Gezocht : 1156 Socket Mobo.

Pagina: 1
Acties:

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:46
Ik weet niet of het hier mag, dus als het verplaatst moet worden of het mag sowieso niet op het forum dan verplaats of verwijder het maar, dan zoek ik een andere manier.

Ik zoek een?
Ik zoek een moederbord met een 1156 socket, het liefst met 4 ram sloten.

Ik heb een computer gekregen, een medion pc, hij werkt in principe goed maar ik wil er een game pc van maken (jaja ik weet het kan je beter een nieuw mobo met een 1155 socket kopen en daarop bouwen maar het zit met geld zo beter).

Link naar het systeem : pricewatch: Medion Akoya PC P7380 D

Het is een ATX formaat, mijn nieuwe kast ook.. Ik ga dus uitbreiden, ik heb al 8 gb RAM, een nieuwe kast, zwaardere voeding en een goede proc. koeler besteld en wanneer ik weer wat breder zit met de centen ga ik de gpu upgraden.

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer 80 euro uitgeven, ik heb al flink gezocht maar er is echt haast niets te vinden en wat er nog te vinden is zijn mobo's van 170+ en dat vind ik een beetje overdreven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI, of iets anders wat een beetje degelijk is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
pricewatch: Medion Akoya PC P7380 D

Heb jij een tweedehands bordje liggen? of weet jij iemand? of weet jij een link naar een betrouwbare webshop die zoiets kan leveren?

[ Voor 12% gewijzigd door ak0nnmgn op 31-08-2014 19:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het hier eens: http://tweakers.net/aanbod/

• ak0nnmgn
daar heb ik al wat neergezet maar aangezien ik geen product kan aangeven denk ik dat ik niet veel hits ga krijgen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Toch denk ik dat je daar het meeste succes hebt. s1156 is bijna niet meer te vinden, of je moet 2ehandssites of via ebay gaan zoeken en kijken of die toevallig nog wat hebben. Die socket is al een hele tijd EOL.

Maar als ik het goed begrijp heb je nu gewoon een werkend moederbord, dus waarom zou je er dan een andere in gaan hangen?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
En welke formfactors?

?

[ Voor 75% gewijzigd door jorisvdelsen op 31-08-2014 18:59 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• ak0nnmgn
Sorry, ATX. ik zou het erbij vermelden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Laatst via aios.be een nieuw 11516 bordje kunnen scoren. Zij gaven echter ook al aan dat die dingen erg zeldzaam zijn. Nadat ik er één besteld had, ging de prijs ook meteen met een tientje omhoog. Inmiddels zijn ze al weer weg zie ik.

• ak0nnmgn
TERW_DAN schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:54:
Toch denk ik dat je daar het meeste succes hebt. s1156 is bijna niet meer te vinden, of je moet 2ehandssites of via ebay gaan zoeken en kijken of die toevallig nog wat hebben. Die socket is al een hele tijd EOL.

Maar als ik het goed begrijp heb je nu gewoon een werkend moederbord, dus waarom zou je er dan een andere in gaan hangen?
Het is een medion PC en ben bang dat de rest te zwaar wordt voor het moederbord, of zit ik er nu heel ver naast?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Behoorlijk ver, d'r zal gewoon een standaard MSIbordje inzitten, waar niets mis mee is. Alleen dik OCen zul je er waarschijnlijk niet mee kunnen en je hebt mogelijk wat minder aansluitingen dan op de dure highendborden, maar verder denk ik niet dat je enig verschil gaat merken met een ander bord.

• ak0nnmgn
TERW_DAN schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:06:
Behoorlijk ver, d'r zal gewoon een standaard MSIbordje inzitten, waar niets mis mee is. Alleen dik OCen zul je er waarschijnlijk niet mee kunnen en je hebt mogelijk wat minder aansluitingen dan op de dure highendborden, maar verder denk ik niet dat je enig verschil gaat merken met een ander bord.
Dat klinkt als goed nieuws.

Toch wil ik even zien of er iets in de aanbieding is.

1156 is gewoon end of life maar om een nieuw moederbord te kopen en een nieuwe cpu ben ik een hoop meer geld kwijt wat ik liever spendeer aan een goede gpu.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
ak0nnmgn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:08:
[...]
Anders dan 2e hands bijna niet en als het er wel is, is het ook vrij duur. Ik wilde per se een 1156 bordje, maar als ik jou was zou ik het laten bij wat je al hebt.

• ak0nnmgn
br00ky schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:11:
[...]

Anders dan 2e hands bijna niet en als het er wel is, is het ook vrij duur. Ik wilde per se een 1156 bordje, maar als ik jou was zou ik het laten bij wat je al hebt.
Klinkt inderdaad wat beter, ik zocht eigenlijk ook wat tweedehands wat nog goed werkt.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ak0nnmgn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:08:
[...]

Dat klinkt als goed nieuws.

1156 is gewoon end of life maar om een nieuw moederbord te kopen en een nieuwe cpu ben ik een hoop meer geld kwijt wat ik liever spendeer aan een goede gpu.
Waarom dan niet al je budget aan een GPU en evt PSU spenderen en gewoon lekker dat mobo houden voor wat het is. Een ander bord gaat je waarschijnlijk geen meetbare of heel kleine performancewinst geven. De enige manier waarop dat echt gaat uitmaken is als je naar iets echt nieuws upgrade.

• ak0nnmgn
TERW_DAN schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:22:
[...]

