Okay, ik ben officieel ten einde raad.
Ik had gehoopt dat Windows 8.1 mijn CPU wél zou ondersteunen, maar net zoals bij Windows8 lijkt de CPU op slechts 50% van zijn snelheid te werken.
Het gaat om het volgende systeem:
• Asus P6T Pro Deluxe V2 (met de laatste BIOS)
• Intel Core i7 980X @ 3.33Ghz (Stock)
• 16GB DDR3 @ 2806MHz
• Mushkin 128GB SSD
• Radeon R9 290
Windows 8/8.1 lijkt ervoor te zorgen dat zowel de CPU als QPI link gehalveerd word.
De CPU draait hierbij in Jamaica mode op 1.5GHz en de QPI link staat op 3200MHz ipv 6400.
Alle cores worden wel herkend, maar ook bij benchmarks gaat deze niet harder dan 50%.

Google levert allen enkele gelijke vragen op, allen zonder antwoord.
Het systeem is nog te goed om te vervangen maar zou deze wel graag uitrusten met Windows8
Iemand een idee in welke richting ik moet denken? Naast de Windows7 DVD uit het hoesje trekken dan..
Ik had gehoopt dat Windows 8.1 mijn CPU wél zou ondersteunen, maar net zoals bij Windows8 lijkt de CPU op slechts 50% van zijn snelheid te werken.
Het gaat om het volgende systeem:
• Asus P6T Pro Deluxe V2 (met de laatste BIOS)
• Intel Core i7 980X @ 3.33Ghz (Stock)
• 16GB DDR3 @ 2806MHz
• Mushkin 128GB SSD
• Radeon R9 290
Windows 8/8.1 lijkt ervoor te zorgen dat zowel de CPU als QPI link gehalveerd word.
De CPU draait hierbij in Jamaica mode op 1.5GHz en de QPI link staat op 3200MHz ipv 6400.
Alle cores worden wel herkend, maar ook bij benchmarks gaat deze niet harder dan 50%.

Google levert allen enkele gelijke vragen op, allen zonder antwoord.
Het systeem is nog te goed om te vervangen maar zou deze wel graag uitrusten met Windows8
Iemand een idee in welke richting ik moet denken? Naast de Windows7 DVD uit het hoesje trekken dan..
[ Voor 8% gewijzigd door 360Degreez op 31-08-2014 17:14 ]
Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer