Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloze verzender advies

Pagina: 1
Acties:

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Hey,

Ik zit op kot in Gent en mijn kot heeft bedraad internet, hier en daar komen kabels uit de muur voor bedraad internet maar ik weet nie waar de modem is en kan er ook niet bij. Nu vroeg ik me af of ik een zendertje ofzo kan kopen dat ik aan de kabel kan hangen zodat ik er draadloos op kan.

Dus in short, hoe kan ik zonder aan de modem te geraken zorgen voor een draadloze verbinding?

Thanks,
xDiS

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zoek op "accespoint"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Router met wifi via de wan aansluiten en daar achter je eigen netwerkje opzetten.

• dejona100
Hoe zet ik dan zo een access point op en welke zijn goede value for money?

Verwijderd

Maakt niet veel uit. Als je maar één kamer moet dekken, dan kan je ook een TP-Link nemen. Als het maar een AP (access Point) is, en NIET een router, zoals Gero71 aanbiedt. Kan veel problemen geven.

Je kan best een WiFi router nemen, maar dan in AP zetten. Zoek op dit forum hoe dat te doen, genoeg wiki's.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dejona100
Ik moet wel verschillende kamers vullen, het is geen groot huis maar er zijn wel muren, hoe ver gaat zo een tp-link acces point?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Onmogelijk te voorspellen. Hoe groot is de ruimte die je wil coveren en hoeveel obstakels zitten er in de weg?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• dejona100
Het is een rijhuis, 2 verdiepingen, ik schat wel reelijk dikke muren sinds het al een vrij oud huis is.

Verwijderd

En met name het belangrijkte: Wat is de anelheid die jij wilt hebben op het uiterste puntje van je huis? Alleen web, mail? Of moet je high speed 300 MBps continu hebben?

Begin daar eerst mee. Pas DAARNA kan je zeggen hoeveel je er nodig hebt, en waar je ze (de AP's) gaat neerzetten. Hoe dichter je bij het apparaat zit, hoe sneller je internet gaat (niet té dichtbij, dan overstuur je je telefoon/laptop, dus bv. > 1 meter van het AP zitten).

Ook is het belangrijk, hoeveel buren je hebt, en hoe sterk het signaal van hen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 19:52 ]

• dejona100
Ik kan wel op een goed plekje komen waar ik hem kan plaatsen, de regio waar draadloos snel nodig is hangt gelukkig bij elkaar (als die zin ergens op slaat lol).

Die zone zou dan een meter of 5-6 moeten zijn door een dikke muur. Lukt die TP link dat?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Dikke muur" kan gipsblok zijn, eeuwenoud kalksteen, gewapend beton of voor mijn part houtpaneel.

Je snapt hopelijk dat de antwoord die wij kunnen geven direct gerelateerd is aan de kwaliteit van de info die jij ons geeft.

Je hebt het over twee verdiepingen. Wat voor vloer? En is er sprake van een isolerende onderlaag?
"Dikke muur" - inderdaad, waarvan gemaakt? En ook hier sprake van isolatielagen of niet?

Best case: nagenoeg transparant voor WiFi. Enkele AP zou voldoen. Keerzijde: grote kans op interferentie van buiten huis. Mogelijk gelijk naar 5GHz.

Worst case: nagenoeg ondoorzichtig voor WiFi. Sowieso twee AP's nodig met draad door de muur. 2.4GHz of 5GHz maakt dan weinig uit - al is 5GHz altijd wel zo handig als je anno 2014 begint.

Daar heb je nog 1001 mogelijkheden tussenin. Kijk sowieso ook even hoe druk het in de lucht is (2.4GHz en 5GHz) met iets als WiFi Analyzer (voor Android). Dat geeft gelijk goede indruk van de bouwmaterialen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• dejona100
Ik ben bereid om direct een hele goede te kopen, die ik dan lang kan gebruiken, het kan zijn dat ik nog verander van kot en het zou handig zijn als ik hem gewoon kan meenemen naar eventuele volgende koten.

Hoe duur zou zo een AP zijn die er bijna zeker door geraakt? Of is er dan een betere optie? Het bereik gaat hier over een zone van een kamer met 2 kamers er naast en 1 er boven. Andere stukken van het huis zijn van hout gemaakt dus ik denk dat ook in de muren een stuk van hout zal zijn, niet volledig beton, en zeker geen gewapend beton. Het signaal moet door geen isolatie platen gaan waarvan ik weet.

Hopelijk is dat wat meer info =D

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
dejona100 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:24:
Hoe duur zou zo een AP zijn die er bijna zeker door geraakt?
Een misvatting die ik de laatste tijd nog heb zien voorbijkomen. Als je er niet door komt, kom je er niet door, punt. Een duurder Access Point kopen gaat je niet helpen, het enige wat helpt is een extra Access Point aan de andere kant van de muur.

