Ok, ik ben roestig met het samenstellen van een desktop. De laatste keer dat het deed kwam de eerste Athlon en Intel Core2duo systemen net op de markt. Ik heb geprobeerd een leuk systeem samen te stellen. Ik ben super onzeker en luister dus graag naar de mening van mijn mede tweakers hierover
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem die de huidige en volgende generatie games op high soepel speelt. Ultra super duper 1440p heeft persoonlijk geen noodzaak, maar zou leuk zijn. Daarnaast wil ik ook bezig met het ontwikkelen van eigen games en openGL rendering.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van +/- 1000 euro in gedachten. Het mag 10% meer of minder zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en scherm heb ik al. Geen nieuwe voor nodig dus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nu ik dit lijstje heb samengesteld denk ik er ineens over na dat Nvidia CUDA een leuke extra is. In mijn lijstje zit echter een Club3d Radeon R9 290 Royalace. Ik neem aan dat CUDA niet werkt aangezien dat Nvidia tech is? Heeft iemand dan een suggestie voor een Nvidia tegenhanger? Ik sta hier na het lezen van de guides echt blanco in.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille machine zou leuk zijn. Maar dit lijstje houd daar geen rekening mee.
Ga je overklokken?
Initieel niet van plan. Maar heb in de guides gelezen dat het voordeel oplevert t.o.v. niet overkocken kijkend naar Game development? Wil ik het in mijn geval dus eigenlijk wel?
Een kleine zorg die ik heb is dat de R9 Royal ace niet in de behuizing past door de beugels van de drive bays in de Cooler Master case. Is dit een terechte zorg?
Bij deze het lijstje dat ik in gedachten heb. Ben benieuwd naar jullie mening.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem die de huidige en volgende generatie games op high soepel speelt. Ultra super duper 1440p heeft persoonlijk geen noodzaak, maar zou leuk zijn. Daarnaast wil ik ook bezig met het ontwikkelen van eigen games en openGL rendering.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van +/- 1000 euro in gedachten. Het mag 10% meer of minder zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en scherm heb ik al. Geen nieuwe voor nodig dus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nu ik dit lijstje heb samengesteld denk ik er ineens over na dat Nvidia CUDA een leuke extra is. In mijn lijstje zit echter een Club3d Radeon R9 290 Royalace. Ik neem aan dat CUDA niet werkt aangezien dat Nvidia tech is? Heeft iemand dan een suggestie voor een Nvidia tegenhanger? Ik sta hier na het lezen van de guides echt blanco in.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille machine zou leuk zijn. Maar dit lijstje houd daar geen rekening mee.
Ga je overklokken?
Initieel niet van plan. Maar heb in de guides gelezen dat het voordeel oplevert t.o.v. niet overkocken kijkend naar Game development? Wil ik het in mijn geval dus eigenlijk wel?
Een kleine zorg die ik heb is dat de R9 Royal ace niet in de behuizing past door de beugels van de drive bays in de Cooler Master case. Is dit een terechte zorg?
Bij deze het lijstje dat ik in gedachten heb. Ben benieuwd naar jullie mening.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | MSI H97 GUARD-PRO | € 79,35 | € 79,35 |
| 1 | Club3D Radeon R9 290 royalAce | € 335,50 | € 335,50 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 78,15 | € 78,15 |
| 1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 37,85 | € 37,85 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,85 | € 67,85 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550 Watt | € 83,65 | € 83,65 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,99 | € 89,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 962,24 | |