Ik heb de betreffende situatie met de winkel al helemaal afgehandeld, dus dat is geen issue meer. Maar ik post toch dit topic omdat zo'n situatie vaker voor komt.
Ik heb 4 weken geleden in een normale schoenenwinkel 2 paar schoenen gekocht. Er was namelijk een actie dat het 2e (goedkoopste) paar gratis was. Dit zijn oudere model schoenen en hoort niet meer bij de nieuwe collectie.
Dit tweede paar schoenen ging na een week kapot, en deze heb ik teruggebracht naar de winkel. Na een paar dagen heb ik te horen gekregen dat ze niet meer gemaakt konden worden, en dat ze ook niet meer deze zelfde schoenen hadden. Ik mocht daarvoor vervangende schoenen uitzoeken.
De actie "tweede paar gratis" is inmiddels over, maar ze hadden nog 2 schappen met schoenen staan waarvoor de actie nog gold. Helaas zat daar niets voor mij bij, maar ergens anders in de winkel vond ik wel een geschikt paar schoenen. Helaas horen die schoenen niet bij deze actie en moest ik dus bijbetalen. (Schoenen waren netter en ze zaten ook nog eens beter.)
Samengevat:
Ik heb 4 weken geleden in een normale schoenenwinkel 2 paar schoenen gekocht. Er was namelijk een actie dat het 2e (goedkoopste) paar gratis was. Dit zijn oudere model schoenen en hoort niet meer bij de nieuwe collectie.
Dit tweede paar schoenen ging na een week kapot, en deze heb ik teruggebracht naar de winkel. Na een paar dagen heb ik te horen gekregen dat ze niet meer gemaakt konden worden, en dat ze ook niet meer deze zelfde schoenen hadden. Ik mocht daarvoor vervangende schoenen uitzoeken.
De actie "tweede paar gratis" is inmiddels over, maar ze hadden nog 2 schappen met schoenen staan waarvoor de actie nog gold. Helaas zat daar niets voor mij bij, maar ergens anders in de winkel vond ik wel een geschikt paar schoenen. Helaas horen die schoenen niet bij deze actie en moest ik dus bijbetalen. (Schoenen waren netter en ze zaten ook nog eens beter.)
Samengevat:
- Ik koop 2 paar schoenen, met elk een prijskaartje van € 70,--.
- Ik betaal totaal € 70,-- omdat het tweede paar gratis is.
- Een paar schoenen gaan kapot en daarvoor mag ik € 35,-- besteden in de betreffende winkel. (De schoenen waren voor de helft van de prijs.)
- De schoenenwinkel biedt mij netjes de mogelijkheid om een ander paar uit te kiezen waarvoor die korting nog geldt. Dus als ik een paar van € 70,-- had uitgekozen mocht ik deze zonder bijbetalen meenemen.
- Ik kies een paar schoenen uit uit een ander rek waar geen korting op zit (toevallig ook € 70,--) en moet € 35,-- bijbetalen.
- Mag een winkel zo maar zeggen dat ze diezelfde schoenen niet meer kunnen leveren? Ze kunnen dat natuurlijk wel, maar dat kost meer moeite en maken ze zeker geen winst meer op.
- De actie in de winkel gold toen voor alle schoenen in de winkel, en nu stonden nog maar twee schappen (van de 50?) waar die korting nog voor gold. Ik weet zeker dat ze de rest van de schappen niet hebben leeg verkocht, dus op basis waarvan zou ik niet uit die andere schappen mogen kiezen?
- Ik ben naar de winkel "gelokt" om twee paar schoenen te kopen voor de prijs van één. Mag ik eigenlijk dat andere paar schoenen (wat dus nog goed was) ook inruilen om vervolgens de volle € 70,-- terug te krijgen. (Dus niet in tegoedbonnen?)
Immers, als die actie er niet was geweest had ik daar ook geen schoenen gekocht.
Speel ook Balls Connect en Repeat