Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Dag Medeforum gebruikers,

Ik wilde graag mijn ervaring delen met de Fitbit Flex.
De Fitbit Flex heb ik nu een week in gebruik, en ik moet zeggen, het is best grappig. Ik heb een kantoor baan en had echt geen idee hoeveel meter of stappen ik op een dag zet. Om dit eens in beeld te brengen heb ik de Fitbit Flex gekocht.

De Fitbit Flex is standaard geleverd met twee armbanden, een grote en een kleine maat. Ook krijg je een Bluetooth dongel, deze heb je nodig voor de installatie. De installatie is vrij eenvoudig, je moet een account aanmaken waarin alle gegevens zullen worden geregistreerd. Mocht er bijvoorbeeld een nieuwe versie uitkomen, kan je daar je account weer aan toevoegen.

Na de installatie ben ik vrolijk rondjes gaan lopen in huis. En ik moet zeggen, de Fitbit registreerd de stappen nauwkeurig. Er is nagenoeg geen afwijking in de stappen die ik zet en die hij registreert.

Al met al ben ik na een week registreren dat een kantoorbaan niet echt geschikt is voor je gezondheid. Je loopt dus écht weinig. Toch motiveert de Fitbit mij wel om meer te bewegen. Zo pak ik nu sneller de trap, zet mijn auto wat verder weg, ga lopend boodschappen doen etc.

Via een App op mijn iPhone kan ik alle gegevens uitlezen, ook zijn er led indicaties aanwezig op de armband zelf. Deze geeft aan hoe ver je bent t.o.v. je ingestelde doelen. Ook kan je met de app registeren wat je eet en hoeveel je hebt gedronken. Helaas maakt Fitbit niet gebruik van een Nederlandse database. Zo is het soms lastig het juiste voedsel te vinden.

Wanneer iemand op het punt staat een Fitbit aan te schaffen, PM mij gerust!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
He EAFFA,

Nog steeds blij met je Fitbit? Ik overweeg een Flex te kopen, maar ben nog even aan het uitzoeken of hij eigenlijk wel volledig gaat werken op Linux (lijkt van wel).