KT7A met V7700 problemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021
Khoop niet dat dit al te vaak is behandeld, maar ik heb hier toch echt problemen mee!
Ik kan niet genoeg hierover vinden en daarom dit toppic!

Kheb dus een Abit KT7A en een Asus v7700gts videokaart.
Ik krijg "rare" problemen zoals:
-soms als ik windows opstart zijn ineens de displaydrivers er af en staat hij weer op 256 kleuren, als ik dan opnieuw opstart is het gewoon weer normaal.:(
-af en toe komt windows aanzetten met: "nieuwe monitor gevonden!" terwijl die ook allang is geinstalleerd :(
-Elke dag als ik mijn compie opnieuw opstart krijg ik een lange piep en komt er geen beeld (even een kort signaal naar de monitor) als ik hem dan reset start hij weer normaal door!

Raar toch?

Hebben jullie enig id wat ik hier tegen kan doen??

• -A3AAN-
Niemand?

Verwijderd

Bekend Probleem!!!!! KUT he. Werkt gewoon niet. Dus ASUS A7V133 kopen. Alle problemen zijn dan opgelost. Of andere AGP kaart.

• ddZ
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Op maandag 11 juni 2001 23:29 schreef -A3AAN- het volgende:
Khoop niet dat dit al te vaak is behandeld, maar ik heb hier toch echt problemen mee!
Ik kan niet genoeg hierover vinden en daarom dit toppic!

Kheb dus een Abit KT7A en een Asus v7700gts videokaart.
Ik krijg "rare" problemen zoals:
-soms als ik windows opstart zijn ineens de displaydrivers er af en staat hij weer op 256 kleuren, als ik dan opnieuw opstart is het gewoon weer normaal.:(
-af en toe komt windows aanzetten met: "nieuwe monitor gevonden!" terwijl die ook allang is geinstalleerd :(
-Elke dag als ik mijn compie opnieuw opstart krijg ik een lange piep en komt er geen beeld (even een kort signaal naar de monitor) als ik hem dan reset start hij weer normaal door!

Raar toch?

Hebben jullie enig id wat ik hier tegen kan doen??
Dat heb ik nou ook! (zie mijn bak specs), dat van die piep & zo is typisch Abit: een vriend van mij die ook een Abit plankje heeft met een p2 450 heeft er ook last van.

En het probleem van dat af & toe die display-drivers pleite zijn en default monitor & zo is volgens mij typisch V7700: ik had dit gezeik ook al met mijn asus p3b-f. Dus het heeft nix met dit moederbord/chipset te maken, zo is dus mijn ervaring.

Anyway, ik ben zelf ook wel benieuwd naar repy's. Aan de driver's zal het niet liggen: via 4-1 & stuff like that zijn geinstalleerd.

• -A3AAN-
Hmmm...

Is er al iemand die dit zootje wel fatsoenlijk aan de praat heeft gekregen?

• -A3AAN-
En euh...dadinanduZ, wat hij jij er tegen gedaan?? Jij hebt ongeveer precies dezelfde shit als ik in mijn bakie heb!

• ddZ

ddZ

Denk niet dat hier wat aan te doen valt: zoals ik al zei: typisch asus v7700

Verwijderd

Heeft wel degelijk met combinatie MOBO/AGP te maken. Ik had dit gezeik met hetzelfde MOBO (ABIT KT7A) en AGP(V7700). ASUS A7V133 bord ipv KT7A en OK!!!!!!

• ddZ

ddZ

Of een ander mamaplankjens kopuh, maar daar heb ik ff geen trek. Heb hem nog maar iets van een week :(

Maar ja, deze shit gebeurd gelukkig niet dagelijks..