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-08-2014 20:38 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Precies, want een "dure" AP kan wel misschein sterker zenden, maar jouw iPhone / Samsung / laptop whatever... kan niet "harder" terugzenden. Helemaal de iPhones hebben daar een probleem mee. Ook al heb je "5 streepjes bereik".... en "het werkt niet'......

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Petervanakelyen schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:38:
[...]

Een misvatting die ik de laatste tijd nog heb zien voorbijkomen. Als je er niet door komt, kom je er niet door, punt. Een duurder Access Point kopen gaat je niet helpen, het enige wat helpt is een extra Access Point aan de andere kant van de muur.
ook ff uitleggen waarom dan ..

Vermogen,
de wlan kaartjes mogen niet meer dan 100mW sterk zenden, dit geld zowel voor zender als ontvanger. je kan een ap kopen met meer vermogen maar dan moet je wifi kaart ook mee vermogen hebben. en die kom je weining tegen (ik moet ze nog zien)

Wat eventueel wel kan helpen zijn betere antennes aan en of beide kanten. in een vaste positie kun je zelfs nog denken aan richtanttennes

Iperf

• dejona100
Wel sinds ik niet denk dat dit gebouw een als een bunker is gebouwd ga ik die tp link kopen en hopen dat het werkt, anders zullen we moeten improviseren.

Kan ik pricewatch: TP-Link TL-WA801ND opzetten zonder aan de modem te komen en zonder dat de eigenaar het weet?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja

Iperf

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik raad je aan om de Engenius Accespoint(s) aan te schaffen. Ze zijn véél beter dan de TP- Link. Ook kun je op de Engenius Accespoint(s) het WiFi zendvermogen instellen. (Kan tot 800 mW)

Engenius accespoint(s) kun je kopen via de volgende website: http://www.wifishop.nl/in...eel&manufacturer=Engenius
dejona100 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:37:
[...]

Hoe zet ik dan zo een access point op en welke zijn goede value for money?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan ook een magnetron kopen die is 750Watt
Maar heb je dan ook gelijk een advies voor een 800mW wifi kaart voor in zijn telefoon/laptop/whatever om het singaal terug te sturen.

800mw is in deze situatie compleet nutteloos en geen argument.

Het is nogal een prijsverschil en die tp link is echt de slechtste niet. zeker good value for mony.

Iperf

• dejona100
Mkay, zal is overleggen met andere op men kot welke we gaan kopen, ik zit wel veel op het internet dus voor een goede verbinding heb ik wel wat geld over :)

Thanks!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Requa schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:16:
Ik raad je aan om de Engenius Accespoint(s) aan te schaffen. Ze zijn véél beter dan de TP- Link. Ook kun je op de Engenius Accespoint(s) het WiFi zendvermogen instellen. (Kan tot 800 mW)

Engenius accespoint(s) kun je kopen via de volgende website: http://www.wifishop.nl/in...eel&manufacturer=Engenius

[...]
Leuk, maar zolang smartphones, laptops en tablets zich gewoon aan de wettelijke max van 100mW houden heb je er geen bal aan. Je bent trouwens een ontiegelijk onbenul als je je router op 800mW zet in een normale straat of studentenflat, je hebt er zelf niks aan maar verzuipt de rest van de verbindingen wel.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

D4NG3R schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:49:
[...]

Leuk, maar zolang smartphones, laptops en tablets zich gewoon aan de wettelijke max van 100mW houden heb je er geen bal aan. Je bent trouwens een ontiegelijk onbenul als je je router op 800mW zet in een normale straat of studentenflat, je hebt er zelf niks aan maar verzuipt de rest van de verbindingen wel.
About het wettelijke maximum (naast van dat het voorstel niet handig is)

allé het gaat overt gent he. nu las ik dit
Naargelang bepaalde 5GHz kanalen veranderd de wettelijk norm ook voor het uitzend vermogen, het beperkt zich niet tot 1 watt erp. Een tabel zal volgen in de toekomt.
Er zit wel iets nuance in de 5Ghz waar je kennelijk wat meer vermogen mag gebruiken (klinkt wel handig ivm penetratie) maar dan moeten beide apparaten idd wel hetzelfde spelletje spelen

Iperf

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

100mW is de max in NL voor consumentendevices, in BE blijkbaar 1W onder bepaalde omstandigheden - maar er is alsnog geen consumentenapparatuur wat daar aan doet buiten de zender zelf.

1W wifi, man alsof m'n smartphone nog niet snel genoeg leeg is 8)7 .

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 01-09-2014 00:18 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

fish schreef op maandag 01 september 2014 @ 00:02:
[...]

About het wettelijke maximum (naast van dat het voorstel niet handig is)

allé het gaat overt gent he. nu las ik dit

[...]

Er zit wel iets nuance in de 5Ghz waar je kennelijk wat meer vermogen mag gebruiken (klinkt wel handig ivm penetratie) maar dan moeten beide apparaten idd wel hetzelfde spelletje spelen
D4NG3R schreef op maandag 01 september 2014 @ 00:17:
100mW is de max in NL voor consumentendevices, in BE blijkbaar 1W onder bepaalde omstandigheden - maar er is alsnog geen consumentenapparatuur wat daar aan doet buiten de zender zelf.

