Toon posts:

Extra PC bouwen, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe PC gekregen die ze bij een bepaald bedrijf nog over hadden.
Nu is deze PC zo oud dat hier geen eens meer een tegenwoordige GPU in kan.
Dit is wel waar ik op doel, zodat ik een extra PC kan gebruiken. Het is niet echt noodzakelijk maar het is wel leuk/handig om te hebben. Van het moederbord type heb ik niet echt een idee maar ik weet wel
dat het een heel oud ding is aangezien hier geen RAM meer op kan en geen GPU.
Mijn vraag is eigenlijk hoe ik nu precies ervoor kan zorgen dat ik er wel nieuwe RAM + GPU in kan proppen.
Hiervoor zal uiteraard een nieuwe moederbord nodig zijn. Maar ik heb hier zelf erg weinig verstand van.
Om dit helemaal uit te zoeken is vrij onmogelijk. Wat ik wel heb gevonden is dat het wel mogelijk is met de voeding/CPU die ik nu gebruik, ik weet alleen niet met welk moederbord. De rest van de specs vind je hier beneden:

Specs:

- uATX kast.
- 350W voeding
- 2,4 GHZ Dual-core E4600 (2CPU)
- 1024 (1GB) RAM
- Onboard graphics: Intel 82945G Express Chipset Family (250MB)

Mijn vraag is dus welk moederbord ik moet gebruiken om deze CPU te hergebruiken maar dan met een GPU en (betere) RAM erbij.

Gr.
Joey

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-02 16:57

MsG

Forumzwerver

Als je even de moeite neemt om de kast open te schroeven (zijn 2 schroefjes) kan je prima noteren welk moederbord je hebt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-02 18:22

thorgal21

Forum Noob

E4600 is socket 775, met minimaal 1 PCIe slot heb je de volgende keuzes:

https://tweakers.net/cate...ekSclQSUcpN7ECyDJXqq2tBQA

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:59
Als het voor jou onmogelijk is om uit te zoeken waarom zouden wij dat dan wel weten? Zoek de CPU op op intels' ARK, vind de socket en je vind welke moederborden de CPU op kan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zoek de specs op van de CPU. Dan weet je welk socket moederbord je moet hebben. Vergeet daarbij dan NIET dat je ook een uATX moederbord moet hebben, anders past het niet. De GPU moet ook een low-profile zijn.

Een 350watt voeding is niet zo veel, dus een zware GPU gaat hem dan niet worden, nog los van het feit dat de PSU wellicht niet de juiste aansluitingen heeft. De kans dat je ook een nieuwe PSU er in mag stoppen is dan ook wel aanwezig.. En in een uATX kast past ook niet elke voeding..

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
thorgal21 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:30:
E4600 is socket 775, met minimaal 1 PCIe slot heb je de volgende keuzes:

https://tweakers.net/cate...ekSclQSUcpN7ECyDJXqq2tBQA
Dus het is met dit mogelijk de E4600 te gebruiken met een GT 630?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RaZ schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:32:
Zoek de specs op van de CPU. Dan weet je welk socket moederbord je moet hebben. Vergeet daarbij dan NIET dat je ook een uATX moederbord moet hebben, anders past het niet. De GPU moet ook een low-profile zijn.
De GPU hoeft niet per se low-profile te zijn natuurlijk, dat is als het gaat om een SFFkast of soortgelijk iets. µATX kun je ook prima gebruiken met fullprofile kaarten.

Al is het in het geval van een office systeem niet heel onwaarschijnlijk dat het een lowprofile ding zal zijn, dus dan loont het zeker om daar naar te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Jongens!

Ik denk dat ik het nu begrijp! Iedereen die heeft geholpen bedankt!
Ik zit alleen nog met 1 vraag.

Ik heb op vraag & aanbod een moederbord zien staan
V&A aangeboden: Intel D946GZIS, 946GZ (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, VGA)

Alles is denk ik correct alleen er zit ddr2 in en geen ddr3! Is dit van toepassing of maakt dit niet uit?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat is eigenlijk precies je doel met deze pc? Alles leuk en aardig, maar een GPU toevoegen gaat hier natuurlijk geen game monster of zelfs maar game-instapper van maken...

Daarnaast is er nog zo veel onduidelijk dat er nauwelijks fatsoenlijk advies kan worden gegeven.

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Daar gaat DDR2 geheugen in ja, alleen, er gaat max 4GB DDR2-667 in ,

http://www.memorystock.com/memory/IntelD946GZIS.html

http://downloadmirror.int...D946GZIS_TechProdSpec.pdf

Daar ga je geen (goede) Game-PC mee kunnen maken vrees ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Koos2009 op 31-08-2014 18:02 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:45
Als je voeding daarna een beetje van kut kwaliteit is en oud - dan heb je misschien wel niet eens genoeg juice om een GPU te poweren en houdt het hele verhaal sowieso op.

Daarnaast twijfel je of je je GPU wel nodig hebt (en dan is het dus meestal niet zo).

Spaar nog ff door en haal voor 300 piek lekker een basis pc - dat ding wat je nu hebt kan echt niks.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zou een leuk en vooral wat nieuwe bordje (rond 2008 en nieuwer) uit de V&A trekken voor een eruo of 25. Als je er een neemt met 4 RAM sloten dan kan je er makkelijk 4 tot 8GB in bouwen. Als je de processor nog wat overklokt, de GT630 erin bouwt en er een SSD bij stopt heb je voor +- 100 euro die PC nog snel zat is voor Office en HTPC gebruik :)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor die €100 zou ik niet zelf gaan rommelen maar alles nieuw vervangen. Dat is net zo duur en veel sneller.
pricewatch: ASRock D1800M €50
pricewatch: Corsair CMV4GX3M2A1333C9 €45

Heb je voor €100 inclusief verzenden een nieuw systeempje waarmee je prima 1080P films kan afspelen met modern (2014) moederbord en processor. Zet er voor €55 een SSD in en je zal nog versteld staan wat je voor €150 een snelle bak krijgt :o

[ Voor 27% gewijzigd door DeNachtwacht op 31-08-2014 21:54 ]

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1