel makkelijk met een keer een presentatie geven.
Voor de rest gebruik ik hem als e-reader, spelletje, internetten.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:30
Cramthabam schreef op maandag 01 september 2014 @ 07:07:
Ik zou de 3G optie laten vallen. Ik reis ook veel over de wereld. Het probleem zijn de verschillende frequenties die gebruikt worden. In telefoons is dit tegenwoordig niet meer zo een probleem.
Bij tablets echter nog wel. Hier worden meestal de modems in gestopt die nog niet alle frequenties aan kunnen. Kijk dus uit met de 3G optie.

Ik heb op het moment de Acer Iconia W4. Lekker normaal Windows erop. Ik heb deze gekozen omdat de Acer een video uitgang heeft. Dit is nog wel makkelijk met een keer een presentatie geven.
Goed punt. Je kan idd beter een goedkope smartphone kopen/meenemen met een qualcomm chipset aan boord, dus bv. een Motorola Moto 4G. Dan heb je gewoon alle frequenties tot je beschikking. Of misschien heb je al zo'n toestel. Zo'n beetje iedere HTC/Samsung/Sony/LG met snapdragon 600 of 80x volstaat. Sanpdragon 400 kan ook, maar dan alleen de betere toestellen zoals de Moto 4G.

Wifi hotspot zit standaard in android, dus gaan met die banaan.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Cramthabam schreef op maandag 01 september 2014 @ 07:07:
4G is ook beter. Maar gaat dit ook op voor Apple, dat die niet wereldwijd bruikbaar is?
Ga ik naar kijken :)
JJ93 schreef op maandag 01 september 2014 @ 05:06:
De Dell Venue 8 Pro is best een leuke 8" Windows tablet.
[...]
De Samsung Galaxy Tab S 8.4" LTE lijkt me ook een goede kandidaat.
[...]
En natuurlijk de iPad Mini Retina Wifi + Cellular. Ik zou nog even afwachten op het Apple event, wie weet komt een iPad refresh. Misschien is de iPad Mini Retina 2 o.i.d. daardoor de beste keuze. Anders zou ik voor de Galaxy gaan. Mooi formaatje, licht, dun, spectaculair scherm en Android 4.4 KitKat.
of nog een andere Windows tablet echt gericht op business
pricewatch: Lenovo Thinkpad 8 4G/LTE Zwart
Dank, goede opties om verder naar te gaan kijken :)
Trishul schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:16:
Goed punt. Je kan idd beter een goedkope smartphone kopen/meenemen met een qualcomm chipset aan boord, dus bv. een Motorola Moto 4G. Dan heb je gewoon alle frequenties tot je beschikking. Of misschien heb je al zo'n toestel. Zo'n beetje iedere HTC/Samsung/Sony/LG met snapdragon 600 of 80x volstaat. Sanpdragon 400 kan ook, maar dan alleen de betere toestellen zoals de Moto 4G.

Wifi hotspot zit standaard in android, dus gaan met die banaan.
Nadeel daarvan is dat je twee apparaten hebt wiens batterij harder leeg loopt, maar het is een optie.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 01-09-2014 12:13 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:30
Batterij loopt dan idd ietsje harder leeg van de smartphone, maar dit valt wel mee omdat het scherm (grootverbruiker van een smartphone) vaker uitstaat. Ik los dit altijd op met een powerbank. Heb laatst die TP-link 10.400mAh gekocht voor 29,99, goed voor 3 a 4 keer opladen van een high-end smartphone (tablet kan ook met de 2A poort).

Ik ga over een week naar Zuid-Amerika, en stop een 4G pre-paid sim in mn huidige telefoon, die dient vervolgens als hotspot voor mn iPad en Surface Pro. Nog mooier is natuurlijk een smartphone met dual-sim, dan zou ik, kijkend naar het huidige aanbod op de NL markt, een Lumia 625/635 of huawei nemen.

Verder is momenteel de galaxy tab S 8.4 de 8" tablet met veruit het beste scherm, maar in de 4G uitvoering behoorlijk prijzig, en je kan het beste touchwiz eraf gooien. Asus heeft overigens ook mooie 8" androids uitgebracht (moeten nog hier uitkomen denk ik?) met atom quad-cores en 1200p schermen.

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11 13:28

JJ93

Error 418

nieuws: Sony kondigt Xperia Z3, Z3 Compact en Z3 Tablet Compact aan

Z3 Tablet Compact aangekondigd, ook beschikbaar met 4g ondersteuning. Leuke specs en erg licht.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat het toch een Nexus 2013 32 GB met LTE gaat worden, £299. Ik vind de Apple Mini Retina gewoon te duur, die komt neer op £479 voor 32 GB + cellular. Beslissing volgt dit weekend ;)

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 09-09-2014 13:38 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 12:19

Nitai

Live the life you love.

Ik zou persoonlijk wel voor een Surface Pro of iPad Mini gaan. De ondersteuning is vele malen langer dan bij Nexus devices.(hoogstens 1 à 2 jaar). Ook is de garantie beter geregeld (wereldwijde garantie, zit je in het buitenland dan kun je naar serviceprovider(van Apple of MS). Firmware voor Apple tablets gaat toch zeker 3 à 4 jaar mee.

Stand-by tijd / accu is ook vele malen beter van een Mini (Surface weet ik niet precies).

ITunes heb je echt niet meer nodig, ik doe al 2 jaar alles via de cloud (Spotify, Dropbox, iCloud etc.)
Op m'n Surface is ook alles via Onedrive en dergelijke te benaderen (maar dat heeft de Nexus dan ook wel met Google diensten).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Kogel, kerk: het is een Nexus 7 2013 LTE met 32 GB en dus 4G LTE geworden. De bestelling is vandaag gedaan, samen met zo'n bluetooth keyboard/case en een een gewone case voor rechtop zetten.

En misschien dat ik er nog een tweede tabletje bij ga kopen, een Asus MeMoPad 7 (ME176). Als die 4G had gehad, dan had ik die misschien wel genomen :p . Er stond toevallig een handig review in de Computer Shopper die ik kocht voor het reisje wat ik nu net aan het afsluiten ben ;)

De Surface Pro is imo gewoon veel te duur voor wat je krijgt :) .

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 12-09-2014 20:29 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nou, Nexus 7 (2013) tablet is binnen en ik heb hem nu in gebruik op reis bij een 6u treinreis. Zo'n bluetooth keyboards/case en zo'n vouwcase erbij, en het werkt mooi. Leuk dingetje :)

Ben er erg tevreden mee de eerste reis, nu verder een proefschrift lezen als pdf met Adobe Reader ;)

Wel jammer: heb hem met Towelroot geroot, alles gedaan wat moest (Titanium Bckup, Adfree etc) en toen weer full unroot met SuperSU Pro. Toch blijft de SkyGo app jammeren dat er geroot is en weigert te werken :( . Misschien een keer een factory reset doen, of waarschijnlijker: geen SkyGo kijken op de tablet.

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 17-09-2014 22:01 ]

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Je kon ook een tablet nemen zonder ingebouwde 3G en een losse mifi kastje. Kan je bepalen of je je smartphone of je tablet wilt gebruiken voor internet.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Pagina: 1