Toon posts:

Designer/werk pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik zou graag hulp hebben bij het samenstellen van mijn nieuwe pc, het probleem is echter dat ik een beetje in de war geraak over wat ik precies nodig heb.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik zoek een nieuwe pc waarop ik goed zou kunnen werken met Adobe illustrator, photoshop en indesign (deze staan vaak tegelijk aan) Ook werk ik veel met autocad, sketchup en revit, waarbij ik nogal veel renders maak in revit. Het zou ook leuk zijn mocht ik het één en ander aan games kunnen doen op mijn pc, maar mijn prioriteit ligt vooral bij het photoshop etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb momenteel een budget van 800 euro voor enkel de pc. Monitor, windows besturingssysteem en toebehoren moet ik nog kopen, maar dat valt buiten dit budget.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Hier is waar het gigantisch misloopt bij mij, ik zou het liefst gewoon een zo goed mogelijk systeem hebben voor mijn geld, maar ik weet niet wat het beste is, aangezien de beste onderdelen voor een game pc nogal verschillen voor een werkstation, waardoor ik niet goed weet wat ik zou moeten kiezen. Wel zou ik graag een ssd hebben voor mijn besturingssysteem, en een aparte hardeschijf voor muziek etcetera. De prioriteit ligt ook bij het werken in photoshop, illustrator en revit, waardoor ik zou denken dat ik 16gb ram nodig heb en een i7 processor. Ik weet echter niet zeker in welke maat dit echt nodig is, en van videokaarten heb ik helaas ook geen verstand.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Qua merken heb ik totaal geen voorkeur, ik wil gewoon het beste/snelste voor mijn geld.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Het zou mooi zijn mocht de pc een beetje stil zijn, een luide pc kan nogal vervelend zijn, vooral op warme dagen.

Ga je overklokken?

Ik durf me niet direct te wagen aan overklokken, dat zal waarschijnlijk iets voor de toekomst zijn.

Hier is wat ik tot nu toe heb, ik heb het wel samengestel op azerty, ik hoop dat dit niet erg is, maar dit geeft mij een betere indicatie van de prijs, aangezien die van site tot site nog wel uiteen kan lopen.

http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B34486%5D=1

Ik weet dat ik wat weinig info gegeven heb, maar ik hoop erg dat julie mij kunnen helpen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 22:55 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed! Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 22:24 ]