Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aanschaf Air, Ultrabook,

Pagina: 1
Acties:

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-11 10:51
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Puur surfen mailen, schoolwerk (scriptie), office, op locatie werken, heel lichte videobewerking wanneer ik geen zin heb de desktop aan te slingeren

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

500-1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja, al heb ik op het moment maar 2 dagen college in de week. En nog maar 1 schooljaar te gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Kwaliteit en bouwkwaliteit is bij mij zeer welkom, ben goed bekend met apple en ben daar erg tevreden mee maar sta ook open voor andere merken.

Dag Tweakers,

Ik loop inmiddels al 2 weken met een dillema. Een echt luxeprobleem. Onlangs heb ik mijn normale macbook pro 13 verkocht omdat ik zin had in wat anders ;w. Ik was erg tevreden met OSX maar ben ook echt niet vies van windows 8. Op dit moment heb ik alleen nog een gamepc tot mijn beschikking en ondanks dat het een mini itx systeem is wordt het nog aardig lastig die mee naar school te nemen. Waar ben ik naar op zoek?

Ik zoek een lichte, 13 of 14 inch laptop met een resolutie hoger dan 720p, een goede batterijduur en het liefst een SSD. Wat heb ik op het oog?

Ten eerste had ik een Macbook Air 13 inch op het oog. Via surfspot kan ik de volgende configuratie krijgen voor 1022,- 8GB Ram, 128GB SSD, i5 1.4 ghz. (plus nog een 70 euro giftcard)

De voordelen:

+ Waardevastheid
+ Apple service (met name het eerste jaar)
+ OSX
+ Design
+ Snelheid
+ Batterijduur

De nadelen

- Scherm
- Prijs
- Opslagruimte

Goed, ik sta op het punt deze te bestellen maar wil toch een mening. Ook is het misschien wat overkill voor een jaartje school.

De alternatieven:

http://www.mycom.nl/lapto...us-zenbook-rx303la-r5143h

+ Scherm
+ Looks
+ 3 jaar garantie (bij mycom)
+ Prijs

- Waardevastheid
- Weinig Ram
- Weinig opslagruimte
- i3 ?

pricewatch: Lenovo Flex2-14-00715

+ Scherm
+ IPS
+ Touch (misschien leuk icm Xbox One?
+ Upgrade Ablilty
+ Prijs

- Plastic
- Waardevastheid
- Verkrijgbaarheid

Lenovo Yoga 2 899,- via Campushop 256GB SSD, 8GB Ram, i5

+ 256GB SSD
+ 8GB Ram
+ 1080p Scherm
+ Touch
+ Prijs i.v.m. opties

- Plastic
- Waardevastheid?

Weten jullie nog alternatieven, of gewoon de beste keuze? Geld is in principe niet zo'n groot probleem met de mac ook vanwege het feit dat die eventueel na een jaar wel weer te verkopen is voor een goede prijs in tegenstelling tot de windows laptops.

Alvast bedankt

https://www.youtube.com/@droommotor

Verwijderd

Deze Dell? Voor 1.349,00 € als student krijg je in elk geval 10% VIP korting, soms zijn er nog andere kortingen te vinden. 1080p aanraakscherm, 256GB SSD, 8GB geheugen, dun en licht, i7 4500U: http://www.dell.com/nl/p/xps-13-9333/pd?ref=PD_OC

Volgens deze review ook een fantastisch toetsenbord: http://www.notebookcheck....n-Ultrabook.113709.0.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 16:00 ]

• Denzis
met 1349 en studentenkorting zou ik evengoed 200 euro boven mijn budget komen. Dus ik denk dat het geen optie is!

Heb overigens redelijk slechte ervaringen met Dell. Met een XPS 17

Verwijderd

De Lenovo's zijn op zich een leuke optie maar zie net bij de Flex 15 staan dat deze een erg doorverend toetsenbord heeft. pricewatch: Lenovo Flex 2 15-00501 Het lijkt me dat je die zelf eerst moet voelen bij een MM of Mycom voordat je daarvoor kiest.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 16:32 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik ben mezelf een beetje in dezelfde richting aan het oriënteren, en ik kwam op deze uit: pricewatch: Asus Zenbook Touch UX302LA-C4041H (helaas wel boven je budget, maar hierbij mijn overweging :))

De Yoga en Flex heb ik ook bekeken, maar nadat ik in het echt de toetsenborden van de Lenovo's en Asus vergeleken heb, vielen die voor mij af. Het Asus-toetsenbord geeft imho veel meer feedback, en Lenovo heeft de F- en Fn-toetsen 'omgedraaid' in de zin dat je nu een toetscombinatie moet gebruiken voor de F-toetsen en niet meer voor bv brightness aanpassen. Ik gebruik juist de F-toetsen erg veel, dus voor mij is dat een verslechtering.

[edit]
Ik zie dat ChicaneBT hierboven ook al een opmerking over het toetsenbord maakte :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 31-08-2014 16:37 ]

Rail Away!

• Denzis
Mad Marty schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:32:
Ik ben mezelf een beetje in dezelfde richting aan het oriënteren, en ik kwam op deze uit: pricewatch: Asus Zenbook Touch UX302LA-C4041H (helaas wel boven je budget, maar hierbij mijn overweging :))

De Yoga en Flex heb ik ook bekeken, maar nadat ik in het echt de toetsenborden van de Lenovo's en Asus vergeleken heb, vielen die voor mij af. Het Asus-toetsenbord geeft imho veel meer feedback, en Lenovo heeft de F- en Fn-toetsen 'omgedraaid' in de zin dat je nu een toetscombinatie moet gebruiken voor de F-toetsen en niet meer voor bv brightness aanpassen. Ik gebruik juist de F-toetsen erg veel, dus voor mij is dat een verslechtering.
Grappig, ook gekeken naar een Air? Of wil je echt per se een touch screen? Ik moet de meerwaarde daar nog van inzien. De Zenbook is ook een prachtapparaat. Allen de deksel is hierbij van glas wat het niet optimaal maakt voor mij. Redelijk boven het budget ook!

Het toetsenbord doet de naam dus echt eer aan van de flex blijkbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Denzis op 31-08-2014 16:38 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Niet gekeken naar een Air, omdat ik in mijn werk veel Windows-programma's gebruik (en er óf geen Apple varianten zijn, óf geen licentie voor aanwezig is) ;)

Het liefst heb ik overigens ook geen touchscreen, maar wel 1080p én een i5, én licht omdat ik er veel mee omsjouw. Blijkbaar hebben alle laptops in dat segment een touchscreen, dus ik zal er mee moeten leren leven :P

Ja, voor mij was die ook net wat duurder dan ik me op richtte, maar nadat ik de toetsenborden vergeleken had was ik om.

Rail Away!

Pagina: 1