Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dan blijven er 2 over,........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
surfen, mailen, films kijken, photoshop

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? beiden, maar (nog) niet op hoog niveau

Wat is je budget? 600-700 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? nee, thuis gebruik
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren groot scherm, 17" op zn minst
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb alleen ervaringen met HP (nu al heel wat jaren de HP Compaq 6720s,)

Leek zoekt hulp bij keuze :-)
ik heb het LAA beleid gelezen, vergelijkingen gedaan enz. maar voor een leek als ik blijft het nog best een door de bomen het bos niet meer kunnen zien verhaal.

ik heb keuze tussen 2 laptops van HP, ze kosten allebei hetzelfde.
Ik moet er bijzeggen dat ik de laptop op dit moment gebruik voor surfen, emailen, downloaden van series en films, kijken van series en films en wat licht photoshopwerk
Waarom HP? ik heb nu al heel wat jaartjes de HP Compaq 6720s en werkt nog prima maar krijgt wat moeite als ik meerdere dingen tegelijk wil doen als hij aan het downloaden is. Tijd voor vernieuwing. Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Welke keuze moet ik volgens de kenner maken?

Keuze 1:
HP Pavilion 17-f049nd Laptop
AMD Radeon R7 M260 Graphics
43,9-cm (17,3-inch) diagonaal FHD LED-backlit (1920 x 1080)
12 GB 1600MHz DDR3L SDRAM (1 x 4 GB, 1 x 8 GB)
AMD quad-core A10-5745M APU met Radeon HD 8610G Graphics (2,1 GHz, 4 MB cache)

Keuze 2:
HP Pavilion 17-f035nd notebook pc (ENERGY STAR)
Intel® Core™ i5 processor
43,9-cm (17,3-inch) diagonaal HD BrightView LED-backlit (1600 x 900)
8 GB 1600MHz DDR3L SDRAM (1 x 8 GB)
Intel® Core™ i5-4210U met Intel HD Graphics 4400 (1,7 GHz, 3 MB cache, 2 cores)

Nogmaals, ik heb geen ervaringen met andere merken, ik ben er huiverig voor omdat het voor mij een rib uit mijn lijf is waar ik heeeeel wat jaartjes mee voort moet kunnen.
Maar ik sta best open voor suggesties en tips als jullie vinden dat ik mij daar echt in moet verdiepen. Wel in jip en janneke taal :)

alvast bedankt voor de hulp

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56

Onbekend

...

Ik zou voor de hogere schermresolutie gaan. Die 20% meer pixels zijn vaak wel de moeite waard. :)
Voor de rest zijn ze redelijk gelijkwaardig, maar dat is per toepassing verschillend welke laptop iets beter is.

[ Voor 37% gewijzigd door Onbekend op 31-08-2014 10:39 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! daar zat ik ook al aan te denken.
verder verschil is AMD of Intel..... of zal ik daar weinig van merken met hetgeen ik met de laptop doe?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
Ik zie niets staan over harde schijven? Een SSD in een laptop zorgt ervoor dat die snel blijft aanvoelen, terwijl een laptop HDD erg vaak de bottleneck van het systeem vormt. Misschien is het de moeite waard om er zelf 1 in te stoppen (mits mogelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee, je ziet er niets over staan omdat ik er de ballen verstand van heb..... laat staan dat ik er zelf eentje in stop....

• Onbekend

Onbekend

...

Ik heb even de specs bekeken.
pricewatch: HP Pavilion 17-f049nd
pricewatch: HP Pavilion 17-f035nd
De Intel zal een stukje sneller zijn en de accuduur zal waarschijnlijk langer zijn dan de AMD laptop.

Bij de één geef je meer uit aan een grotere resolutie, en de andere iets meer aan snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het nog steeds een moeilijke keuze.
accu gebruik ik niet....ik haal die er uit
maar leuk om te weten!

ik denk dat ik dan toch voor de resolutie ga....
ik kijk heel veel films en series

denk je dat ik er goed aan doe?
of heb je zoiets ik zou dan nog veel liever kiezen voor de .........

in elk geval....bedankt dat je er even naar gekeken hebt voor mij....

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Als je de laptop voor langere tijd wil gebruiken en de accu toch niet gebruikt dan zou ik als ik jou was voor een zo snel mogelijke processor gaan (want die kan je niet vervangen) en een zo hoog mogelijke resolutie (voor jouw budget is full HD dus 1920x1080 pixels het hoogst haalbare). Zoek je op 17 inch laptops tot 750 euro met full HD resolutie (klik) en je zoekt er de snelste processors uit (ik zou persoonlijk niet voor een AMD processor gaan in een laptop, en dan kom je op Intel i5 of i7 M processors uit: klik). Dan zou ik kiezen voor de snelste Lenovo: klik.

