Omdat het hebben van een laptop naast mijn desktop mij zeer goed bevallen is en mijn verjaardag binnenkort komt wil ik een upgrade uitvoeren. Mede doordat het een tweede computer is, wil ik de laptop graag tweedehands hebben. Voor om en nabij €350,- heb je tweedehands een goede laptop. Als ik mijn budget tot het uiterste zou strekken naar €400,- zou een nieuwe laptop mij maximaal een i3 i.c.m. een lage schermresolutie, goedkope behuizing e.d. geven.
Mijn huidige laptop is een Emachine E725 met een Pentium Dualcore en een SSD. Voornamelijk scrollen en sites als facebook, marktplaats en hotmail gaan mij echt te langzaam. Het enorme pluspunt is dat mijn aftermarket accu het prima 7 uur volhoudt.
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop wordt voornamelijk gebruikt voor Word en internet. Geen belastende programma's. Mogelijk, als mijn laptop het straks aan kan, zal ik er ook meer mee gaan doen zoals simpele games (Sims, GRID), 'eenvoudige' RAW foto bewerking, films kijken.
Wat is je budget?
Om en nabij €350,- tweedehands, mocht je me kunnen overtuigen met een nieuwe laptop in dit budget is het ook goed, uiteraard zul je dan niet aan al mijn voorkeuren kunnen voldoen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de accu moet het minimaal 5 uur kunnen volhouden. Dit is een must. Dit mag overigens d.m.v. een niet standaard accu van Ebay die extra groot is, welke dan wel voor dat model beschikbaar moet zijn zoals bijvoorbeeld voor de Dell E6420 of Acer Emachine E725 waarvan het mij bekend is. Het gewicht van de laptop interesseert me niet, ik ben een sterke jongen en een kilo extra kan ik nog wel dragen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zeer zeker. Er volgt een lijstje:
- Schermformaat 14'' - 15,6''
- Resolutie 1440 x 900 echt minimaal
- Accu >5 uur onder optimale omstandigheden
- HDMI
- 2de generatie i5 of i7 of hoger
- 4 GB DDR3 geheugen of meer
De volgende kenmerken zijn een pre
- Aftermarket extra grote accu beschikbaar
- USB 3.0
- Degelijke behuizing en degelijke ''feel''
- Resolutie =,> 1600 x 900
- Mat scherm
- Fatsoenlijke kijkhoeken
Wat vind ik geheel onbelangrijk:
- Hardeschijf, ik heb al een SSD die er in gaat
- Bijgeleverde extra's (een voedingsadapter zie ik niet als een extra)
- Een defecte accu, mits aftermarket extra grote beschikbaar
- Gewicht en formaat.
Alle suggesties zijn welkom. Ik moet ook zeggen dat de Dell Latitude E6420 erg in mijn smaak lijkt te vallen. Er zijn ook extra grote accu's voor beschikbaar, hij is alleen net wat aan de dure kant.
Mijn huidige laptop is een Emachine E725 met een Pentium Dualcore en een SSD. Voornamelijk scrollen en sites als facebook, marktplaats en hotmail gaan mij echt te langzaam. Het enorme pluspunt is dat mijn aftermarket accu het prima 7 uur volhoudt.
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop wordt voornamelijk gebruikt voor Word en internet. Geen belastende programma's. Mogelijk, als mijn laptop het straks aan kan, zal ik er ook meer mee gaan doen zoals simpele games (Sims, GRID), 'eenvoudige' RAW foto bewerking, films kijken.
Wat is je budget?
Om en nabij €350,- tweedehands, mocht je me kunnen overtuigen met een nieuwe laptop in dit budget is het ook goed, uiteraard zul je dan niet aan al mijn voorkeuren kunnen voldoen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de accu moet het minimaal 5 uur kunnen volhouden. Dit is een must. Dit mag overigens d.m.v. een niet standaard accu van Ebay die extra groot is, welke dan wel voor dat model beschikbaar moet zijn zoals bijvoorbeeld voor de Dell E6420 of Acer Emachine E725 waarvan het mij bekend is. Het gewicht van de laptop interesseert me niet, ik ben een sterke jongen en een kilo extra kan ik nog wel dragen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zeer zeker. Er volgt een lijstje:
- Schermformaat 14'' - 15,6''
- Resolutie 1440 x 900 echt minimaal
- Accu >5 uur onder optimale omstandigheden
- HDMI
- 2de generatie i5 of i7 of hoger
- 4 GB DDR3 geheugen of meer
De volgende kenmerken zijn een pre
- Aftermarket extra grote accu beschikbaar
- USB 3.0
- Degelijke behuizing en degelijke ''feel''
- Resolutie =,> 1600 x 900
- Mat scherm
- Fatsoenlijke kijkhoeken
Wat vind ik geheel onbelangrijk:
- Hardeschijf, ik heb al een SSD die er in gaat
- Bijgeleverde extra's (een voedingsadapter zie ik niet als een extra)
- Een defecte accu, mits aftermarket extra grote beschikbaar
- Gewicht en formaat.
Alle suggesties zijn welkom. Ik moet ook zeggen dat de Dell Latitude E6420 erg in mijn smaak lijkt te vallen. Er zijn ook extra grote accu's voor beschikbaar, hij is alleen net wat aan de dure kant.