[Win 8.1] Gebruiker profiel probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildman!
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo allemaal,

ik probeerde mijn gebruikers profiel mappen (zoals Documenten/Downloads etc.) te verplaatsen naar een andere schijf (van C naar D) via: Eigenschappen > Locatie > Verplaatsen (selecteer D:\Sander\) en had verwacht dat Windows zelf een nieuwe map met Documenten zou aanmaken (dus D:\Sander\Documenten). Alleen helaas gebeurde dat niet. Hij werd namelijk "samengevoegd" met D:\Sander.

Ik heb "Documenten" daarna weer terug geplaatst, via dezelfde methode als hierboven, naar C:\Users\Sander\ alleen nu is het zo dat ik in Windows Verkenner C:\Users\Documenten zie. Als ik echter kijk bij Eigenschappen > Locatie van de "Documenten" staat er echter C:\Users\Sander. De "Documenten" is dus mijn gebruiks profiel ("Sander") geworden.

(Blijkbaar moest je dus eerst zelf een map aanmaken en hem dan verplaatsen via eigenschappen)

Hoe krijg ik "Documenten" en "Sander" weer gescheiden?

Alvast bedankt,
Sander

Edit:
In de "Documenten" (wat nu dus nog samengevoegd zit met het gebruikers profiel "Sander") zit alleen nog de gebruikers map "Bureablad", de overige (zoals "Downloads"/"Muziek" etc) heb ik kunnen verplaatsen naar D:\Sander\Downloads etc. (door dus eerst een nieuwe map aan te maken in D:\Sander\ en dan daar naartoe te verplaatsen via eigenschappen).

Het verplaatsen van "Documenten" naar een ondergelegen map of een naastgelegen map in C:\Users werkt niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Wildman! op 31-08-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optie "default settings" kiezen, dan krijg je een melding dat de map niet bestaat en of die aangemaakt moet worden.

Daarna dus op D:\Sander een map aan maken en " mijn documenten" daar heen verplaatsen.

Wat je ook had kunnen doen is de desbetreffende mappen knippen/plakken, dan maakt Windows zelf de juiste verwijzingen in het register aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildman!
  • Niet online
@Gero71 helaas "default settings" ("Standaardinstellingen herstellen") werkt niet. De error:
"Kan de bovenliggende map niet naar een onderliggende map omleiden. Het opgegeven pad is ongeldig."

Dat is een goede tip voor de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:17

TommieW

Numa numa.

Is het niet gewoon handiger om een nieuw gebruikersprofiel te maken?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildman!
  • Niet online
@TommieW dat zou denk ik inderdaad, als laatste mogelijkheid, een oplossing zijn.

Het moet toch gewoon ook gewoon normaal op te lossen zijn lijkt me? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Locatie van user folders zijn "gewoon" register instellingen.
Grote kans als je een nieuwe map maakt (op de gewilde plek) en die locatie ook in desbetreffende register sleutel zet, dat het oké is.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Pagina: 1