Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp nodig met aanschaf van desktop vervangende laptop

Pagina: 1
Acties:

• Prinsje87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09-2024
Op dit moment zie ik door de bomen het bos echt niet meer.

Het afgelopen jaar heb ik aardig wat problemen gehad met mijn eind vorig jaar gekochte Lenovo G510. Uiteindelijk is deze door de fabrikant omgeruild voor een Y500, deze had echter ook problemen waardoor er een creditatie heeft plaats gevonden.

Dus nu begint de rot zoektocht naar een andere laptop weer.

Waar gebruik ik de laptop voor??
Standaard taken als office, internetten en soms een filmpje.
Ook wil ik de mogelijkheid hebben om photoshop en eventueel illustrator op de laptop te zetten (op dit moment nog geen must, maar in de toekomst waarschijnlijk wel).
Kunnen werken met mijn silhouette cameo, snijplotter (wat op de oude laptop gewoon draaide mits op usb 2.0 poort)
Verder ben ik toch wel windows gebonden.

Budgett
liefst zo goedkoop mogelijk, maar € 800,- vind ik toch wel een mooie prijs.

Mijn eisen aan een laptopp
  • 15,6" scherm
  • dedicated videokaart ivm fotobewerking
  • tenminste 1 usb 2.0 poort
Voorkeuren
Ik heb niet echt voorkeuren voor bepaalde merken, wel ben ik wat huiverig voor een aantal merken door ervaringen uit het verleden HP, Acer en Packard Bell (al durf ik niet te zeggen hoe het nu zal zijn)

Eigen onderzoek
In eerste instantie ben ik op zoek gegaan met behulp van de specs van de Lenovo G510, echter kwam ik er al snel achter dat ik dan boven mijn budget zou komen. Bij een aantal winkels werd de Y50 als alternatief aangeboden. Maar dan bleef het budget en de minder plezierige ervaring met Lenovo.

Dus ben ik opzoek gegaan naar andere laptops

Asus N56JN serie
op deze serie kwam ik uit als ik wat specs van de oude laptop liet vallen
Afhankelijk van het type heb je te maken met een i7 4700HQ of een i7 4710HQ processor. 6 tot 8 gb werkgeheugen en een 500 gb harddisk.

Echter heeft de hele N56JN serie 1 groot nadeel alleen usb 3.0 poorten. en ik heb er toch echt eentje van 2.0 nodig voor mijn snijplotter

Naast de Asus serie kwam ik uit op de MSI Gp60 2PE-035NL laptop
Hier heb ik niet echt beperkingen gezien, alleen ken ik het hele merk niet.

Hebben jullie nog alternatieven en heb ik voor het photoshop gebruik echt een i7 nodig? Of liever meer werkgeheugen?

[ Voor 59% gewijzigd door Prinsje87 op 01-09-2014 18:15 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik Photoshop op een i5 4558U, en dat werkt prima. Kwa snelheid zijn ze ongeveer gelijk, de i5 4558U is iets sneller. Bij Photoshop is het vooral belangrijk dat je veel ram hebt, dus 8gb is zeker een must.

• Prinsje87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09-2024
Even het starttopic wat aangepast, maar nog steeds verdwaald

[ Voor 78% gewijzigd door Prinsje87 op 01-09-2014 18:16 ]