Hallo Tweakers,
Als vervanging van mijn laptop ben van plan om een nieuwe (kleine) game-pc te kopen en in elkaar te klussen, maar kan jullie hulp zeer gebruiken. Hieronder even de eisen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, verder geen andere (zware) processen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. 900-1000 euro inclusief besturingssysteem, beeldscherm en toetsenbord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou het volgende tenminste in mijn systeem willen hebben:
- een SSD
- FHD scherm (min. 24 inch)
- (bijna) dezelfde 'oomph' als het basis-gamesysteem uit de BBG
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken. Durability is voor mij een pré. Dit is wat ik van plan was om aan te schaffen (zou dit passen in de behuizing?):
Zijn er wellicht aanpassingen die een betere combinatie opleveren? Of die goedkoper zijn voor dezelfde prestaties?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
'klein' is niet echt strak gedefinieerd voor mij. Kijk even in mijn lijstje voor een voorbeeld. Hij mag best warm worden maar geluid hou ik liever binnen de perken (ik wil best een beetje prestaties inleveren voor (veel) minder geluid). Ik zou graag een bescheiden uiterlijk willen (al die mooie LEDjes e.d. hoef ik niet). Het beeldscherm mag best uitblinken in kwaliteit en uiterlijk (een scherm zonder bezels vind ik erg mooi).
Ga je overklokken?
Mits het niet ten kosten gaat van de durability en de garantie, wil ik best overklokken. Het mag dan niet of nauwelijks duurder zijn dan het alternatief.
Als vervanging van mijn laptop ben van plan om een nieuwe (kleine) game-pc te kopen en in elkaar te klussen, maar kan jullie hulp zeer gebruiken. Hieronder even de eisen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, verder geen andere (zware) processen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. 900-1000 euro inclusief besturingssysteem, beeldscherm en toetsenbord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou het volgende tenminste in mijn systeem willen hebben:
- een SSD
- FHD scherm (min. 24 inch)
- (bijna) dezelfde 'oomph' als het basis-gamesysteem uit de BBG
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken. Durability is voor mij een pré. Dit is wat ik van plan was om aan te schaffen (zou dit passen in de behuizing?):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 155,85 | € 155,85 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart | € 161,99 | € 161,99 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 8,95 | € 8,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,85 | € 67,85 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 51,25 | € 51,25 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,89 | € 91,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 937,62 | |
Zijn er wellicht aanpassingen die een betere combinatie opleveren? Of die goedkoper zijn voor dezelfde prestaties?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
'klein' is niet echt strak gedefinieerd voor mij. Kijk even in mijn lijstje voor een voorbeeld. Hij mag best warm worden maar geluid hou ik liever binnen de perken (ik wil best een beetje prestaties inleveren voor (veel) minder geluid). Ik zou graag een bescheiden uiterlijk willen (al die mooie LEDjes e.d. hoef ik niet). Het beeldscherm mag best uitblinken in kwaliteit en uiterlijk (een scherm zonder bezels vind ik erg mooi).
Ga je overklokken?
Mits het niet ten kosten gaat van de durability en de garantie, wil ik best overklokken. Het mag dan niet of nauwelijks duurder zijn dan het alternatief.
[ Voor 52% gewijzigd door Tiimmeh op 01-09-2014 22:36 ]