Mijn broer en ik zijn aan het kijken voor een opvolger voor mijn huidig systeem met een Q9550 en HD 4870
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de PC gebruiken voor mijn job als architect. Dat wil zeggen dat ik 9 to 5 werk op een architectenbureau en voor en na voor mezelf werk op de te bouwen pc werk. Reken toch al snel zo'n 30 uur per week, dus het ding moet betrouwbaar zijn. De meest gebruikte programma's zijn Autocad (2D), SketchUp, V-ray, office-werk en occasioneel Photoshop. Voor gamen is geen tijd meer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief de nodige software richt ik mij op een maximum van € 1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Dell U2713HM, printer en waarschijnlijk ook een HDD die ik meeneem uit het huidige systeem.
Ook de voeding, een Antec Earthwatss 650 W maakt de overstap
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem moet best toch een 3tal jaar meegaan, en bij voorkeur vrij stil zijn. In de toekomst zullen er klanten voor mijn bureau zitten, en wil dan niet gestoord worden door een luide bak.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller, hoe beter.
Ga je overklokken?
neen
Hieronder vind je wat mijn broer en ik tot nu toe bij elkaar hebben gezocht.
De enige vraag die ons nog rest is de GPU. Indien jullie opmerkingen hebben over andere onderdelen, wil ik dat gerust ook nog weten
Als ik de eisen bekijk van de programm's die ik wil draaien, zijn die op het vlak van de GPU redelijk laag.
We hebben even gekeken naar pro-GPU's, maar die lijken ons in mijn geval (teken- en renderwerk is niet zo belastend) niet echt geschikt. De prijs is al vrij snel aan de hoge kant, en een meerprijs betalen voor betere ondersteuning/drivers die ik niet echt nodig heb, lijkt mij zinloos. Daarom zijn de ogen gericht op een consumer-GPU die nog wel een aantal jaren mee kan
Op dit moment twijfel ik tussen een aantal modellen van AMD:
270 x - 285 x - 280 x
met een voorkeur voor de 285x wegens zijn meer recente architectuur en ook de mogelijk kleinere (ITX) formfactor. Ik had graag een redelijk stille kaart gehad, de AMD reference designs zijn (of waren) niet zo stil, en een hele dag met een stofzuiger in je kast werken is ook niet allles
Moesten jullie andere ideeën hebben of andere types GPU gebruiken voor gelijkaardig gebruik, hoor ik het graag
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de PC gebruiken voor mijn job als architect. Dat wil zeggen dat ik 9 to 5 werk op een architectenbureau en voor en na voor mezelf werk op de te bouwen pc werk. Reken toch al snel zo'n 30 uur per week, dus het ding moet betrouwbaar zijn. De meest gebruikte programma's zijn Autocad (2D), SketchUp, V-ray, office-werk en occasioneel Photoshop. Voor gamen is geen tijd meer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief de nodige software richt ik mij op een maximum van € 1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Dell U2713HM, printer en waarschijnlijk ook een HDD die ik meeneem uit het huidige systeem.
Ook de voeding, een Antec Earthwatss 650 W maakt de overstap
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem moet best toch een 3tal jaar meegaan, en bij voorkeur vrij stil zijn. In de toekomst zullen er klanten voor mijn bureau zitten, en wil dan niet gestoord worden door een luide bak.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller, hoe beter.
Ga je overklokken?
neen
Hieronder vind je wat mijn broer en ik tot nu toe bij elkaar hebben gezocht.
De enige vraag die ons nog rest is de GPU. Indien jullie opmerkingen hebben over andere onderdelen, wil ik dat gerust ook nog weten
Als ik de eisen bekijk van de programm's die ik wil draaien, zijn die op het vlak van de GPU redelijk laag.
We hebben even gekeken naar pro-GPU's, maar die lijken ons in mijn geval (teken- en renderwerk is niet zo belastend) niet echt geschikt. De prijs is al vrij snel aan de hoge kant, en een meerprijs betalen voor betere ondersteuning/drivers die ik niet echt nodig heb, lijkt mij zinloos. Daarom zijn de ogen gericht op een consumer-GPU die nog wel een aantal jaren mee kan
Op dit moment twijfel ik tussen een aantal modellen van AMD:
270 x - 285 x - 280 x
met een voorkeur voor de 285x wegens zijn meer recente architectuur en ook de mogelijk kleinere (ITX) formfactor. Ik had graag een redelijk stille kaart gehad, de AMD reference designs zijn (of waren) niet zo stil, en een hele dag met een stofzuiger in je kast werken is ook niet allles
Moesten jullie andere ideeën hebben of andere types GPU gebruiken voor gelijkaardig gebruik, hoor ik het graag
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 189,90 | € 189,90 |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 55,64 | € 55,64 |
1 | Fractal Design Define Mini | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,48 | € 81,48 |
1 | Microsoft Office 2013 Home & Business NL | € 199,99 | € 199,99 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU | € 138,- | € 138,- |
1 | Crucial MX100 512GB | € 174,24 | € 174,24 |
1 | Dell Ultrasharp U2713HM | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec Earthwatts EA 650 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 136,- | € 136,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 914,15 |