Waarom dan niet al je budget aan een GPU en evt PSU spenderen en gewoon lekker dat mobo houden voor wat het is. Een ander bord gaat je waarschijnlijk geen meetbare of heel kleine performancewinst geven. De enige manier waarop dat echt gaat uitmaken is als je naar iets echt nieuws upgrade.
PSU als in voeding? die heb ik al.

ik heb vanmiddag een voeding, cpu koeler en een nieuwe kast besteld en gister al geupgrade naar 8 gb RAM.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ehm waarom wil je alleen je moederbord vervangen? Dat gaat aan gameprestaties echt niks veranderen, zeker niet met zo'n grafische kaart (radeon 5570).

youtube.com/@hisrep

• ak0nnmgn
DeNachtwacht schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:22:
Ehm waarom wil je alleen je moederbord vervangen? Dat gaat aan gameprestaties echt niks veranderen, zeker niet met zo'n grafische kaart (radeon 5570).
als je even verder leest zie je dat ik alles wil upgraden en dat ik hierna alleen nog de gpu op moet graden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ak0nnmgn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:36:
[...]

als je even verder leest zie je dat ik alles wil upgraden en dat ik hierna alleen nog de gpu op moet graden.
Maar een upgrade van een 1156 bord naar een ander 1156 bord zet weinig zoden aan de dijk.
ak0nnmgn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:21:
[...]

PSU als in voeding? die heb ik al.

ik heb vanmiddag een voeding, cpu koeler en een nieuwe kast besteld en gister al geupgrade naar 8 gb RAM.
Is dat de standaard voeding in dat systeem? Want in dat geval zou een upgrade daarvan wel handig zijn als je er een dikke videokaart in gaat hangen.

• ak0nnmgn
TERW_DAN schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:39:
[...]

Maar een upgrade van een 1156 bord naar een ander 1156 bord zet weinig zoden aan de dijk.

[...]

Is dat de standaard voeding in dat systeem? Want in dat geval zou een upgrade daarvan wel handig zijn als je er een dikke videokaart in gaat hangen.
ik heb een 600 watt voeding, ga er wel van uit dat dat genoeg is ;D.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als dat een goede voeding is moet je daar een heel eind mee kunnen komen inderdaad. Als het een wokkietokkie geval is dan is het afwachten wat zo'n ding doet onder langdurig hoge load.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ak0nnmgn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:36:
[...]

Nogmaals: waarom zou je je moederbord willen upgraden. Kost €80 en je krijgt er precies 0% snelheidswinst mee als het even mee zit (maar misschien heb je mazzel en is het 0.1%). Je moet in dit moederbord gewoon een nieuwe GPU zetten. Als je een nieuw moederbord neemt moet je meteen een nieuw socket processor erbij nemen, en sneller DDR3 geheugen, anders is die upgrade gewoon zonde van het geld. Dáár zit de snelheidswinst voor gaming, niet in je moederbordchipset.

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 31-08-2014 22:48 ]

youtube.com/@hisrep

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het enige probleem kan zijn, al is het relatief zeldzaam bij die Medion dingen, is dat er een bios lock is, en dat je alleen de videokaart kan gebruiken die erin zit.

Echter, ik zou eerst kijken of dat het geval is, en daarna ergens een tweedehands plankje vandaan toveren.

People as things, that’s where it starts.

• ak0nnmgn
TERW_DAN schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:37:
Als dat een goede voeding is moet je daar een heel eind mee kunnen komen inderdaad. Als het een wokkietokkie geval is dan is het afwachten wat zo'n ding doet onder langdurig hoge load.
Het is een corsair CX600M.
DeNachtwacht schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:46:
[...]

Nogmaals: waarom zou je je moederbord willen upgraden. Kost €80 en je krijgt er precies 0% snelheidswinst mee als het even mee zit (maar misschien heb je mazzel en is het 0.1%). Je moet in dit moederbord gewoon een nieuwe GPU zetten. Als je een nieuw moederbord neemt moet je meteen een nieuw socket processor erbij nemen, en sneller DDR3 geheugen, anders is die upgrade gewoon zonde van het geld. Dáár zit de snelheidswinst voor gaming, niet in je moederbordchipset.
Het ging er meer om dat ik bang was dat het bord te zwak was voor de andere hardware.
maargoed dat is de wereld uit kan ik dat geld idd spenderen aan een goede gpu en later een keer de mobo en cpu upgraden.

Voor de aankomende tijd zijn die twee in ieder geval goed genoeg.

• ak0nnmgn
VasZaitsev schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:52:
Het enige probleem kan zijn, al is het relatief zeldzaam bij die Medion dingen, is dat er een bios lock is, en dat je alleen de videokaart kan gebruiken die erin zit.

Echter, ik zou eerst kijken of dat het geval is, en daarna ergens een tweedehands plankje vandaan toveren.
Ik heb al een andere gpu erin gezet dus dat werkt gewoon.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ak0nnmgn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:55:
[...]

Het is een corsair CX600M.
Die staan er wel om bekende brakke condensatoren te hebben. Maar waarschijnlijk kun je er wel een tijdje mee werken, hoewel ik persoonlijk wel voorstander ben van investeren in een goede voeding.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Ik denk toch echt dat het aan te raden is om heel even door te sparen voor een 1150 systeem. Voor 60-70 euro heb je dan een prima ATX moederbord en voor 40 euro heb je al een prima micro-ATX moederbord. Je moet dan wel zo'n 160 euro sparen voor een fatsoenlijke processor, maar dat is het geld echt waard naar mijn mening. Of je neemt er een tweedehands. Die 1156-processors zijn echt kantje boord met de huidige zware games en in de toekomst ben je er dan ook vrij snel klaar mee. En dan heb je dus eigenlijk geld weggegooid met dat 1156-moederbord.
Pagina: 1