Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

subdomain forwarding to local ip

Pagina: 1
Acties:

• strammer_max
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-10 13:44
Hallo,

Ik heb mijn domein naam en subdomeinen laten wijzen naar 1 echt IP address 81.205.xxx.xxx
dit ip adress komt uit bij mijn router.

Nu gaat alle data via portforwarding naar de desbetreffende servers.
Nu wil ik graag mijn servers via rdp benaderen zonder portforwarding.

mydomain.com ---> 192.168.1.100 (rdp main server)
sub1.mydomain.com ---> 192.168.1.101 (rdp serverx)
sub2.mydomain.com ---> 192.168.1.102 ((rdp servery)
is dit mogelijk ?

Mijn router draait op openwrt.

Verwijderd

Nee, dat is niet mogelijk op basis van DNS.
Het is wel mogelijk met een RD gateway.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56

lier

MikroTik nerd

Is het niet veel eenvoudiger (en een heel stuk veiliger) om hiervoor een VPN server in te zetten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• strammer_max
Ja VPN is natuurlijk beter,
maar ik vind het raar dat je heel makkelijk kan redirecten met poorten maar niet met hostnames.

En RDP is maar een voorbeeld. het kan net zo goed ftp servers zijn of xbmc servers.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is niet raar, dat is logisch.. DNS is niet veel anders dan een hulpmiddel omdat je namen makkelijker onthoudt dan een set met nummers (en al helemaal als je kijkt naar IPv6).

De router doet met DNS dus eigenlijk helemaal niks met namen, maar werkt met nummers.

Een inkomende connectie op poort 110 kan je dus makkelijk forwarden naar 666. Daar wordt nergens gekeken naar een domein/host-naam.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld HTTP-verkeer, zelfs daarmee kan het niet. Nu heeft het HTTP-protocol wel een handigheidje, als de connectie er is, zegt de client: ik wil pagina X van domeinnaam Y. Zodra er een vhost op die server staat, is het de webserver die dat afhandelt (kan dus ook een proxy zijn om hem naar een andere server te slingeren intern).

Met een RD gateway doe je dan exact het zelfde.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Nouja, met SRV records kun je natuurlijk wel aangeven waar services draaien en daarbij kun je wel poorten opgeven. Je zou dan met _rdp._tcp.sub1.mydomain.com kunnen opgeven waar er een RDP service draait, en dat kan op een alternatieve poort zijn.

Ik weet echter niet wat de status is van huidige RDP clients, dus of die gebruik kunnen maken van SRV records. Wat mij betreft worden ze nog steeds niet genoeg gebruikt.

• strammer_max
Bedankt voor alle info.

Ik hou het maar op poort mapping
Pagina: 1