Mini hifi systeem met CD en DLNA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594438

Topicstarter
Ik zoek een?
Mini systeem met CD-speler, internetradio en DLNA, bestuurbaar via Android

Wat is je budget?
500€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Leefruimte van kamerbrede degelijke muziek te voorzien

Wat heb je zelf al gevonden?
Onkyo CS-N755 en Denon New CEOL

Welke vragen heb je hier nog over?
Duurder alternatief valt te overwegen indien de toegevoegde waarde (HDMI etc) significant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik zou de versterker/speler los kopen (Denon RCD N8) met twee betere speakers erbij. Denk aan de bekende Boston A25 om rond budget te blijven of ga eens luisteren en kijk of de duurdere speakers (zials KEF Q100/300) de meerprijs rechtvaardigen.

Voor stereo heb je geen HDmI nodig, de Denon sluit je met een optische kabel aan op je TV.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DLNA is een gedrocht.. Het idee is goed, de uitvoering uitermate triest.

Je hebt dus een client en een server. De server draait op je computer, en is behoorlijk afhankelijk van wat de server dus ondersteunt. Vriend van mij kocht een kleine LG mediaplayer met DLNA, en daar zat de serversoftware van Nero bij.

Een externe harddisk aansluiten op de mediaplayer en een image openen van een DVD, geen probleem. Netjes de menu's, alle opties voor audio en subtitels. Goed, dat kan dus ook via DLNA, en dan hoef je niet je hele huis door de wandelen met een schijf of een usb-stick als je download klaar is.

Menu's werken niet meer, chapters waren verdwenen, geen opties meer tussen de verschillende audio-sporen en de subtitles waren ook niet meer te kiezen.

Hier was de software van Nero de beperkende factor. DLNA functie wordt dus niet gebruikt. Ben overigens niet opzoek gegaan naar andere software, want even een kopieerslag naar een usb-stick was ook een kleine moeite. Immers stond de laptop op zolder. Je moest toch kijken of je download klaar was, en dan ben je met een DVD'tje die je op een usb-stick zet ook niet zoveel tijd kwijt.

Er zijn natuurlijk veel meer programma's die DLNA-servers zijn. En zoals je ziet kan je dan ook eigenlijk een film vanaf je smartphone op je TV krijgen.

Denk dat je beter uit bent om een Raspberry-Pi met Openelec of Raspxbmc te gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

In deze systemen gaat het alleen om muziek, dat mag toch geen probleem zijn voor WMP of welk NASje dan ook.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594438

Topicstarter
Niet slecht om idd de speakers apart te kopen. Bedankt voor de tips! Is inderdaad ook geen video dus DLNA zou OK moeten zijn.
Nog onduidelijk of welke receiver de beste is. De Onkyo heeft iets betere reviews dan de Denon RCD N8.