• -A3AAN-
Kwas eerst altijd zo tevreden over abit (khad een abit Bh6 en ik hou echt van dat ding) maar ik kan nog nie echt geloven dat dit bordje mij in de steek laat :'(

Verwijderd

KT7a werkte goed met bv VooDoo. V7700 teruggezet en ja hoor PIEEEEEEEEEP. Combinatie is dus kut.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Hmm.. Met een gewone KT7 en Asus 7700 heb ik nergens last van :? Lijkt me een typisch KT7A probleem, en niet zo zeer een Asus 7700 probleem.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ik heb dus dat probleem met mijn hercules prophet II 64mb kaartje, (nu trouwens ineens niet meer )
maar het probleem bij mij was dus, dat ie wel opstarte, maar geen enkel signaal doorgaf naar de monitor (terwijl de vid kaart zekers te weten goed is (getest in andere systemen)
denk dus zelf ook dat het een mobo probleem is

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• -A3AAN-
Hmmm... kga ook wel ff m'n viper550 terugplaatsen, dan weet ik ook zeker dat het aan de videokaart ligt!

• -A3AAN-
En toch... er moet iets tegen te doen zijn! (behalve mijn videokaart omwisselen met een ander)...

Maar wat?

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 23:07

B4tman_DH

To the Bat.....

Ik heb ook Abit KT7-Raid + Asus 7700 Dlx
Krijg bij koude start BEEEEEEEEEB beeb beeb beeb :(
Maar ja maakt zoveel uit... heb hem toch altijd aan staan >:)
Voor de rest geen problemen verderZ 8-)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 12 juni 2001 00:15 schreef B4tman_DH het volgende:
Ik heb ook Abit KT7-Raid + Asus 7700 Dlx
Krijg bij koude start BEEEEEEEEEB beeb beeb beeb :(
Die lijkt toch wel heel erg op een KT7! Ik heb dus een KT7 met UL BIOS en een Asus 7700 Deluxe erop, en heb nog nooit problemen met die kaart gehad. Welke BIOS gebruiken jullie?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

KT7a met Viper550 werkt perfect. Maar niet die V7700.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Dat is een bekend probleem van de Abit borden in combinatie met de asus 7700. Het is een voltage probleem van de agp . Valt niets aan te doen dus ander mobo of andere vga kaart

Oh ja joh!!!

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Het probleem is de voltage regulator op het Abit mobo. Die kan de gevraagde spanning/stroom niet leveren voor de videokaart. Juist omdat de Geforce2GTS (Vooral 7700) zoveel stroom vraagt, geeft ie een fout.
Soms helpt het om de AGP Drive Strength in de BIOS te verhogen naar EA of FF.
Ook kan het helpen als je de IO voltage setting omhoog gooit naar 3,4 V of 3,45 Volt
Helpt dit niet, dan heb je pech en kan je beter voor een ander mobo gaan..
Hep zelf mijn KT7ARAID geruild voor een A7V133 Raid... En nooit spijt van gehad

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 12 juni 2001 00:24 schreef X-Mogwai het volgende:
Soms helpt het om de AGP Drive Strength in de BIOS te verhogen naar EA of FF.
Dit was volgens mij alleen nodig als je AGP 4X gebruikt, en ik heb die waarde op DE staan. Op DA werkt ie ook goed. Lees gewoon de KT7FAQ ff :)

http://go.to/kt7faq
From ABIT's official FAQ: "nVidia GTS and MX are new graphic chips. If the system is unstable when play 3D games, try manually setting AGP driving values in Advanced chipset features please. Generally DA or EA is okay for the cards based on nVidia reference card. For Prolink MX, try E9 and disable fast write function."

One user found that he was unable to cold boot his system when a GeForce2MX was installed. By enabling IDE Prefetch Mode in the Integrated Peripherals section of the BIOS he solved this problem!

• -A3AAN-
Op dinsdag 12 juni 2001 00:21 schreef raw meat het volgende:
Dat is een bekend probleem van de Abit borden in combinatie met de asus 7700. Het is een voltage probleem van de agp . Valt niets aan te doen dus ander mobo of andere vga kaart
Niks aan te doen???
Kan toch niet?

• -A3AAN-
Aargh!! Kheb alles al geprobeerd en hij loopt nog steeds niet stabiel (agp drive en stroom veranderd in het bios)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 18:24 schreef -A3AAN- het volgende:
Aargh!! Kheb alles al geprobeerd en hij loopt nog steeds niet stabiel (agp drive en stroom veranderd in het bios)
Ik weet er alles van. Deze ellende heb ik ook meegemaakt met deze combinatie.

