Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wake on lan werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga volgende week voor 3,5 maand op stage in Duitsland en aangezien ze daar nogal snel boetes uitdelen voor het downloaden van torrents, wil ik mijn series graag downloaden vanaf een desktop in Nederland. Ik dacht dit mooi op te lossen door met wake on lan de desktop vanuit Duitsland (op mijn laptop) aan te zetten en daarna verder besturen met teamviewer. Nu heb ik alleen het probleem dat ik wake on lan niet aan de praat krijg, zelfs niet lokaal 8)7

Ik zal de situatie zoals die bij mij thuis is wat proberen te schetsen. Ik heb een simpele desktop (+/- 5 jaar oud) staan die ik eigenlijk nooit gebruik, deze heeft een MSI moederbord en ondersteund wake on lan (ik heb in de bios bij power management resume on PCI/PCI E/ONBOARD LAN aangezet). De internet provider is UPC en ik gebruik de bijgeleverde modem/router van Thomson gebruik ik als 1e wireless router. Vanaf deze thomson router gaat er een kabel naar zolder waar ik een tweede wireless router heb staan (Linksys WRT54GL). De Thomson router (ip: 192.168.0.1) deelt de ip-adressen uit (DHCP-server aan) in de range 192.168.0.10 tot 192.168.0.254, de Linksys router heeft dus de DHCP-server uitgeschakeld en heeft een vast ip: 192.168.0.2. Qua internet heeft dit tot nu toe altijd prima gewerkt, maar WOL wil niet.

Mijn desktop heb ik een vast ip gegeven: 192.168.0.5, en in beide routers heb ik poort UDP 9 geforward naar dit specifieke adres. Maar volgens mij is dit lokaal niet nodig, enkel het MAC-adres zou voldoende moeten zijn. Ik heb al verschillende sites/ apps gebruikt maar geen een krijgt de computer aan.

Hebben jullie misschien nog oplossingen, ideeen of tips?
Alvast bedankt!

Groeten,
Jeroen

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 11:12
heb je bij de instellingen van je netwerkkaart aangezet dat hij wake-on-lan magic packet ondersteund? Daarnaast zal je voor wake-on-wan poort 9 moeten forwarden naar de computer, en een static ARP route naar het ip van je computer moeten geven inclusief mac adres (of een static DHCP entry toevoegen aan je router).

Feit dat je achter twee routers zit helpt uiteraard ook niet. Zit router nummer 2 op een van z'n LAN poorten of op z'n WAN poort aangesloten op router nummer 1?

Het klopt dat dit lokaal niet nodig zou hoeven zijn, als je maar een broadcast stuurt. Ik zelf heb een static ARP route moeten configureren om dit werkend te krijgen via WAN. Gebruik zelf de Depicus Wake-On-Lan tool om te testen op windows.

[ Voor 91% gewijzigd door thomasv op 31-08-2014 15:16 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 22:45

alm

De netwerkkaart moet wel actief blijven, ook al staat de pc verder 'uit', wellicht moet je powersaving nog verder beperken. Overigens wil het nog niet zeggen dat als het werkt, dat het dan ook vanaf een pc uit een ander netwerk werkt. In principe zit WOL op laag 2, dus dan moet je een bridge of ander device hebben dat dit signaal kan doorgeven.

Verwijderd

Je kan ook een VPN provider nemen. Kost rond de 50 euro/jaar. Dan ben je helemaal gevrijwaard van Brein, Duitse KGB en andere "ongure" agencies.

Kijk eens op StrongVPN.

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 11:12
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:27:
Je kan ook een VPN provider nemen. Kost rond de 50 euro/jaar. Dan ben je helemaal gevrijwaard van Brein, Duitse KGB en andere "ongure" agencies.

Kijk eens op StrongVPN.
hangt wel af hoe anoniem de VPN provider is, maar is wellicht een betere optie. Hoeft er ook thuis niet een computer aan te staan en dat neemt het gevaar op brand en dergelijke (stofopbouw na verloop van tijd) best wel af.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties!

Vanuit een LAN poort uit de Thomson router gaat er een kabel naar een LAN poort in de Linksys router, en vanuit de Linksys router gaat er weer een kabel naar mijn computer. Heb ik dan wel te maken met wake on wan? Verder weet ik niet precies hoe dat werkt met een static ARP route, wat is dat precies en moet je dat ook op beide routers doen?
Ik snap inderdaad dat het er niet makkelijker op wordt doordat er 2 routers in het netwerk actief zijn.

Ik heb al eens eerder gegoogled op een VPN abbonement, ik kwam dan vaak "Private Internet Access" tegen als het gaat om bittorrent verkeer. Maar jullie raden StrongVPN aan? Opzich heb ik daar best 50 euro/jaar voorover, zeker met het download verbod in Nederland. Ik denk dat het niet lang meer duurt en het is hier net zo ver als in Duitsland.

Ik ga nog eens wat googlen op VPN abbonementen, bedankt zo ver!

Verwijderd

StrongVPN gebruik ik al jaren.

Ze hebben "inbelpunten" in München, Düsseldorf en Frankfurt. Maar je mag ieder inbelpunt kiezen die je wilt, waaronder hun thuisbasis San Francisco. Dan krijg je een USA IP, en kan je bv. Netflix draaien, en andere series kijken, die voor "buitenlanders" afgeschermd is.

Zie hier:

http://strongvpn.com/packages_germany.shtml

55 dollar per jaar.

Voordeel: Als je niet thuis bent, kan je deze VPN ook op je smartphone aanzetten, en dan ben je ook helemaal beschermd bij bv. publieke WiFi spots (zoals McDonalds, IKEA etc...)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 19:37 ]

Pagina: 1