Zoals boven werd gezegd is een SSD erg prettig en zou ik dat altijd aanraden, en vaak kunnen in een 17 inch laptop twee schijven geplaatst worden (maar dat kan ik zo snel niet vinden voor deze laptops). Die kan je in het algemeen heel makkelijk inbouwen (eventueel in de toekomst als je het gevoel hebt dat de laptop langzaam wordt). Ook 4GB RAM geheugen is niet heel veel, maar die kan je ook heel makkelijk upgraden in de toekomst. Feit is dat mn een SSD binnen je budget nog niet beschikbaar is met een full HD scherm (ik kan hem niet vinden in ieder geval).

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Onbekend schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 10:38:
Ik zou voor de hogere schermresolutie gaan. Die 20% meer pixels zijn vaak wel de moeite waard. :)
Voor de rest zijn ze redelijk gelijkwaardig, maar dat is per toepassing verschillend welke laptop iets beter is.
44% zelfs dus dubbel de moeite waard ;)
( 1920*1080)/(1600*900)=1,44

ssd is wel een pre

@beneden
hurrr .. goeie :P

Maareuh ik zit zelf vaak met een lappoe de bank, plugged in ... (je kan niet shoppen zo natuurlijk .. maar for what its worth)

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 31-08-2014 21:07 ]

Iperf

• Onbekend

Onbekend

...

De accu gebruik je niet.
Waarom wil je dan een laptop?

Edit:
@fish:
Het ging mij om het aantal pixels in de hoogte. In de breedte heb je genoeg pixels. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Onbekend op 31-08-2014 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een laptop omdat ik niet met een desktop met beeldscherm op de bank kan zitten hihi, kan wel, maar dat lijkt me niet handig en naast de bank plug ik altijd internet en stroom er in.

Ik ben blij met al deze input!
ik ga er zeker nog mee aan de slag

wel gek is dat ik het merk Lenovo helemaal niet ken?
kan een ssd dus ook in de HP worden ingebouwd (dat zal ik niet zelf doen denk ik.....)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afhankelijk van de laptop fungeert de accu ook wel eens als tegenwicht. Kijk in ieder geval hoe makkelijk de laptop voorovervalt zonder accu (voordat je hem koopt)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
@fish, goeie tip! daar ga ik zeker naar kijken!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja nog een tip dan maar. een batterij voorkomt dat die uitvalt als je stekker er per ongeluk uit tieft
Een nieuwe accu kost ook niet veel als je hem bijv bij almedo koopt (goeie ervaring mee)

Zelfs op een compleet versleten originela accu heb je nog een beetje bescherming

maw het is de moeite niet waard om te verwijderen

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 05-09-2014 14:28 ]

Iperf

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Streup schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:53:
Als je de laptop voor langere tijd wil gebruiken en de accu toch niet gebruikt dan zou ik als ik jou was voor een zo snel mogelijke processor gaan (want die kan je niet vervangen) en een zo hoog mogelijke resolutie (voor jouw budget is full HD dus 1920x1080 pixels het hoogst haalbare). Zoek je op 17 inch laptops tot 750 euro met full HD resolutie (klik) en je zoekt er de snelste processors uit (ik zou persoonlijk niet voor een AMD processor gaan in een laptop, en dan kom je op Intel i5 of i7 M processors uit: klik). Dan zou ik kiezen voor de snelste Lenovo: klik.
Ik zou inderdaad eerst filteren op schermgrootte. Als je veel films kijkt op je laptop is een goed scherm wel fijn (duh). Maar een snelle processor? Mwoa, waarom? Die vraag klinkt misschien gek, maar waarom zou je een snelle processor moeten hebben als een simpele pentium al snel genoeg is voor wat je wil doen. Je hebt veel en veel meer aan een snelle schijf (dus SSD), zoals meerdere mensen hier al gezegd hebben. En een harde schijf omruilen voor een SSD is echt appeltje-eitje. Bij de meeste laptops is het een kwestie van omdraaien, klepje openschroeven, harde schijf losschroeven & eruittrekken, SSD erin & vastschroeven en het klepje weer dicht. Met een beetje handigheid is het in 5 minuten te doen. Het moeilijkste is eigenlijk windows opnieuw installeren.

Een SSD maakt dat je computer veel sneller reageert op alles. Je harde schijf is het traagste onderdeel van je computer en door dat te vervangen door een SSD start hij sneller op en reageert hij ook vlotter als je een programma opstart of als je van programma wisselt. Met een SSD is ook de hoeveelheid intern geheugen van iets minder belang. Als Windows een geheugentekort heeft, gaat het swappen. Dat is normaliter niet goed omdat het traag is. Maar het swappen zelf is niet traag, de harde schijf is dat. Als je nou kan swappen naar een SDD met de snelheid van een gesmeerde bliksem dan is dat ineens eigenlijk geen issue meer. Hou er wel rekening mee dat SSD schijven vaak kleiner zijn dan traditionele schijven. Een SSD van 256GB zit op een kleine 100 euro.

Persoonlijk zou ik dan ook liever kiezen voor een iets goedkopere 17'' laptop met FHD en daar een SSD in te zetten. Bijvoorbeeld de pricewatch: HP Pavilion 17-f083nd of deze Lenovo: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-00714

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1