1W wifi, man alsof m'n smartphone nog niet snel genoeg leeg is 8)7 .
Ken uw frequentiebanden :z

http://www.solwise.co.uk/downloads/files/intheuk5ghz.pdf

Gaat om band A vs band B.

Band A omvat kanalen 36-64 en heeft max zendvermogen van 200mW.
Band B omvat kanalen 100-140 en heeft max zendvermogen van 1000mW, inderdaad 1W :z

Dit is trouwens nog een reden om DFS support te willen: zonder DFS kun je alleen kanalen 36 tot 44 gebruiken, dus niets in band B. Ik heb van de week eens getest wat het IRL qua throughput uitmaakt. Het valt mee, ongeveer 5 a 10% verschil.

Oslik blyat! Oslik!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik sprak over het 2.4Ghz netwerk waar 80% van de mensen nog steeds aan vast zit :>

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

*kuch*b...s..t*kuch*

De ts gaf duidelijk aan dat die in belgie zat, maar het is je vergeven hoor ;)

Iperf

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

UK vs BE vs NL maakt niets uit, regelgeving is in alle gevallen een implementatie van EU richtlijn ERC besluit 99 (23) :z

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik had specifiek in nl nooit zoiets gelezen maar wow idd (vergeeft zichzelf ook maar dan :P )

Iperf

• Requa
  • Niet online
Waar zie jij dat ik aanraad om het zendvermogen in te stellen op 800 mW? Ik geef alleen aan dat het tot 800 mW kan ;).

Geldt ook voor @D4NG3R ;)
fish schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:21:
Je kan ook een magnetron kopen die is 750Watt
Maar heb je dan ook gelijk een advies voor een 800mW wifi kaart voor in zijn telefoon/laptop/whatever om het singaal terug te sturen.

800mw is in deze situatie compleet nutteloos en geen argument.

Het is nogal een prijsverschil en die tp link is echt de slechtste niet. zeker good value for mony.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Requa schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:36:
Waar zie jij dat ik aanraad om het zendvermogen in te stellen op 800 mW? Ik geef alleen aan dat het tot 800 mW kan ;).

Het voegt echter weinig toe (behalve als je daadwerkelijk met een gerichte antenne een wifi verbinding wilt opstellen tussen 2 punten). Dus waarom überhaupt aanhalen :9 ?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ow dus die zin heeft dan net zoveel waarde als "hij werkt op stroom" het valt wel op dat je in een ander draadje exact hetzelfde zegt. Je wekt hier toch wel aardig een suggetie mee op .

Iperf

• Requa
  • Niet online
In dat andere topic gaf ik aan 200 mW in te stellen. En dat is nog redelijk hoor ;)
fish schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:43:
Ow dus die zin heeft dan net zoveel waarde als "hij werkt op stroom" het valt wel op dat je in een ander draadje exact hetzelfde zegt. Je wekt hier toch wel aardig een suggetie mee op .

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zet alsjeblieft je antwoord onder de quote ... wierd ... leest gewoon kut zo

Maakt niet uit je werkt gewoon de suggestie. ook zonder het andere topic

Iperf

• Requa
  • Niet online
Je mag het 'kut' vinden, maar ik vind het fijn(er). Je mag natuurlijk vinden dat mijn suggestie het opwekt, maar mijn mening is daar anders over ;)

Edit: We zijn Offtopic bezig, dus laten we ontopic gaan :).
fish schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:48:
Zet alsjeblieft je antwoord onder de quote ... wierd ... leest gewoon kut zo

Maakt niet uit je werkt gewoon de suggestie. ook zonder het andere topic

[ Voor 7% gewijzigd door Requa op 01-09-2014 01:51 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Requa schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:36:

[...]
Maar dat ik hard kan roepen en jij mij dus wel hoort op grotere afstand houdt niet in dat we kunnen communiceren als jij niet hard genoeg kan roepen en ik je dus niet hoor :)

Met andere woorden, meer vermogen is leuk om een afstand te overbruggen, maar beide partijen moeten dat vermogen kunnen afgeven. En vrijwel alle consumenten apparatuur is beperkt in vermogen.
Dergelijke zenders zijn inderdaad leuk als je er twee hebt en een grotere afstand moet overbruggen.
Requa schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:50:
Je mag het 'kut' vinden, maar ik vind het fijn(er).[...]

[...]
Maar als je ergens op reageert is het voor het gros van de mensen handiger om eerst te lezen waarop je reageert. Je kan namelijk heel selectief quoten en alleen op een bepaald deel van het eerder gepostte reageren. Zoals ik dat nu heb gedaan :)

Maar laten we inderdaad verder gewoon ontopic blijven.
Pagina: 1