De eerste weken had ik vreemd genoeg nergens last van. Maar na wat getweak in bios en flashen begon de ellende.

Wat bij mij uiteindelijk voor zowat 100% werkte is het volgende.

I/O voltage uppen en driving value is al genoemd lees ik. Wat je ook kunt doen is je IDE delay opvoeren naar 2 seconden zodat de HD's 2 seconden later geactiveerd worden.

Ook is er in je bios een optie, init display first. Zet deze eens op PCI ipv AGP. Wil ook wel helpen. Bij mij hielp dat ook een hele tijd.

Maar nu vreemd genoeg heb ik die optie weer op AGP staan en gaat het aanzetten van de comp soms nog gepaard met beeep-beep-beep.

Maar verder draait die kaart dus perfect. Geen problemen mee met spellen enz. Maar wel ook af en toe dat probleem dattie nieuwe hardware heeft gevonden |:(

Sommigen hebben ook het probleem helemaal verholpen door hun ps te vervangen door een enermax 450w exemplaar.

Ik persoonlijk vind dit nogal overdreven omdat je nimmer nooit niet zoveel vermogen nodig hebt. Ondanks wat iedereen ook maar mag beweren.

Wat WEL belangerijk is, is de stroom die de 3.3 V lijn kan trekken. Je kunt nog wel een dure voeding kopen maar als ie niet behoorlijk wat stroom kan trekken voor de 3.3v lijn heb je er nog niks aan.

Ik zelf heb een HQ-08 bigtower met een 300w ps en ben echt niet van plan dat ding te gaan vervangen omdat een bepaald kaartje dwars moet gaan liggen.

Als je bovenstaande advies van bios instellingen opvolgt moet de frequentie van de problemen toch wel afnemen.

Ik maak er niet zo'n probleem meer van. Over een tijdje een betaalbare geforce 3 kopen en asusje 7700 in ouwe celeron 400 bak ;)

Dan kan d'r nog weer leuk mee gegamed worden.

Success en ik hoop dat het werkt voor je

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 12:58
Gewoon IO voltage verhogen.
Ik heb ook een ASUS V7700 en een Abit KT7A.
En na het gewoon lekker omhoog geschroeft te hebben heb ik er geen last meer van gehad.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik was van plan een KT7-A te kopen met een Enermax 450W voeding en een 7700 kaart. Zou dit dan werken volgens jullie?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat ie elke keer de kaart niet vind met opstarten of de monitor weer detecteert komt omdat je waarschijnlijk niet:
assign irq to vga
aan hebt staan.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit vond ik op internet: Haal de stekker van de fan van de videokaart en hang 'm aan je voeding!!

------

Like many others I've had problems with my VT6X4 and a Asus-7700-GTS card
refusing to cold after switching on from the mains power.
(Always works ok from standy)

I've tried virtually everything to resolve this, and finally concluded I had to
live with it, usually a quick press of the reset button would usually boot it
ok.

Anyway, just over a week ago I had the fan off the 7700 in order to give it a
drop of oil as it had been giving a little noise for the first few minutes when
I powered up. I decided to rewire the cooling fan direct to the 12v on the
power supply just to see if that helped with the booting prob, well I have not
had a single failure to boot since, and I have deliberately powered off many
times instead of going into standby mode to test it out.

So for the first time in almost 12 months... no cold boot probs.

May be worth a try for some of you.

Regards

Brian

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik heb dit probleem niet...
KT7A met asusV7700pure werkt bij mij goed.

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Is er inmiddels al een oplossing voor ?? ;)

Verwijderd

Ik heb sins gisteren de boel netjes lopen.
Ook een Abit KT7A met een Asus V7700 Geforce II Gts Pure.

Na de 4in drivers van VIA te hebben geinstaleerd heb ik geen problems meer, agpo 4x aan staan, wel het geheugen op cass3.

Maar heb jij die drivers dan al geinstaleerd?

Greetzz...Jeroen

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

DOHH...
maar dat het probleem ook niet,
het gaat erom dat hij ff beebed bij het aanzetten van de de computer.
Na 5 sec w8-en en dan reset drukken gaat ie wel door
Daar wil ik graag vanaf.... :D
Pagina: 1