PC valt uit tijdens gamen HELP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views

• lorah1823
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-03-2022
ik heb sinds een week een pc gekocht zelf samen gesteld maar nu valt hij steeds uit en start hij weer op als ik paar minuten aan het gamen ben en dat doet hij bijvoorbeeld bij assassins greed black flag en call of duty ghosts als ik alles vol graphics zet.... kan iemand mij helpen??
hier de specs van pc mits nodig.

Corsair Obsidian Series 750D fulltowermodel
Asus Rampage IV Black Edition - Moederbord
Intel Core i7 4930K 3.4GHz - Processor
Corsair Hydro Series H100i Performance Liquid CPU Cooler
Corsair Vengeance Pro Series 1866 MHz - Geheugen
ASUS GTX780TI-DC2OC-3GD5 - Grafische kaart
Samsung 840 Pro Series MZ-7PD128 ssd
WD Green WD10EZRX - Vaste schijf
ASUS BW 16D1HT - Schijfstation
Corsair AX860i - Voeding
BenQ XL2720Z - 3D LED-monitor 144hz 1ms

alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door lorah1823 op 31-08-2014 13:48 ]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 19:35

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

event viewer
zelf gebouwd ?
coretemp downloaden

• lorah1823
dankje voor snel reageren...

ja zelf gebouwd.

wat is coretemp?

[ Voor 17% gewijzigd door lorah1823 op 31-08-2014 13:50 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 21:50

Flappiewappie

Hier nog meer

Klinkt als hitte of voedings probleem.

Monitor de temperaturen eens tijdens stresstests.

Hier staat wat

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 20:46

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Kan van alles zijn. Oververhitting van CPU of GPU..slechte voeding..defecte GPU..
- Wat zijn de temperaturen van de onderdelen onder load ? Check zowel CPU als GPU en case temp.
- Kan zijn dat de heatsink niet goed bevestigd is.

edit:
en de GPU ? :)
Welke voltages zie je op 5V, 12V etc lijn onder load.

[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 31-08-2014 13:53 ]

ma ma ma ma ma macron one

• lorah1823
cpu toont max 47 graden tijdens het gamen

Waar kan ik voltage gpu zien??

[ Voor 29% gewijzigd door lorah1823 op 31-08-2014 14:11 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 19:12

Nemesizz

Untouchable

lorah1823 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:51:
cpu toont max 47 graden tijdens het gamen

Waar kan ik voltage gpu zien??
MaxBurn bedoeld beide dingen apart.
Dus temperatuur van je GPU, en voltages bedoeld hij wat de voltages van je voeding doen.

Dat laatste, voltages meten, moet je met een multimeter doen, want via software uitlezen weet ik nu al dat je een paniekaanval krijgt omdat die waardes 9/10x niet kloppen :P
maar nu valt hij steeds uit en start hij weer op als ik paar minuten aan het gamen ben
Doet mij denken aan een BSoD (Blue Screen of Death), vaak start de computer zo snel weer opnieuw op dat je die soms niet eens voorbij ziet komen.
Weet niet welke Windows versie je gebruikt, maar probeer de 'automatisch opnieuw opstarten' functie even uit te zetten, dan kun je tenminste zien of het daadwerkelijk een BSoD is of dat de PC écht zelf reset.

Want als de PC zelf reset onder zware belasting, en dus geen BSoD genereerd, dan kan het dus zijn dat er mogelijk iets mis is met de voeding.

Is het een BSoD, dan kan het 1001 andere dingen zijn (van foute driver, tot een defect onderdeel, wat je dan moet uitzoeken door verschillende onderdelen te testen).

• lorah1823
dankje voor je reactie maar het gebeurd nog steeds ik even alles na gekeken geen bsod, heb even de voeding ook na gekeken op voedingscalculatie en gpu stres test maar ook niks, maar er is best veel aan de hand bij de eventvwr na het opnieuw gestart te zijn

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

lorah1823 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:04:
dankje voor je reactie maar het gebeurd nog steeds ik even alles na gekeken geen bsod, heb even de voeding ook na gekeken op voedingscalculatie en gpu stres test maar ook niks, maar er is best veel aan de hand bij de eventvwr na het opnieuw gestart te zijn
Let je reactie nog eens... Ik kan er weinig van bakken, graag interpunctie gebruiken.

Hoi!

• lorah1823
als ik call of duty ghosts speel op volle resolutie dan gaat mijn pc heel snel uit en start hij weer opnieuw op.

maar als ik call of duty ghosts speel op normale resolutie dan gaat hij pas na een minuut of tien uit en start hij weer opnieuw op.

is dat normaal voor een ASUS GTX780TI-DC2OC-3GD5 - Grafische kaart of moet ik nog een er langs plaatsen voor volle resolutie voor alle spellen?

want volgens mij ligt dit aan de video kaart die het niet aan kan, zo lijkt het wel of processor die te warm word, want toen ik de Corsair Hydro Series H100i Performance Liquid CPU Cooler erop monteerde heb ik geen gel aangebracht op de processor, omdat er een grijze gel laagje zat op de cooler en misschien is dat niet voldoende.

[ Voor 29% gewijzigd door lorah1823 op 01-09-2014 19:12 ]

Verwijderd

Heb je wel het stukje plastic van de onderkant van de h100i afgehaald voordat je hem op je cpu hebt gemount?

• lorah1823
ja

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

lorah1823 welkom op GoT :)

Het is op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing en pas als je dat al geprobeerd hebt (en er niet uitkomt) een topic opent. Daar hebben we ook kant-en-klare guides voor geschreven, zoals Hangen en Opstartproblemen troubleshooter . Dat scheelt vooral het wiel iedere keer opnieuw uit te moeten vinden. Alle tips die je tot nu toe gekregen hebt staan alvasst in die guide.

Als je daarmee er nog niet uitkomt is het belangrijk dat je duidelijk in je topicstart aangeeft wat je al geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde. Dat scheelt advies wat je al gedaan hebt en advies wat niet van toepassing is op je situatie.

In ieder geval ben je hiermee duidelijk nog niet klaar voor een topic. Begin dus eerst hier zelf aan de slag te gaan: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.